Hurricane Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Noen her som har trimkam, og portet toppen på sin Golf 3 1.8i 90hk?? Har bestilt topp nå, med 268 kam og porting, fra Velox til bilen min, og lurer på om noen har noen erfaringer,, med akkurat det oppsettet :) Tomgang er den normal, og hvordan er det å kjøre med? Blir grenrør og effektannlegg etterhvert :) Og muligens ny forgasser hvis jeg finner en passende sak som ser litt anonym ut :) Gleder meg som F... til å få det montert hehe Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Burny Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hmm, spent på om det kommer til og gå noe bedre.. Har dem til 1.6 100hk motoren også? PS. fint det bilde i Avataren din.. hehe Siter - Vw Golf IV GTI - X Vw MK2 VR6 - X Golf IV 1.6 Highline - X Audi A4 1.8TQ - X Min Badass Golf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hmm, spent på om det kommer til og gå noe bedre.. Har dem til 1.6 100hk motoren også? PS. fint det bilde i Avataren din.. hehe Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :) Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :) Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :) Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :) Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :) Da kommer det jo til å gå ganske bra da :D Tenker de på GTI II med 112hk, el GTI III med 115 :p Får se hva som skjer etter sommern, kanskje det blir noe på min og! Hvor mye betaler du? Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Da kommer det jo til å gå ganske bra da :DTenker de på GTI II med 112hk, el GTI III med 115 :p Får se hva som skjer etter sommern, kanskje det blir noe på min og! Hvor mye betaler du? Det er vel Gti II som har 112hk, men det er endel vektforskjell å regne med, tror 2'r golfen er 200kg lettere hvis jeg ikke tar feil :) Vel ca 15000,- Porting og overhaling av topp 268 graders kamaksel Originale løftere, 8stk Simmring, VITON Ventildekselpakning gummi Kamakselreim og spennrulle, SKF Ventilfjører, doble, inntil 12mm kam, 8 ventiler Ventilfjørseter (retainere) originale for doble fjører, 8stk Ventiltetninger, VITON Men husk at dette er for en 96 modell, med ADZ motor,, og da måtte jeg bytte endel ekstra :( I tillegg bytter velox toppen for meg,,og kamakselreima, jeg trenger bare å komme med bilen så gjør de alt arbeidet :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 EspenS: Tror du har ett bedre utgangspunkt med bilen din enn med min hehe :) Tror nok en 2.0 Gti har litt mere å hente på en slik trimming :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Det var såpass dyrt ja! Spørs om jeg ikke skal vente litt da ja! :) EspenS: Tror du har ett bedre utgangspunkt med bilen din enn med min hehe :) Tror nok en 2.0 Gti har litt mere å hente på en slik trimming :) Det er jo selvfølgelig en mulighet, men generelt trimming av NA motorer er jo dyrt, og lite å hente! Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Det var såpass dyrt ja!Spørs om jeg ikke skal vente litt da ja! :) Det er jo selvfølgelig en mulighet, men generelt trimming av NA motorer er jo dyrt, og lite å hente! Jeg hadde enkle ventilfjører, og måtte bytte til doble, og da ble det litt ekstra for meg :( Vil tro du kommer ut med en pris på under 10000,- jeg :) er ikke sikker :) 6000,- for porting og overhaling 2500,- for kammen men da bytter du kam selv når du får igjen toppen fra Velox, og monterer toppen selv. Tror det er rimelig plug'n play hos deg :) Men er ikke noe ekspert på dette så det er jo bare å høre med gutta på Veloxmotor.com :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Og muligens ny forgasser hvis jeg finner en passende sak som ser litt anonym ut :) Gleder meg som F... til å få det montert hehe Hvorfor vil du bytte til forgasser når du har innsprøytning? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hvorfor vil du bytte til forgasser når du har innsprøytning? Vel, jeg skrev litt feil litt lengre opp,, er monopoint på bilen min, og den leverer ikke nok nok til suppe til en motor med denne kammen og portingen :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Under 10 000 lapper ja, det hadde vært greit :p Men hvor mye hk tror dem at de får ut av motoren din? :) Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke da begynner det å bli akseptabelt ja! Får se hva som skjer framover da alacocaina Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke Som jeg har forstått det så har dreimoment også en avgjørende faktor på hvor godt bilen går :) Jeg ble fortalt 25-50hk på 1.8 GL,avhengig av hva som ellers er gjordt med bilen (eksos etc.) men det kommer vel mye an på hvilken kam, og hvor bra portearbeidet blir gjordt,, men vil tro noen på forumet her har rimelig godt peil på dette :roll: Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Jepp, dette er det jeg har tenkt å begynne med når det gjelder motoren min og. Og om det etterhvert blir ombygging til insugsmotor med kompressor eller turbokit får vi vel se=) Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.