Tsbusa Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hei, Driver å leker med tanken om å skaffe meg E30 igjen, planen er da å importere en E30 320 eller 325 fra Tyskland, jeg og en kollega (som er tysk) reiser nedover med fly, og kjører oppover igjen. -Hva er en 325i E (Hva betyr E'en? Den har MYE mindre hk enn 'vanlig' 325i). -Noen av dere her inne som har importert en slik bil før? -Sitter med kalkulatoren på toll.no, hvor korrekt er den egentlig...? Håper på svar. Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Lurer egenlig på det samme selv jeg.. Så da slenger jeg meg på her;) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Min 325i 88, kostet 36 500 ca. i regavgift. (før 2007) Moms må du jo regne av prisen som står på kontrakten. Vet ikke hvordan de nye utgiftene slår ut på e30. 325E er en økonomiutgave (325e - 2,5 liter, 122 hk, 6 cyl, 1985-1987) - ifølge wikipedia Jeg trodde 325e var 2.7 liter lavkompmotor. Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Min 325i 88, kostet 36 500 ca. i regavgift. (før 2007) Moms må du jo regne av prisen som står på kontrakten. Vet ikke hvordan de nye utgiftene slår ut på e30. 325E er en økonomiutgave 325e - 2,5 liter, 122 hk, 6 cyl, 1985-1987 (ifølge wikipedia) Jeg trodde 325e var 2.7 liter lavkompmotor. La oss da si at din bil kostet 10 000 omregnet i NOK (Bare ett eksempel dette). Og betalte 25% moms av den prisen, så ble det 2500,- attpåtil de 36 500,- ? Momsen var vel på 25% av salgspris, var den ikke? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 La oss da si at din bil kostet 10 000 omregnet i NOK (Bare ett eksempel dette).Og betalte 25% moms av den prisen, så ble det 2500,- attpåtil de 36 500,- ? Momsen var vel på 25% av salgspris, var den ikke? Ja, men dette er summer som blir innbetalt på forskjellige tidspunkter. Etter å ha betalt moms av kjøpesum (ved import), får man et regkort der regavgiften blir beregnet ut ifra, som man betaler på det lokale tollkontoret. Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ja, men dette er summer som blir innbetalt på forskjellige tidspunkter. Etter å ha betalt moms av kjøpesum (ved import), får man et regkort der regavgiften blir beregnet ut ifra, som man betaler på det lokale tollkontoret. Ok, skjønner:) Men, har du kunnet skrevet en 'liste' ifra da du dro å kjøpte bilen, til du fikk skillt på den? Hvor lang tid det tok, hva måtte gjørest, hva slags papirer og slikt. Hentet du den selv? Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TCCW Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ok, skjønner:) Men, har du kunnet skrevet en 'liste' ifra da du dro å kjøpte bilen, til du fikk skillt på den? Hvor lang tid det tok, hva måtte gjørest, hva slags papirer og slikt. Hentet du den selv? Jeg kjøpte den uregistrert i Norge. Forrige eier kjøpte den usett av butikk, og den ble sendt med transport. Det essensielle er : Papirer! : regkort, dekra papirer (TUV) / typegodkjenning av det aktuelle karosseriet og originalt vognkort. Kopier av disse dokumentene holder ikke. Ved import må du fortolle bilen, og da er det mva av dokumentert kjøpesum som gjelder (kontrakt) Så får du et regkort, der regavgiften blir beregnet ut ifra (vekt, hk, modell osv). Så betaler du dette inn til staten med giro f.eks, og får dette stemplet. Så bestiller du time til registrering der du må ha med overnevnte papirerer med kvittering og stempel på regavgift er betalt. Der sjekker dem litt forskjellig.. akselavstand, chassi+motornr. etc. Så plotter dem inn info fra dokumentene dine og så går du i skranken og henter skilt (her betaler man også for skilt og årsavgift). Husker ikke helt nøyaktig, så det er mulig det er noe uklart. Siter Saab 9-5 2.0T [x]BMW 325i M-tech II '88 /// Delphin-metallic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tsbusa Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Tusen takk! Vi får se om ikke det blir henta bil nermere våren! Siter -Subaru Impreza WRX "STi" 01' -Subaru Impreza WRX 01' http://www.dlgracing.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.