Roberto Skrevet September 14, 2003 Rapporter Share Skrevet September 14, 2003 Monterte anlegg i dag, gode ting, funket bra, dunket som bare det, kjørte rundt i ca 1 time med full guff, så begynte problemene å stille seg i kø.. Først så fikk jeg ikke start. Jeg kom frem til at det måte være det at dynamoen ikkke leverte nok strøm.. Så kjørte jeg en tur, og da drev den å slo av anlegget når jeg tok på lys og sånt.. Plagsomt siden det var kveld.. Så kjørte jeg hjem, uten lyd, bilen stod på tomgang i 5 min, så kjørte jeg igjen.. UTen at anlegget var på.. Og der døde den!!!!! Hva f?!?!?!? Så koblet jeg ut jorden til suben og det, og kjørte igjen.. Der døde den igjen, I NØYAKTIG SAMME SVING!!! HALLOOO!!! Så prøvde vi startkabler, håpløst, de smeltet bare!! Den bilen skal få smake ohmeter så det synger etter i morgen:( Og jeg som hadde store planer for kvelden og, drittbil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 sjekk batteriet ditt.. kanskje? ;) evt. erstatt.. :) Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 Det er en kortslutning, det er nesten ingen motstand mellom + og minus kabelen når den er koblet fra batteriet... Ledningen til anlegget er koblet ut og, så det er jo noe annet... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hansa Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Du vil få tilnermet 0 ohm mellom + og - pga spoler lyspærer og anna el. stæsj. Trenger ikke å være kortsluttning fordi. Siter CustomCowboys '77 B-ascona 2.4i '64 a-kadett selges '53 Oldsmobile Rocket 88 '54 Triumph Chopper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dawg Dee-Lux Skrevet September 19, 2003 Rapporter Share Skrevet September 19, 2003 Originally posted by hansa Du vil få tilnermet 0 ohm mellom + og - pga spoler lyspærer og anna el. stæsj. Trenger ikke å være kortsluttning fordi. Et godt poeng er lyspærer, disse fungerer som en ptc, dvs. motstanden øker drastisk så snart temperaturen øker, og det skjer FORT. Bare mål motstanden i en lyspære så ser dere at effekten umulig kan gå opp i forhold til spenningen og motstanden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet September 20, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 20, 2003 For det første stod ingen lys på... Ellers var jo det en god ide! Videre, så kom den seg plutselig, dynamoen er garantert gåen da, men kortslutningen forsvant, har nå uendelig motstand mellom + og minus og alt untatt dynamo er velstand... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg