Gå til innhold

Best veteranbil om vinter?

Ranger emnet


Sower

Anbefalte innlegg

Kjørt boble de to-tre siste vintrene i bergen og synes det er den beste vinterbilen ever uansett :P og er varmeapperatet surt finns jo bensinvarmer ;) Salt lake er ikkje noe problem så lenge man får saltet vekk fra bilen en gang i blannt :) (Kjørte selv uten bensin varmer) nemo problemo med litt småstyggt turtall for å få lunk i begynnelsen :)

750ia alpina

opel astra (moste en kompis sin å så meg nødt til å kjøpe den)

Div bobler (ett 2,4l prosjekt med eller uten sotvifte)

motovelo minsk komunist mc

endel annet gull/boss/skrapjern ++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket på 142'n (B20A) på gården her ligger på ca 1,0 liter per mil ved blandet kjøring sommer som vinter. Er litt spesiell choke-funksjon (trekker ned dysa + gir litt gass) så den kan være litt vrang. Har ikke motorvarmer, så å starte ved temp under -20 kan jeg bare glemme..

Bravo, Mike, Whiskey!

 

-E30 327 turbo

- 97 Octavia 1,9tdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbruket på 142'n (B20A) på gården her ligger på ca 1,0 liter per mil ved blandet kjøring sommer som vinter. Er litt spesiell choke-funksjon (trekker ned dysa + gir litt gass) så den kan være litt vrang. Har ikke motorvarmer, så å starte ved temp under -20 kan jeg bare glemme..

 

 

hvorfor kan du bare glemme det?

 

gamle duetten min starta på første forsøk i -23grader å da hadde den stått en stund også.

hadde ikke motorvarmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, veteranbiler skal ikke kjøres i saltlaken. Har selv noen veteranbiler, det er bare en av dem jeg bruker på vinterføre, og da bare på usaltede veier. Det er en 1975 Mercedes 240D W115/8, den har dårlig varmeapparat, og er sinnsykt lett i ræva, går an å ligge bredt selv om den er utrolig lat. Men den går billig, er solid og driftssikker, og den starter alltid. (Under 10minus må jeg bruke motorvarmer).

 

18328_s.jpg

69'VW 1300, 71'Renault 10, 75 MB 220/8, 76'Fiat 131S Mirafiori, 77'MB 307D, 78'Autobianchi A112 E, 78'Renault 12 TL, 79'Fiat 132 2000, 80'Polski Fiat 126P, 99'MB A 140, 98'VW Passat TDI, 04'Skoda Superb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke akkurat volvo felt no spes til vinterbil da.. greit, den har 4*4, men det bruker masse bensin, og den erikke skapt for store hastigheter. Jeg har en som er helt tett i styringa, og er strøken. den holder 115 km/t på veien, men det erpå sommerføre.. dessuten er ikke duken så fryktelig god isolasjon.. Men har man god tid, og råd til å fylle bensin ofte, er det ikke noe problem.

Min står stort sett i garasjen hele vinteren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke akkurat volvo felt no spes til vinterbil da.. greit, den har 4*4, men det bruker masse bensin, og den erikke skapt for store hastigheter. Jeg har en som er helt tett i styringa, og er strøken. den holder 115 km/t på veien, men det erpå sommerføre.. dessuten er ikke duken så fryktelig god isolasjon.. Men har man god tid, og råd til å fylle bensin ofte, er det ikke noe problem.

Min står stort sett i garasjen hele vinteren..

 

uasnett so e det ikkje monge veternbila so e gått lydisolert og fin i styringa osv,

å e dei det so e det ei skam å bruke dei der det e salta. grett der det ikkje e salta,

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening er Saab 96 v4 den beste vinterbilen. Trenger bare vinterdekk framme på den for at den skal komme seg frem. Med 1700 motor og dobbelgasser så går det litt også. varmeapparatet kan jo være så som så men.......

1984 Ford Granada 2.3 Ghia S

1981 Ford Granada 2.3 "Ghia"

1980 Ford Granada 2.3 LS

1973 Saab 96 v4 VRAK

1971 Saab 96 v4 1700 sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke akkurat volvo felt no spes til vinterbil da.. greit, den har 4*4, men det bruker masse bensin, og den erikke skapt for store hastigheter. Jeg har en som er helt tett i styringa, og er strøken. den holder 115 km/t på veien, men det erpå sommerføre.. dessuten er ikke duken så fryktelig god isolasjon.. Men har man god tid, og råd til å fylle bensin ofte, er det ikke noe problem.

Min står stort sett i garasjen hele vinteren..

med en go varmedress å lue tredd langt nedover hue, så er det så varmt så. :lol: da er den go å kjøre om vinteren

Jeg sukket fortvila, hjulbuen er kjeks, rusten har herja på min Mazda 626

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår