Gå til innhold

ssperf: SS Performance prosjekter og diverse - Nye bygget vårt

Ranger emnet

bmwtarjei

Anbefalte innlegg

• Svar 549
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja dette ser bra ut gutta . blir det så "320" skal godkjennes i år eller ?

åssen e dette med tuv godkjenning , er d sånn at hvis tuv godkjenner bilen så er d bare å få d skrevet inn i vognkortet hos biltilsynet? eller åssen fungerer dette egentlig ?

Heisann.

"320"en skal godkjennes i år ja... Med litt mer moderat effekt uttak for godkjenninga sin del riktignok.

Biltilsynet skal i utgangspunktet godkjenne tüv godkjente biler, men søknader frem og tilbake til SFOOR osv. er nødvendig. Biltilsynet kan også overprøve tüv når det gjelder dekk/felg dim og senking da norsk veistandard er veldig dårlig.

Jeg elsker dere og prosjektene. Poster her så jeg finner igjen tråden jeg.

Var dere som bygget den gamle compacten til Marius, var det ikke? Den er så deilig.

Takk så mye for det!

Vi som bygde den ja, er visstnok tilbake i byen her nå. Vi skulle hatt den på service forrige uke men en litt slukøret eier ringte og sa han ikke hadde førerkort lenger?! hehe.

Helt hærlig å lese slike tråder, det burde stå "Fare inspirerende!" i overskriften.

Dette er helt klart en av de beste trådene her, ikke DEN beste, men tett opp mot.

Skjønner godt at du må lage konebil, det er jo en måte å få "fred" på.

Rune

Takk så mye igjen, vi henger i å jobber på! Kommer forhåpentligvis til å rulle ut mange spennende prosjekter herfra fremover.

"Konebilen" er jo et lite moment som gjør at jeg f.eks kan jobbe de 12-15 timene vi gjør i døgnet. hehe. Hun er fornøyd, for nå ihvertfall:)

Starta akkurat M5en min... Jalla i veggene her:) Fantastisk flott lyd fra det rustfrie ferrita anlegget! deiilig med bmw V8er........

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mye for det!

Vi som bygde den ja, er visstnok tilbake i byen her nå. Vi skulle hatt den på service forrige uke men en litt slukøret eier ringte og sa han ikke hadde førerkort lenger?! hehe.

Oh my god! Jeg er nødt til å ta den i nøyere øyesyn en gang. Kjedelig med sertifikatet hans, det er ganske essensielt i grunn.

Butikken dere åpnet, hvor ligger den egentlig?

[o] '98 BMW 520i

[X] '94 BMW 316i Compact

- Vil det ikke, så skal det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann SS, må si dere har entusiasme og pågangsmot med tanke på alt dere jobber med på dagtid og samtidig så ivrig på kveldstid! flotte biler blir det også!

men lurte på hva det ville koste meg å få bygd et alu innsug til min porsche 944 s2 3 liter 16v motor? har kompressor og vil ha bedre flow og plass i motorrom.

Mvh Chris

92mod sierra stv blå dohc (satt inn v6 24v cosworth motor og manuell) bruksbil/vinterbil... solgt:(

87mod sierra 3 dørs (vingebil) ist som er bremset 294hk 5734omdr/386,7nm 4342omdr...ny bremsing 6.1.08 290hk 4133/498,5nm 4025omdr cluthen slapp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere til å gjøre no endringer på den E30'n i vinter for å få bedre effektkurve eller? Var vel ikke helt bra den kurva dere kjørte med i sommer? Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann SS, må si dere har entusiasme og pågangsmot med tanke på alt dere jobber med på dagtid og samtidig så ivrig på kveldstid! flotte biler blir det også!

men lurte på hva det ville koste meg å få bygd et alu innsug til min porsche 944 s2 3 liter 16v motor? har kompressor og vil ha bedre flow og plass i motorrom.

Mvh Chris

Heisann.

Send meg noen bilder av motorrommet ditt på: post@ssperformance.no

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer dere til å gjøre no endringer på den E30'n i vinter for å få bedre effektkurve eller? Var vel ikke helt bra den kurva dere kjørte med i sommer? Hehe

Vært seig kjørt med så mye lag,feil utveksling og uten servo. hehe.

Nye kammer, andre turboer, annen utveksling og servo er stort sett på plass!:) Motoren går i benken neste uke. Nå må vi få den mer kjørbar

-Tarjei-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært seig kjørt med så mye lag,feil utveksling og uten servo. hehe.

Nye kammer, andre turboer, annen utveksling og servo er stort sett på plass!:) Motoren går i benken neste uke. Nå må vi få den mer kjørbar

-Tarjei-

Hehe, var snål kurve ja, fullt ved 6000 og tomt ved 7000 er ikke gunstig! Åssen ar og turboer ere dere skal bruke nå da?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mvh Chris

På 944'en kan du ha veldig korte runnere,gjerne med en del koning. Rundt 12 cm langt og et par grader kon funker bra...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Tarjei-

Hallo tarjei :) etter å ha lest hele tråden nå, så tror jeg dere har brukt et opphav av M5 motorer hehe;) Er d fler å ta av nå eller hehehe? ;) må bare si at dette er en kjempe tråd :D stå på:)

men du, har et lite spørsmål eller 2;) driver å skal bygge turbo i min 525 24V:) d jeg lurer på er: hva gjør et plennium? hva er forskjellen på d og et vanlig innsug, er d noen spesiell formel for å regne d ut?

sikkert dumt spm, men jeg vet jo ikke så......:shake

Ronny

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider