Gå til innhold

b21a. starter, men dør.

Ranger emnet


Kristian S.

Anbefalte innlegg

Har søkt, men ikke funnet noen svar.

 

Kjørte vinterbilen bensintom pga at bensinmålern ikke funker. Etter det har alt bare vært kaos.

Har kjørt den bensin tom før og da har det bare vært å fylle på en 5 liters kanne og da starta den igjen etter noen forsøk.

 

Nå får jeg start på den, men når jeg trykker inn gassen dør den med en gang.

 

Får både bensin og gnist, har bytta bensinfilter og tennplugger, fordeler lokk og pluggledninger er nettopp bytta.

 

Funka helt fint før den gikk tom nå sist.

 

Hva kan være galt?

Er det gassern som har takka for seg tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat å prøvde å starte den igjen nå. Står i en bakgate på Grünerløkka.

 

Sist gang gikk den på tomgang frem til jeg trykka inn gassen.

Nå gikk den ikke på tomgang i det hele tatt.

 

turbo242: Det kan jo være problemet. Den pumpa bensin da jeg dro den på startern, tok av slangen og sjekka.

 

Får prøve å bytte bensinpumpe, Kjøper b21a motorn 2fast2førti har liggende og prøver med delene fra den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylte på 15 liter bensin og kondensfjerner, da jeg prøvde første gang.

 

Var på biltema og kjøpte ny bensinpumpe og förgasar reperations kit. Kosta hele 296kr. hehe :)

Bytte det i første omgang og se om det blir liv i den da...

 

Nå har det jo kommi så mye så mye snø, så jeg gidder ikke å stå i gata å skru.

Skal låne bilhenger og Chevrolet Capricen til kompisen min og kjøre den hjem eller til verkstedet til slire_sladd og fikse den der.

 

Må få den til å gå så jeg kan dra ut å slædde litt jeg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
er det den membran greia i gasser'n som er ødelagt? har samme problemet på bilcross bilen skjønner du.. går fint på tomgang og mens jeg kjørte i depoet, men når jeg tok starten på høyt turtall så putrer den og jeg fikk brukt halve førstegiret trur jeg.. døde helt når jeg putta andre gir

 

Tar jo 5 min å sjekke membranet. Så sjekk det uansett. Men vanligvis så virker bilen som om det er en murstein bak gassen når membranet er def. Dvs du kommer opp på rundt 1500omdr men så er det bom-stopp.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår