Gå til innhold

el anlegg ! skal bygge om fra 2,0i 8v til 3,0 i 24v

Ranger emnet

Bullfight

Anbefalte innlegg

Har ikke opel "plug and play" ledningsnett? Ta ut ledningsnettet til gamlemotoren, følg det til du finner den store feite pluggen som kobler det sammen med resten av ledningsnettet, rykk ut og kast.

Frem med ledningsnettet til V6 som du kjøpte fra en skrotnisse i forgårs, plugg sammen med resten av ledningsnettet til bilen, strekk ledningene pent i motorrommet, putt motor nedi, tut å kjør.

Funker hvertfall ikke å bruke det gamle ledningsnettet på en V6...

Ps: Ok, så enkelt er det nok ikke. Du må regne med at du må ut med dashbord og litt sånt for å finne de pluggene jeg snakka om.

Jeg er ikke skråsikker på om Opel har et sånt system, men det er veldig vanlig. Slik kan de masseprodusere ledningsnettet til bilen, og bare plugge på det ledningsnettet til den motoren som skal i bilen.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke opel "plug and play" ledningsnett?

Kan nok stemme det ja. Skal ikke være noe problem å bytte motor i en Opel. ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som kan tipse meg om hvordan gjøre det med det elektriske anlegget for å bygge om fra en 2,0 i 8v til en 3,0i 24v (v6) i en calibra ?

trenger litt hjelp med det elektriske ?

hvordan få det til å virke i bilen ?

hva må jeg gjøre ?

noen her som vet eller har noen tips til meg ?

Der hører du. Få tak i komplett motor med ledningsnett fra en skrotnisse eller en skada-bil, og bytt alt over. De fleste bilfabrikanter har laget det sånn at ledningsnettet til motoren bare er å plugge ut, og så plugge i et nytt. Dette for å kunne masseprodusere og få ned kostnader.

John

'00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil)

'90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta)

+ en mengde Opel på samvittigheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider