Gå til innhold

Tufoil oljetilsetning, erfaringer?

Ranger emnet

P.O.M.

Anbefalte innlegg

hvis du tror på det glugg det i :D så finner du ut om det funker, :fatality:

zetec motorene har ofte en litt stygg klakking når de er kalde....

klakker den når den er varm?

Ingen av motorene på bilene mine klakker mer enn "normalt". Jeg er bare litt nysjerrig angående dette produktet og lurer på om noen av dere her på forumet har prøvd Tufoil og hva erfaringene er. Det er godt mulig at denne Tufoil er et "snake oil" produkt men man vet jo ikke det før man har prøvd det selv eller har fått input fra andre som alerede har prøvd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort sett er oljetilsetninger unødvendig og i mange tilfeller kun "snakeoil".. Bruk heller pengene på en bedre olje eller hyppigere oljeskiftintervall (sammen med filter).

Ja dette er vel den mest utbrette oppfatningen de fleste har til slike produkter her og på andre forum. Mulig det er noen som ikke tør å stå frem å si de har prøvd dette/har positive erfaringer :hide

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt det litt på bilen min, en Chevrolet Astro 95 modell med 4,3L V6.

Bilen veier 2 tonn og har aerodynamikk som en låvedør på høykant. Jeg har 30 km med småkupert vei til/fra jobb og kommer derfor ikke ned i lankjøringsforbruk til daglig. Bilen bruker 1,25 L/mil på denne strekningen, mens ved skikkelig langkjøring bruker den 1,0 L/mil.

Merket ikke forskjell med Tufoil, tiltross for at mitt daglige kjøremønster og min bil burde være midt i blinken iht produktspeseifikasjonen til Tufoil.

Har prøvd litt av hvert for å få ned forbruket og det som virket best var bytte til grovere eksosanlegg fra katalysatoren og bakover (fra 2,5 til 3" enkelt rør. Hadde muligens blitt enda bedre med 2,5" dobbelt, men det ble for mye mikk.) Pluss at jeg hele tiden har maks dekktrykk med 38 pund foran og ca 33 pund bak.

Jeg bruker også HALO tennplugger og Kn luftfilter i originalboksen.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider