Gå til innhold

er DUB MAG audio noe bra?

Ranger emnet

glenn985

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om DUB MAG audio er noe anlegg som er verd og satse på..

spesifikasjonene er ganske ok men er dette seriøse spesifikasjoner eller er det bare for og selge mer at de opplyser om dette...

skal bygge anlegg i en pug 205 og lurer på hva jeg skal kjøpe inn..

har ikke verdens tjukkeste lommebok så har tenkt på:

- 5,25" comp sett

- 2*10" sub

- Monoblokk

- 2 kanals

- 2 kondensatorer

Noen som vet om noen andre merker som kan annbefales og ikke koster skjorta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette merket er såpass lite kjent, og det har vel sin grunn?

Skulle jeg kommet med noen tips så hadde jeg tatt en titt på f.eks:

RE subber og US amps forsterker hos http://www.morel.no

eller

Fusion hos http://www.installbay.no

Annerkjente merker som kan havne på samme pris som DUB MAG

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro at de navnemessig prøver å ri på andre saker som er mer annerkjent, tenker da på Stereointegritys Magnum D2 som ofte blir kalt Mag D2 på diverse forum.

Dette kan med litt forvirring forveksles rent navnemessig, men er langt fra the real deal som du finner her ;)

Ellers så vil jeg tro at du etpar meget gode råd av Zetec og sfh :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DUB Mag er Audiobahn i annen innpakning.

M.a.o. ikke super holdbarhet/lydkvalitet, men grei ytelse til en grei pris om man ikke er veldig kresen på lyden.

Audiobahn sine forsterkere har generelt ikke så verst rykte, men høyttalerne er kjent for å suge esel.

Jeg har hatt en Audiobahn-subwoofer en gang, den var helt grei og spilte høyt, men i dag vet jeg av erfaring at det er mye som spiller bedre til samme pris.

Dessuten - all den krommen som ser fin ut, ser IKKE fin ut etter 6 mnd i fuktige omgivelser (som et bagasjerom ofte er).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange... tja, personlige betraktninger uten særlig bakgrunn.

Dette merket er såpass lite kjent, og det har vel sin grunn?

DUB Mag Audio er et nisjemerke, med siktepunkt mot de mer Bling-orienterte, men på et lavere budsjett. At du ikke har hørt så mye om det, betyr nok ikke at det er lite kjent.

Skulle jeg kommet med noen tips så hadde jeg tatt en titt på f.eks:

RE subber og US amps forsterker hos http://www.morel.no

eller

Fusion hos http://www.installbay.no

Sikkert vel og bra de her, dette er jo den vanlige plata som blir anbefalt uansett hva en person ser etter her, men disse merkene retter seg mot en helt annen kundegruppe som ser etter helt andre ting i et anlegg. Og en helt annen prisklasse, ikke minst.
Det er vel en grunn til at Dub Mag Audio blir solgt billig på qxl....
Ja, det er der vi treffer kundegruppen meget godt. Men snart vil du se det andre steder også, om du synes produktene blir bedre av den grunn. Og vi selger det ikke billig, men til riktig, fast pris.
Vil tro at de navnemessig prøver å ri på andre saker som er mer annerkjent, tenker da på Stereointegritys Magnum D2 som ofte blir kalt Mag D2 på diverse forum.

Dette kan med litt forvirring forveksles rent navnemessig, men er langt fra the real deal som du finner her

Ren gjetting fra din side. Én mail til meg hadde gjort deg opplyst, istedenfor å starte tåpelige rykter.

DUB Magazine er et amerikansk livsstilsmagasin rettet mot "Bling-miljøet" for å si det svært enkelt. Eller for at andre skal få innblikk i det, for å si det på en annen måte. Fåes på større Narvesen. Audiobahn har en kontrakt med bladet om bruk av navn, logo osv. for bilstereo-produkter. Så Mag'en i DUB Mag Audio er en forkortelse for Magazine.

DUB Mag er Audiobahn i annen innpakning.

Njei. Litt annen lydsignatur på DUB. Men ikke noe av det er HiFi, men det påstår de jo ikke heller. Det er trøkk og smell i bassen som gjelder her, for å si det kort.
M.a.o. ikke super holdbarhet/lydkvalitet, men grei ytelse til en grei pris om man ikke er veldig kresen på lyden. Audiobahn sine forsterkere har generelt ikke så verst rykte, men høyttalerne er kjent for å suge esel.
Trist for eslene at det ikke er så mange esler i Norge da. Men igjen, ser du etter HiFI, ser du neppe etter Audiobahn eller DUB, da har de andre merker å tilby i Swiss Audio og Alphasonik.
Dessuten - all den krommen som ser fin ut, ser IKKE fin ut etter 6 mnd i fuktige omgivelser (som et bagasjerom ofte er).
Har jeg ikke erfart eller hørt om spesielt om hittil etter 3 år. Høres ut som noen bør gjøre noe med fuktigheten i bagasjerommet isteden, kanskje? :)
Jeg har hatt en Audiobahn-subwoofer en gang, den var helt grei og spilte høyt, men i dag vet jeg av erfaring at det er mye som spiller bedre til samme pris.
Igjen, selv ikke Audiobahn nekter for at andre ting kan spille bedre (regner med du mener "mer HiFi-korrekt") til samme pris, de lager tross alt Alphasonik også, men det er som sagt ikke pent-spilling Audiobahn og DUB sikter mot, det er trøkk, trøkk og trøkk. Dere må sammenligne epler med epler, og ikke putte alt i samme bås.
Lenke til kommentar
Del på andre sider