Gå til innhold

Hvorfor stoppa mk3`n brått??

Ranger emnet


Kim_R

Anbefalte innlegg

I dag lot jeg bilen min stå litt på tomgang på jobben etter at den har stått stille en stund grunnet oppussing!

 

Der sto den til den var ca 70grader, så stoppa den BRÅTT, ikke noe fusking eller noe.

 

Etter det ere ikke antydning til Slag.

 

Det kommer ikke diesel fram til dysene heller, (å JA, jeg har diesel og heller ikke gammelt dieselfilter!)

 

Forslag til hva feilen kan være???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tom for diesel?;P eller pumpa som er gåen? kan egentli ikke noe som helst om diesel-motorer, men hadde vært kjekt og begynt å sjekke pumpa og om det kommer noe til gassern

 

 

Som sagt, HAR DIESEL! Nesten Full tank!

Kommer noe te gassern?????

 

Trudde ikke Dieselpumpa tok kvelden så brått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn om det er pumpa hører du det da, hvis du vrir om tenninga skal du høre den starte med et lite klikk og en lyd jeg ikke får til å forklare. stikk hode imellom setene og hør ;)

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn om det er pumpa hører du det da, hvis du vrir om tenninga skal du høre den starte med et lite klikk og en lyd jeg ikke får til å forklare. stikk hode imellom setene og hør ;)

 

Er nå en form for stoppventil på pumpa men aner ikke ossen man feilsøker på den!

 

Å til opplysning så lyster ikke glødelampa lenger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mn om det er pumpa hører du det da, hvis du vrir om tenninga skal du høre den starte med et lite klikk og en lyd jeg ikke får til å forklare. stikk hode imellom setene og hør ;)

 

Til opplysning så er dette en diesel motor, der dieselpumpen blir drevet av registerreima og ikke en elektrisk pumpe :roll:

 

 

Er nå en form for stoppventil på pumpa men aner ikke ossen man feilsøker på den!

 

Å til opplysning så lyster ikke glødelampa lenger!

 

Akk hva som er feil kan jeg ikke si, men du kan jo prøve å se om det er strøm til stopp solenoiden så det heter. Det er en magnetventil som stenger/åpner for diesel under start og stopp.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

 

 

Akk hva som er feil kan jeg ikke si, men du kan jo prøve å se om det er strøm til stopp solenoiden så det heter. Det er en magnetventil som stenger/åpner for diesel under start og stopp.

 

Kan det da stemme at dt er den som sitter med en ledning på rett under der man justerer dieselmengden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det da stemme at dt er den som sitter med en ledning på rett under der man justerer dieselmengden?

 

Ja, den skal ha pluss spenning, så sjekk den du.

 

DSC00163.jpg

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal den ha 15spenning eller 30spenning?

Dvs konstant + eller +v tenning stilling 2

 

Den skal ha + spenning når tenninga er på, stilling 2.

Men gjør som optus sier du, trekk en pluss ledning fra batt og se om den starter da, om du ikke har liv i den nå

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vil jo ikke starte uansett da hviss stoppventilen er ødelagt. eller?

 

Det er riktig, men du vil evnt høre et lite klikk visst den er i orden når du får spenning på den.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte direkte 12v på magnetventilen/stoppventilen og jeg hørte det da klikka:) så da var i allefall den i orden! Prøvde så å starte bilen å den startet:) men den stoppet ikke, så jeg rykket da av ledningen å den stoppet,!

Årsak til motorstopp: 10A sikring var gåen! Den hadde tydligvis noe med glødelampa å gjøre også:) !

 

Å nå skjønner jeg hvor lett det er å stjele en mk3 tdk:p bare bryte opp rattlås å legge 12v på magnetventilen/stoppventilen og vips så starter bilen å kan kjøres med: IKKE spessielt vannskelig med mekanisk styrt motor:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satte direkte 12v på magnetventilen/stoppventilen og jeg hørte det da klikka:) så da var i allefall den i orden! Prøvde så å starte bilen å den startet:) men den stoppet ikke, så jeg rykket da av ledningen å den stoppet,!

Årsak til motorstopp: 10A sikring var gåen! Den hadde tydligvis noe med glødelampa å gjøre også:) !

 

Å nå skjønner jeg hvor lett det er å stjele en mk3 tdk:p bare bryte opp rattlås å legge 12v på magnetventilen/stoppventilen og vips så starter bilen å kan kjøres med: IKKE spessielt vannskelig med mekanisk styrt motor:/

 

 

Bingo, var som jeg tenkte :partyon:

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår