Gå til innhold

Hurtigkjetting,prøves nå!

Ranger emnet

Actros2554

Anbefalte innlegg

Ettersom det har landet noe merkeligt kvitt noe her i heile dag tenkte eg å prøve meg på jomfruturen med kjettinger på Sierra'en min:fatality:

Har aldri prøvt desse før,forventa ikkje at det skal bli noe uber-grep av den grunn men rekna med at de tåler litt hastighet uten at de løsner?

Noen som har noen erfaringer med bruk av sånne kjettinger? Løsner de lett?

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel litt å velge mellom her. Kvaliteten varierer vel endel her.

Er ikke noe jeg vil anbefale å kjøre med, er langt fra behagelig å de kan slå mot hjulbuene, samt burde ikke kjøre over 50 km/t med de som RaT her sier. Kjøp heller bedre dekk, eller sett bilen igjen hjemme.

Kjørte en gang en 850 med henger på ca 1600kg, ble stående fast på en fjellovergang og la på hurtigkjettinger. Endte med at de sleit. Har sikkert fungert bedre med bakhjulstrekk. Heretter kjører jeg aldri med tung henger på vinterføre. Holdt på å dra ut endel ganger på den turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hurtigkjettinger for både bil og henger, det anbefales dog ikke å kjøre så fort med kjettinger på bilen, da det er fare for at den løsner og surrer seg rundt akslinger og drit, de ryker gjerne tvert av om du kjører for fort.. Men for å kjøre seint, opp bakker, osv så går det som en kule...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla bil i dag, den vakke villig til å suse oppover bakker etc på sommerdekk. Dermed gikk jeg til innkjøp av den fantastiske norske oppfinnelsen "autosokk". Dette fungerte som fy! Hiacen spant seg opp fra snøhaugen uten problemer.. Helt rått selvom det kosta litt kr :)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handla bil i dag, den vakke villig til å suse oppover bakker etc på sommerdekk. Dermed gikk jeg til innkjøp av den fantastiske norske oppfinnelsen "autosokk". Dette fungerte som fy! Hiacen spant seg opp fra snøhaugen uten problemer.. Helt rått selvom det kosta litt kr :)

Eneste dumt med autosokken er at den funker ikke på piggdekk. Piggene ødelegger sokken

Lenke til kommentar
Del på andre sider