oter11 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 all instrumentbelysningen forsvant idag,sikkert en sikring som har røket. noen som vet akkurat hvor den sikringen sitter?eller hvor stor den er. så jeg slipper å ta ut 30 sikringer,for å se hvem som har røket. bilen er en 1991 audi 80q(b3) Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 all instrumentbelysningen forsvant idag,sikkert en sikring som har røket.noen som vet akkurat hvor den sikringen sitter?eller hvor stor den er. så jeg slipper å ta ut 30 sikringer,for å se hvem som har røket. bilen er en 1991 audi 80q(b3) Mistenker dimmeren som du justerer lysstyrken med, denne kan være brent. Må ut med panelet for å sjekke dette, er festet med to muttre i kretskortet. Legg en ledning mellom disse muttrene, lyser det da så er det dimmeren som er defekt. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 lyset ble borte mens jeg drev å monterte ny cd spiller,men er det en egen sikring på instrumentbelysningen?så det går an å sjekke det letteste først. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 vet det,men kan ikke se at det står noe om instrumentbelysning,men er mulig at det er tysken min som ikke er den beste:hvaskjera Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 virker som at det er reostaten(dimmeren) som har kortsluttet noen som vet hvor denne kan kjøpes billig? Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kenut Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Din nærmeste VAG forhandler, kan ikke koste allverden. Siter Mvh: Knut Olsen 03 Passat TDI 4motion Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Din nærmeste VAG forhandler, kan ikke koste allverden. i følge et verksted,så koster den ca 3000kr,så den er ikke billig Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RobertR Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 virka alle baklysa dine? skiltlys, ryggelys og tåkebaklys? hadde villa sjekka der før jeg begynnte å kødde med dimmere og slikt tull... ( med stooor fare for å ta feil her.. he,he! ) men er typisk at ledningene til bagasjelokket ryker på disse bilene og da kan instrumentbelysningen også gå... er faktisk ikke uvanlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 alt virker,unntatt instrumentbelysningen Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Vet ikke om det er samme på b3 jeg men er jo en sikringsboks under panseret "under" ruta på en måte, står navn og nr på sikringene der men er litt surt det står på tysk:/ ...er ikke no jævel på det:P Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Crackler Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 alt virker,unntatt instrumentbelysningen Er lyset i varmeapp. betjeningen også borte? i B4 er det sikring nr:12 som er til instrument belysningen & varmeapp. betjeningen.. Prøv å bytt den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Er lyset i varmeapp. betjeningen også borte? i B4 er det sikring nr:12 som er til instrument belysningen & varmeapp. betjeningen.. Prøv å bytt den. har sjekket sikringene,og de er hele,så det er nok lysdimmeren som har kortskuttet,er vist en ganske vanlig feil på disse bilene Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BAP-BAP Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 har sjekket sikringene,og de er hele,så det er nok lysdimmeren som har kortskuttet,er vist en ganske vanlig feil på disse bilene Prøv sikring nr.14. hadde selv dette problemet og det var sikring nr.14 som var synderen. Dette er samme kurs som lyset i hanskerommet, og i mitt tilfelle vare det nettopp dette lyset som kortslutte hele kretsen. Siter 93 Audi 80 1,8 85 Opel rekord 2,0 S (delebil) 83 Opel rekord 2,0 S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 skal sjekke det i morgen,men tror ikke det er noen sikring som har røket,er vist ganske vanlig feil at den lysdimmeren kortslutter. men uansett,så skal jeg montere plasmaskiver,og da blir det lys igjen Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BAP-BAP Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 skal sjekke det i morgen,men tror ikke det er noen sikring som har røket,er vist ganske vanlig feil at den lysdimmeren kortslutter.men uansett,så skal jeg montere plasmaskiver,og da blir det lys igjen ok. tenkte jeg skulle montere plasma skiver jeg å, vet du hvor man får kjøpt billige? har funne en butikk i tyskland. http://www.tundw.de/ Siter 93 Audi 80 1,8 85 Opel rekord 2,0 S (delebil) 83 Opel rekord 2,0 S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg