vimzzz Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hurricane, ser ut som du trenger nye framlykter;P jeg har 2 originale hvis du trenger;P hehe Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Under 10 000 lapper ja, det hadde vært greit :p Men hvor mye hk tror dem at de får ut av motoren din? :) De tror 25-50hk ut av 1.8 GL, men du må ikke sammenligne min og din topp,,, er endel forskjeller på en gl topp og gti topp :) mulig du henter mere, mulig du henter mindre :) Jeg aner ikke :eek: Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Hurricane, ser ut som du trenger nye framlykter;P jeg har 2 originale hvis du trenger;P hehe Hehe,,, er nok fikset for lenge siden :) Full kasko på bilen vettu :) Hadde bare ikke annet bilde av bilen :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 De tror 25-50hk ut av 1.8 GL, men du må ikke sammenligne min og din topp,,, er endel forskjeller på en gl topp og gti topp :) mulig du henter mere, mulig du henter mindre :)Jeg aner ikke :eek: Da hadde jeg blitt rimlig skuffa :p Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :) Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :) Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :) Kjenner godt han som driver Velox Motor, han har trimmet en DS-motor (1.8 liter, 8 ventiler, 90 hk) til like i overkant av 200 hk, og de driver omtrent bare med trimming av VW og Audi. Normalt koster porting 6k, da inkl. skifte til nye highflow-ventilstyringer og fresing av flergraders ventilseter. Om man kjøper trimkam i tillegg så får man toppen tilbake klar til å monteres på motoren :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Kjenner godt han som driver Velox Motor, han har trimmet en DS-motor (1.8 liter, 8 ventiler, 90 hk) til like i overkant av 200 hk, og de driver omtrent bare med trimming av VW og Audi. Normalt koster porting 6k, da inkl. skifte til nye highflow-ventilstyringer og fresing av flergraders ventilseter. Om man kjøper trimkam i tillegg så får man toppen tilbake klar til å monteres på motoren :) Har du prøvd eller sett eksempel på en 1.8 gl som er portet fra dem, og med 268 kam?? noen erfaring? Må si at jeg er veldig positiv til dem,, har hatt en dialog med dem via mail en stund,, og har bare bra å si om kundeservice så langt,, virker som de tar kunden alvorlig, og ønsker det beste for kunden :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Har du prøvd eller sett eksempel på en 1.8 gl som er portet fra dem, og med 268 kam?? noen erfaring? Kjenner noen som har portet toppen der og alle har vært meget fornøyd med sluttresultatet, har dog ikke prøvd noen av de bilene. Motoren har i de fleste tilfeller blitt bremset før og etter modifisering slik at kunden også ser resultatet på papiret. Ellers har kanskje Velox Motor bremsepapirer på tilsvarende motorer, gjerne med den kammen du refererer til. Har forresten samme kammen i min 1.8, her sammen med en litt større forgasser, er fornøyd med ca 23 hk ekstra. De har skaffet meg en crossflowtopp som de skal porte og skal spesiallage en kamaksel til meg. Sammen med dette skal jeg ha 2 doble Weber 45 DCOE :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sn0mann Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 blir det ikke større belastning på motor ved en slik oppgradering? at den går til helsikke fortere? :S har ikke sånn vinkelpeiling på motor for å si det sånn, men gleder meg til å høre hvordan det gikk med denne oppgraderingen :D Siter ..Drive Slow, Sit Low.. ..min verden :-) .. [o] Billaus [x] Audi A4 8K + Polo 85mod [x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 blir mer stress på motoren med høyere effekt, men så moderate oppgraderinger som det er snakk om her burde ikke ha så sterk innvirkning på motoren ellers, men selvfølgelig.. har du en motor som er moden for overhaling fra før ender den opp død fortere enn før.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 En jeg kjenner har trimmet sin 1,6 8v Golf2 til rundt 140 hk, delvis ved hjelp av Velox Motor. Motoren har vært trimmet de siste kjørte 200000 km (og kjørt uten luftfilter) og går fortsatt som et skudd etter å ha tilbakelagt nær 300000 km !!! Bruker heller ikke mer olje enn hva som er normalt. Altså, som sugemotor og under 200 hk så trenger du ikke bekymre deg i det hele tatt. Motoren slites ikke mer under normal kjøring enn den ville ha blitt som original, er jo sjelden man tar ut all effekten motoren kan yte, og når man gjør det så er det stort sett kun i kortere perioder. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg