Gå til innhold

Kam og Porting på G3

Ranger emnet


Hurricane

Anbefalte innlegg

Under 10 000 lapper ja, det hadde vært greit :p

 

Men hvor mye hk tror dem at de får ut av motoren din? :)

 

De tror 25-50hk ut av 1.8 GL, men du må ikke sammenligne min og din topp,,, er endel forskjeller på en gl topp og gti topp :) mulig du henter mere, mulig du henter mindre :)

Jeg aner ikke :eek:

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg og er litt spent på hvordan den kommer til å gå,, fikk fortalt at den kom til å sparke ifra en Gti 112hk, uten problem hvis jeg beholdt orginal innsprut, og eksos, hvis jeg byttet til 4-1 grenrør og effektanlegg, ville den ligge på lik linje med 1.8 Gti 16V :)

 

Vil anbefale deg å ta kontakt med Veloxmotor.com og høre med de hva de kan gjøre med toppen din, VELDIG god service der etter min erfaring så langt :) Og tror de har god peil på VW og Audi :)

 

Bilde ja,,, det var første snødag i Oslo for en trønder det,, siden da har jeg holdt kjeft om Østlendinger og bilkjøring ang når den første snøen kommer på Østlandet hehe :)

 

Kjenner godt han som driver Velox Motor, han har trimmet en DS-motor (1.8 liter, 8 ventiler, 90 hk) til like i overkant av 200 hk, og de driver omtrent bare med trimming av VW og Audi.

Normalt koster porting 6k, da inkl. skifte til nye highflow-ventilstyringer og fresing av flergraders ventilseter. Om man kjøper trimkam i tillegg så får man toppen tilbake klar til å monteres på motoren :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner godt han som driver Velox Motor, han har trimmet en DS-motor (1.8 liter, 8 ventiler, 90 hk) til like i overkant av 200 hk, og de driver omtrent bare med trimming av VW og Audi.

Normalt koster porting 6k, da inkl. skifte til nye highflow-ventilstyringer og fresing av flergraders ventilseter. Om man kjøper trimkam i tillegg så får man toppen tilbake klar til å monteres på motoren :)

 

Har du prøvd eller sett eksempel på en 1.8 gl som er portet fra dem, og med 268 kam?? noen erfaring?

 

Må si at jeg er veldig positiv til dem,, har hatt en dialog med dem via mail en stund,, og har bare bra å si om kundeservice så langt,, virker som de tar kunden alvorlig, og ønsker det beste for kunden :)

( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt

( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd eller sett eksempel på en 1.8 gl som er portet fra dem, og med 268 kam?? noen erfaring?

 

Kjenner noen som har portet toppen der og alle har vært meget fornøyd med sluttresultatet, har dog ikke prøvd noen av de bilene. Motoren har i de fleste tilfeller blitt bremset før og etter modifisering slik at kunden også ser resultatet på papiret. Ellers har kanskje Velox Motor bremsepapirer på tilsvarende motorer, gjerne med den kammen du refererer til. Har forresten samme kammen i min 1.8, her sammen med en litt større forgasser, er fornøyd med ca 23 hk ekstra. De har skaffet meg en crossflowtopp som de skal porte og skal spesiallage en kamaksel til meg. Sammen med dette skal jeg ha 2 doble Weber 45 DCOE :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir det ikke større belastning på motor ved en slik oppgradering? at den går til helsikke fortere? :S har ikke sånn vinkelpeiling på motor for å si det sånn, men gleder meg til å høre hvordan det gikk med denne oppgraderingen :D

..Drive Slow, Sit Low..

..min verden :-) ..

[o] Billaus

[x] Audi A4 8K + Polo 85mod

[x] Golf mkV GT | Golf mkIV Stv | Golf mkIII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har trimmet sin 1,6 8v Golf2 til rundt 140 hk, delvis ved hjelp av Velox Motor. Motoren har vært trimmet de siste kjørte 200000 km (og kjørt uten luftfilter) og går fortsatt som et skudd etter å ha tilbakelagt nær 300000 km !!! Bruker heller ikke mer olje enn hva som er normalt.

Altså, som sugemotor og under 200 hk så trenger du ikke bekymre deg i det hele tatt. Motoren slites ikke mer under normal kjøring enn den ville ha blitt som original, er jo sjelden man tar ut all effekten motoren kan yte, og når man gjør det så er det stort sett kun i kortere perioder.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår