Gå til innhold

passat 1989 1.8l CL!! HJELP TREGNS!

Ranger emnet

steez

Anbefalte innlegg

Har en slik bil, men er så mye rart med denne, kanksje noen her kan hjelpe meg, håper jeg. I luftfilter boksen er det ingang til kald luft og varm luft. Det er ett spjeld ellerno som skal "slå" seg over etter hvert, men dette skjer ikke tror jeg.( Så det også kommer varm luft inn i filteret."Rør" fra manifoil") Filteret var jo ganske vått. Noen som kan si meg grunnen til det? Er det pga av det spjeldet ikke åpner seg, så det ikke kommer no varme inn? Har dette noe med at det ikke alltid blåser varmt av varme aparatet? Kanksje mest sansynelig termostaten kanskje? Det blir varmt etter en stund, og noen ganger går det lenger tid før det blir varmt. Prøvde å sette noe imellom der så den bare fikk inn varmluft, men da begynte det å ryke veldig av radiatoren??? Og det dugger veldig inne i bilen så fort det nermer seg -1 grad ute. Kan noen si hva dette kan være årsaken til? Rått inne i bilen?? Håper noen her kan hjelpe:helpme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det inni luftfilterboksen er ikke noe å bry seg om, vi med powerfilter har ikke den varmluft røret.... Selv så har jeg ikke blitt klok på den da bilen gir dårligere effekt med varmluft.

2,5l på mila er jo som en SUV så det var jo heftig kontra dine hester :p Kan hende at luftfilteret ditt er relativt tett og vått som gjørt at bensinblandingen er feil.

Det jeg ville prøvd var å kjøre uten filter og nappe ut lambdasonden (som kom som standard i 89). Da vil hjernen kjøre i en nødmodus med noen standardinstillinger. Da bør du kunne reduserte forbruket ditt til 0,85 på langkjøring og 1,4 på bykjøring.

Når bilen er varm og termostaten er åpen så ville jeg sett i ekspansjonstanken for å være sikker på at vannet sirkulerer.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil tro at vannet sirkulerer, det blir varmt i alle gummirør som går rundt hele, inn og ut fra radiatorn. Men hva kan andre ting være når det bruker så mye bensin? Filteret er ikke så gammelt, byttet det for noen mnd`r sider, + olje og plugger. Og det med at det dugger så i bilen, kan det være at det er veldig rått inne i bilen? Takker for svar så langt:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider