Gå til innhold

Kam og Porting på G3

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Noen her som har trimkam, og portet toppen på sin Golf 3 1.8i 90hk??

 

Har bestilt topp nå, med 268 kam og porting, fra Velox til bilen min, og lurer på om noen har noen erfaringer,, med akkurat det oppsettet :)

Tomgang er den normal, og hvordan er det å kjøre med?

 

Blir grenrør og effektannlegg etterhvert :) Og muligens ny forgasser hvis jeg finner en passende sak som ser litt anonym ut :)

 

Gleder meg som F... til å få det montert hehe

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, spent på om det kommer til og gå noe bedre.. Har dem til 1.6 100hk motoren også?

 

PS. fint det bilde i Avataren din.. hehe

 

Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :)

 

Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :)

 

Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :)

 

Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :)

 

Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :)

 

Da kommer det jo til å gå ganske bra da :D

Tenker de på GTI II med 112hk, el GTI III med 115 :p

 

Får se hva som skjer etter sommern, kanskje det blir noe på min og!

Hvor mye betaler du?

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kommer det jo til å gå ganske bra da :D

Tenker de på GTI II med 112hk, el GTI III med 115 :p

 

Får se hva som skjer etter sommern, kanskje det blir noe på min og!

Hvor mye betaler du?

 

Det er vel Gti II som har 112hk, men det er endel vektforskjell å regne med, tror 2'r golfen er 200kg lettere hvis jeg ikke tar feil :)

 

Vel ca 15000,-

 

Porting og overhaling av topp

268 graders kamaksel

Originale løftere, 8stk

Simmring, VITON

Ventildekselpakning gummi

Kamakselreim og spennrulle, SKF

Ventilfjører, doble, inntil 12mm kam, 8 ventiler

Ventilfjørseter (retainere) originale for doble fjører, 8stk

Ventiltetninger, VITON

 

Men husk at dette er for en 96 modell, med ADZ motor,, og da måtte jeg bytte endel ekstra :(

I tillegg bytter velox toppen for meg,,og kamakselreima, jeg trenger bare å komme med bilen så gjør de alt arbeidet :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såpass dyrt ja!

Spørs om jeg ikke skal vente litt da ja! :)

 

EspenS: Tror du har ett bedre utgangspunkt med bilen din enn med min hehe :)

 

Tror nok en 2.0 Gti har litt mere å hente på en slik trimming :)

 

Det er jo selvfølgelig en mulighet, men generelt trimming av NA motorer er jo dyrt, og lite å hente!

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var såpass dyrt ja!

Spørs om jeg ikke skal vente litt da ja! :)

 

 

 

Det er jo selvfølgelig en mulighet, men generelt trimming av NA motorer er jo dyrt, og lite å hente!

 

Jeg hadde enkle ventilfjører, og måtte bytte til doble, og da ble det litt ekstra for meg :(

 

Vil tro du kommer ut med en pris på under 10000,- jeg :) er ikke sikker :)

 

6000,- for porting og overhaling

2500,- for kammen

men da bytter du kam selv når du får igjen toppen fra Velox, og monterer toppen selv.

 

Tror det er rimelig plug'n play hos deg :)

 

Men er ikke noe ekspert på dette så det er jo bare å høre med gutta på Veloxmotor.com :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og muligens ny forgasser hvis jeg finner en passende sak som ser litt anonym ut :)

 

Gleder meg som F... til å få det montert hehe

 

Hvorfor vil du bytte til forgasser når du har innsprøytning?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke

 

da begynner det å bli akseptabelt ja!

 

Får se hva som skjer framover da alacocaina

www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ved porting & planing av toppen samt en kamaksel som gir litt mer bunndrag, samt grenrør og effektanlegg kan man vel regne med å få oppunder 120 hk ut av en 1.8gl 90hk motor, det var jeg jeg ble fortalt da jeg forhørte meg om dette. hva man da får ut av gti motorene osv vet jeg ikke

 

Som jeg har forstått det så har dreimoment også en avgjørende faktor på hvor godt bilen går :)

 

Jeg ble fortalt 25-50hk på 1.8 GL,avhengig av hva som ellers er gjordt med bilen (eksos etc.) men det kommer vel mye an på hvilken kam, og hvor bra portearbeidet blir gjordt,, men vil tro noen på forumet her har rimelig godt peil på dette :roll:

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, dette er det jeg har tenkt å begynne med når det gjelder motoren min og. Og om det etterhvert blir ombygging til insugsmotor med kompressor eller turbokit får vi vel se=)

Chevrolet S10 2.2L 1998-mod

X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671

X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår