Gå til innhold

DEFA alarmen min rauter som ei KU?!

Ranger emnet

Tony

Anbefalte innlegg

heey..

har et litt rart problem/spørsmål

:roll:

Skulle på jobb idag, det var -5 grader, så gikk ut for å starte opp bilen litt tidlig, gikk ut døra så hører jeg en rar lyd! hørtes litt ut som en jævla ku som stod å rauta. "MØHHHHHHHÆHHHH" faen tenkte jeg å så meg til alle kanter, og så ikke en jævla ku her.. Gikk nermere bilen, så fant jeg ut at det kom derfra. Fant ut at det kom fra motor rommet, så åpna for å se nedi der. Lyden (rautinga) var så høy, at muttarn åpna opp vinduet og lurte på hva i all verden som skjedde.

Lyden kom fra DEFA alarmen, den har aldri lagt noe lyd før (bare blinka) men bilen stod heller ikke å blinka idag. Lyden Gikk bort etter en stund når jeg fikk starta bilen. Litt redd for at bilen skal starte å raute på samma måte på jobben idag. Noen som har hatt noen lignende ting som kan forklare?

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk jo å så meg rundt, hører man en sånn lyd er det ikke bilen din du tenker først lager den lyden.. :eek:

Men fra spøk til revolver, er det noen som har hatt noe lignede problemer med defa alarm før? vil gjerne vite hva det er :shake

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt:roll:

Menja, akkurat det der kan være en pinlig problem for deg! jeg mener, tenk inne i parkeringshus, parkeringsplasser etc...

Før du aner ordet av det, så har du dyrevernet på plass!

Tja, står på en ganske stor parkeringsplass, så er litt nervøs for at den skal begynne å hyle igjen. Det hadde ikke vært noen höydare nei :yodude:

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om enkelte Defa-bokser ikke liker store temperaturforandringer særlig bra.

Har hørt de fleste variasjoner fra flipperspill til hakkespett, men den med kuraut var ny. :)

Har dog kun hørt lyder fra alarmen i temperaturer mellom -20-30 grader.

Okei, der har du jo et poeng.. får bare vente og se utover vinteren hvordan den oppfører seg da!alacocaina

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider