Gå til innhold

PenetraTor's Supra MK3 - værsting motor.

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

Fin Fin bil!:)

 

Kommer det oppdateringer snart?

 

blir vel en liten stund til det kommer uppdates :( blir 3uker på sjøen straks og jeg mangler deler til å få gjort stort. håper det kommer råde og veivlager snart, samt ventilfjærer så jeg får satt sammen motoren! da blir det plenty uppdates;) i mellomtiden vil det kanskje bli gjort noe mer med innsuget:)

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey!

Ikke for og leke Moderator osv , men dette prosjektet var fett og vil se mer av det og ikke bli slettet av en OrdentligModerator :P

 

REGLER

 

§1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel.

 

brukernavn: Biltype - Prosjektnavn

Eksempel:

 

Marius : Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt

 

Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet.

TIPS! Nå kan du endre tittel selv ved å redigere første innlegget ditt!

 

nå er vel tittelen bra nok? :P

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men er det ikke viktigere å matche runnerne mot både pakning og løpene i toppen? Bruk sånn blå tannkrem de bruker. :)

 

EDIT: Hallo? Nå tenkte jeg med feil ende her. Du driver vel på inne i plenumet? Uansett, jeg har ikke peiling der heller. :D Men jeg så noen bilder og ord i en motortråd et eller annet sted i verden om dette. Slik jeg tolket debatten er det du gjør "helt feil". Det korrekte (visstnok), er å trekke rørene noen cm INN i plenumet og så sette på trompeter der. Skal visstnok ha noe med hvordan luftstrømmene jobber seg inn i runnerne.

Jeg liker tankegangen din. Mange som bare smeller i hop en boks på måfå med eller uten noen vurderinger av hvordan ting fungerer. :)

 

 

PS! Si fra om du ramler over ei R154 kasse til meg i din ferd på all verdens supra forums.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men er det ikke viktigere å matche runnerne mot både pakning og løpene i toppen? Bruk sånn blå tannkrem de bruker. :)

 

EDIT: Hallo? Nå tenkte jeg med feil ende her. Du driver vel på inne i plenumet? Uansett, jeg har ikke peiling der heller. :D Men jeg så noen bilder og ord i en motortråd et eller annet sted i verden om dette. Slik jeg tolket debatten er det du gjør "helt feil". Det korrekte (visstnok), er å trekke rørene noen cm INN i plenumet og så sette på trompeter der. Skal visstnok ha noe med hvordan luftstrømmene jobber seg inn i runnerne.

Jeg liker tankegangen din. Mange som bare smeller i hop en boks på måfå med eller uten noen vurderinger av hvordan ting fungerer. :)

 

 

PS! Si fra om du ramler over ei R154 kasse til meg i din ferd på all verdens supra forums.

 

jeg har ikke plass til trakter når jeg bruker orginalrunner'ne, som du kanskje ser så står runner'ne på syl 1-2 og 5-6 tettere inntil hverandre enn på 3-4. så derfor så freser jeg konene rett i plata (10mm) er vel rundt 30grader de fleste plenumtrakter etter det jeg kan bedømme? skal jeg bruke trakter må jeg lage nye runnere og flens noe jeg verken har tolmodighet eller utstyr til, så jeg får gjøre det beste utav denne metoden;) jeg er relativt sikker på at jeg kan hente ut mere effekt av motoren med dette innsuget kontra det orginale. Dessuten blir jo motor-roms layouten mye finere enn med ett tverrør over toppen:P dessuten sliter jeg med plassmangel under huven:P

 

ang. R154 kasse kan du høre med Erik Bontvedt (toyparts tuning) han har ganske sikkert noen sånne liggende;) 98286714

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg vil tro det er bedre hvist du tar en dremel pluss litt tålmodighet og lager en fin avrundet kant ned til hver runner. Er egentlig ikke så mye arbeide.

 

Tøft og se prosjektet her forresten, bra aluen kom til nytte så slapp den og ligge her og støve ned ;)

 

Forresten, hvist du vil endre ditt brukenavn kan du sende pm til en admin med det nicket du vil ha så skal vel det gå bra.

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sjef ;) rått du gjør det meste selv da... Hva jobber du som?

 

Siden du har så god smøring på maskinnering osv tenker jeg på.

 

er rakettfabrikkatør for nasa. Neida, arbeider som matroslærling på "M/S Fiskebank" ;) eneste maskin/motortekniske opplæringa mi er GK mekaniske fag. Mesteparten er plukket opp gjennom åra som bilentusiast;) desuten bygde jeg mye lego som liten, det er god utvikling av den tekniske sansen:P

Dessuten vil jeg ikke si jeg har gjort det meste selv men, kjøpte motoren ferdigbygd av Erik Bontvedt A.K.A Toyparts Tuning, den sto i hans MK2 som nå har motatt en heller rå 2JZ! kjøpte den med 2 brukkede ventilfjærer og knekte svinghjulsbolter, men i ellers god stand. har bare forbedret oppsettet litt;)

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro det er bedre hvist du tar en dremel pluss litt tålmodighet og lager en fin avrundet kant ned til hver runner. Er egentlig ikke så mye arbeide.

 

Tøft og se prosjektet her forresten, bra aluen kom til nytte så slapp den og ligge her og støve ned ;)

 

Forresten, hvist du vil endre ditt brukenavn kan du sende pm til en admin med det nicket du vil ha så skal vel det gå bra.

 

Takk for tipset;)

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår