Gå til innhold

PenetraTor's Supra MK3 - værsting motor.

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

har tenkt å trykkteste det for lekasjer. satser på at det holder. kommer sannsynligvis ikke til å kjøre noe over 1,5bar uansett.

 

OK! Det burde vel holde hvis sveisene er bra.

''Det jeg vet om ungdommer er at de kjører sånne gamle vrak. Gjerne golf og volvo. Også har de musikken på full guffe.''

 

Min lillesøster på 7 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

OK! Det burde vel holde hvis sveisene er bra.

 

kunne nesten vedde en tier på at de er tette :P har jo vært god gjennombrenning, samt at det er sveiset på begge sidene av bend/plater/rør, så jeg tror det skal være rimelig sterkt. har vært et H******** til pussearbeid på innsia!

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær forsiktig med å slipe for mye på MIG sveiser, fort ting kan sprekke med litt ladetrykk:) Er det rør og rørbend du har brukt for å lage innsuget, det såg litt fancy ut:)

Ser du holder til på smøla, kjenner vel Daniel da sikkert, har hjulpet han med motorstyring skjø. Flott prosjekt

 

Lykke til videre med prosjektet

 

bruker forresten 4" rør og rørbend ja... var planen å bruke rettrør under, fram på innsuget mot spjeldhuset, men det var nesten litt synd å kaste nesten hele bendet til 1000kr :D

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer det: Rolf Tore Thoresen

Artig at det skjer litt i møre og romsdal på bil/motorbygging fronten oxo.......Hvilken motorstyring er det du skal kjøre? Står kanskje i tråden men......... Benking osv da? Var jo ikke så ille resultat "naboen" din fikk da..... Portet topp? Daniel sin topp var vel ganske original?

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, stemmer det: Rolf Tore Thoresen

Artig at det skjer litt i møre og romsdal på bil/motorbygging fronten oxo.......Hvilken motorstyring er det du skal kjøre? Står kanskje i tråden men......... Benking osv da? Var jo ikke så ille resultat "naboen" din fikk da..... Portet topp? Daniel sin topp var vel ganske original?

 

kjører AEM plugandplay, bruker orginale målere og ledningsnett, samt HKS twinpower tenningsforsterker. toppen er porta ja, ventilføringene er slipt jevne med portene på begge sider, samt at kanalene på innsugssiden er portet. 1mm oversizeventiler, doble ventilfjærer og titaniumsretainere. kammene mine har litt lavere løft enn daniel sine. Daniel sin var orginal bortsett fra kammer og lashcaps.

 

regner med jeg kommer til å mappe hos bjørnstad bil. har du noen erfaringer med de?

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke erfaring med Bjørnstad bil. Jeg anbefaler alltid motorbenk, og ikke rullende landevei. Dette pga at det blir svært varmt drivverk osv og at jeg tror du får en bedre resultat i motorbenk. Er til Vidar Strand og benker og har stor tro på ham, han kan sakene sine.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å koble pumpene dine Penetra? Tenker på bensinen. Har 2x044 selv og lurer litt på om jeg skal ha 2 rør fram til fuelrail eller y-kobling og ett grovt rør.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har du tenkt å koble pumpene dine Penetra? Tenker på bensinen. Har 2x044 selv og lurer litt på om jeg skal ha 2 rør fram til fuelrail eller y-kobling og ett grovt rør.

 

skal kobles parralelt med to rør fremmover, har inn på hver side av fuelrail for mest mulig stabilt trykk til alle dysene.

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår