Actros2554 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Ettersom det har landet noe merkeligt kvitt noe her i heile dag tenkte eg å prøve meg på jomfruturen med kjettinger på Sierra'en min:fatality: Har aldri prøvt desse før,forventa ikkje at det skal bli noe uber-grep av den grunn men rekna med at de tåler litt hastighet uten at de løsner? Noen som har noen erfaringer med bruk av sånne kjettinger? Løsner de lett? :thanks Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaT Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 det er iallefall ikke anbefalt å kjøre i over 50kmt med de.. Siter 1989 Audi Coupe 2.3E 1990 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Er vel litt å velge mellom her. Kvaliteten varierer vel endel her. Er ikke noe jeg vil anbefale å kjøre med, er langt fra behagelig å de kan slå mot hjulbuene, samt burde ikke kjøre over 50 km/t med de som RaT her sier. Kjøp heller bedre dekk, eller sett bilen igjen hjemme. Kjørte en gang en 850 med henger på ca 1600kg, ble stående fast på en fjellovergang og la på hurtigkjettinger. Endte med at de sleit. Har sikkert fungert bedre med bakhjulstrekk. Heretter kjører jeg aldri med tung henger på vinterføre. Holdt på å dra ut endel ganger på den turen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
plexsus Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 man skal ikke bruke kjeting til og kjøre rund om kring... man skal bare bruke der det er veldig glatt eks. en bratt bakke eller noe sånt Siter æ kommer bussen går om ti minutt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har hurtigkjettinger for både bil og henger, det anbefales dog ikke å kjøre så fort med kjettinger på bilen, da det er fare for at den løsner og surrer seg rundt akslinger og drit, de ryker gjerne tvert av om du kjører for fort.. Men for å kjøre seint, opp bakker, osv så går det som en kule... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Handla bil i dag, den vakke villig til å suse oppover bakker etc på sommerdekk. Dermed gikk jeg til innkjøp av den fantastiske norske oppfinnelsen "autosokk". Dette fungerte som fy! Hiacen spant seg opp fra snøhaugen uten problemer.. Helt rått selvom det kosta litt kr :) Siter -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Handla bil i dag, den vakke villig til å suse oppover bakker etc på sommerdekk. Dermed gikk jeg til innkjøp av den fantastiske norske oppfinnelsen "autosokk". Dette fungerte som fy! Hiacen spant seg opp fra snøhaugen uten problemer.. Helt rått selvom det kosta litt kr :) Eneste dumt med autosokken er at den funker ikke på piggdekk. Piggene ødelegger sokken Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg