Gå til innhold

Kadett E Need help and info

Ranger emnet


Thor Eirik

Anbefalte innlegg

Hei lurte på om noen viisste om eg kan bruke delene fra en kadett gsi kombi på en vanlig kadett sedan.

Har en GSI stående me maskin og alt mulig funker på den og en sedan kadett som trenger ny bakstilling..(Kadett E vi snakker om)

kan eg bruke dette om en ann??

 

Trenger svar fort trenger bil me skilt i februar-mars:D

 

Takk for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er sikkert de samme delene. tviler på at de har tatt seg råd til å lage forskjellige understell.. :P

 

 

Hehe, skal aldri si aldri me tyskere vettu;P

Er gode biler iallefall d skal de ha..:D

 

Må ha ett prosjekt å skru på til eg får kjøpt omegaen i juni:)

Planer for kadetten er først å fremst å få kjøpt den:P

 

Deretter fiksa drite som må fikses skilt og så kan eg begynne me litt andre ool stuff;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lurte på om noen viisste om eg kan bruke delene fra en kadett gsi kombi på en vanlig kadett sedan.

Har en GSI stående me maskin og alt mulig funker på den og en sedan kadett som trenger ny bakstilling..(Kadett E vi snakker om)

kan eg bruke dette om en ann??

 

Trenger svar fort trenger bil me skilt i februar-mars:D

 

Takk for alle svar:)

 

Det meste av delene er nok likt.

Jeg fikk tilogmed en bakaksel fra Vectra til å passe på kadett e siden den hadde skivebremser. Men bredden var ikke helt den samme mellom hjulene som forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske skrå sikker på at det er helt likt.! trenger vel ikke å være fra gsi en gang.. så det vil jeg si at skal gå helt fint. siden vectra passer så vil jeg tro at det meste passer! lykke til videre med go bil :D

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av delene er nok likt.

Jeg fikk tilogmed en bakaksel fra Vectra til å passe på kadett e siden den hadde skivebremser. Men bredden var ikke helt den samme mellom hjulene som forran.

 

 

Okei takk for svar:D

Takknemlig for d.

 

Skal sjekke sedanen imorgen grunnet den ahar stått tett og interiøret er noe myglet pluss ska sjekkes for heftelser da eg veit personen som har bilen er sånn og sånn;P

Hva er den verdt ca. når eg må skifte bakstillinga/akslingen på den og renovere interiøret? 500/1000kr?? Er sikkert mer småtterier og som må skiftest.

 

Dette jeg må skifte på bilen hele bakakslingen. noen som har gjort dette før?

 

DSC00852.jpg

 

GSi motoren. Noen som har hatt problemer me disse før?

 

DSC00849.jpg

 

Noen som har bilder? Inspirasjon til meg??

Bilen skal fikses opp til søstra mi som ska ha lappen nå snart. Legger ut bilder av GSi'n senere eller imorgen:D

 

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du må skife? ser det ikke på bildet jeg ;P

 

Skal ta bedre bilde idag:)

Må skifte akslingen bak me hjullager fjører og alt..

hele bakstillinga visst du skjønner..

 

ska ta bilde av den andre bilen som delene skal sitte på ska se på den om en rask time;P

sjekke rust og anna drit..

 

Så bilder kommer fler og fler visst du har noen bilder kan du jo legge dem inn her.

Håper d ikke er heftelser på den og eg får den vetig pris;)

Dette kan vell bli ett bra prosjekt?

 

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av bilen eg har tenkt å fikse oppigjen:)

 

 

DSC00858.jpg

 

DSC00854.jpg

 

DSC00857.jpg

 

motoren 1,6S?? ka står S'en for? (sport)

 

DSC00853.jpg

 

Her er da d eg må fikse på bilen pluss at d viste seg at kanalen på denne siden var totalt ødlagt.(ytterkanalen) noen som har en liggende?

 

DSC00856.jpg

 

Bilen ser ellers bra ut, utenom at eg må at ut alt innvendig for å gi d en grundig vask og at eg må skifte? kanalen?

Kan eg kappe ut d stykket som er ødlagt og sveise inn nyt stykke siden d er på ytterkanalen?

 

Noen som har pris til meg hvor mye den er verdt ca? Har gått rundt 200 000km.

 

Endel jobb også så visst noen vet ca er jeg takknemlig for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der er ikkje verd ei krone over vrakpant !! vær klar over at de der bilene ruster no jæ----spes forran bakhjula/kanaler ! sjekk innfestninga av bakaksel i karosseri !! Min mistet bakaksel,på eine sida !! Ka med å fixe opp gsièn ? har div deler om du treng ! (lykter å slikt)

 

nei gsi'n e d 7000 i avgifter på.:(

er ikkje sikkert d blir noe av prosjektet alikvell..

kanskje sønnen skulle ha den å øve seg å skru på???

skru på for å ødlegge ikkje fikse!!

tragisk.

 

mnmn..

ser etter andre prosjekter så visst du veit om noen i nærheten av sogn og fjordane er eg alltids interisert;P

 

takk for alle gode tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av delene er nok likt.

Jeg fikk tilogmed en bakaksel fra Vectra til å passe på kadett e siden den hadde skivebremser. Men bredden var ikke helt den samme mellom hjulene som forran.

 

næi det gjore du ikke det er ikke samme bak stilling på kadett og vectra vectra har to broe bak det har ikke kadett e har hadd 5 kadett e er så dette vet jeg. alt av deler på gsien passer rett på sedan kadetten ikke noe prob men bytt alt ikke bare det du trenger ta alt fra gsien

- celica st 185

- kadett e gls 2,0 16v (sedan)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
næi det gjore du ikke det er ikke samme bak stilling på kadett og vectra vectra har to broe bak det har ikke kadett e har hadd 5 kadett e er så dette vet jeg. alt av deler på gsien passer rett på sedan kadetten ikke noe prob men bytt alt ikke bare det du trenger ta alt fra gsien

 

Samme for meg hva du tror, men for meg var det hvertfall bolton!

 

Gammel Vectra A dette altså.

Eneste var bremserør. Konisk feil vei. Men fikk nå trøkt det sammen og det ble tett på ett eller annet vis. Brukte også bremsekraftforsterker fra Vectra. Skal si det ble andre bremser ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår