Gå til innhold

Startproblemer diesel

Ranger emnet


sInnzYk

Anbefalte innlegg

Har begynt å få problemer med å starte bilen på morgenen da det er kaldt, går bare på starteren, noen ganger starter den.. noen ganger ikke, avhenger mye av hvor kaldt det er..

 

fikk hjelp med startkabler endag, og da hjalp det litt, men brukte fortsatt litt tid på å få start på den.

 

da bilen er varm så starter den med engang..

 

Diesel filter er bytta..

 

Noen som har noen meninger om hva det kan være?

 

overhale dysespissene?

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

km stand på motor?

 

Tipper på glødepluggene jeg også, ta ut alle og mål dem, billig å sjekke dem først.

Men til refferanse så er min gått 300 000km og enda ikke overhalt dysene men bytta eit par glødeplugger for å si det sånn.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt treg min i dag også selv om det bare var minus 9-10 kanskje.

Var sikkert ikke lurt at jeg prøvde å starte den mens den stod i gir heller da, uten å tråkke på clutchen :rolleyes:

Så da var det å sette i fri og skru på tenningen igjen, måtte sikkert kinne i minst 10 sekunder etter glødingen var ferdig før den startet.

Tror dere den starter lettere hvis man tråkker inn clutchen mens man prøver å starte?

Har også hørt snakk om å "dobbeltgløde", vil det gjøre at den starter lettere?

Er visst sånn at man først gløder en gang vanlig til pæren slokker, så skrur man av tenningen og setter den på igjen og gløder en gang til og når glødingen er ferdig så starter man?

 

Vanskelig å starte når det er kaldt dieslene, sakte varm blir de også.

Tok vel en god halvtime i dag før min begynte å snuse på 70-tallet på måleren.

Enda så var jeg ikke særlig grådig med varmen heller :confused:

Tror kanskje det hadde vært lurt å legge en liten papplate foran radiatoren, det pleier å hjelpe en del.

Men forbruket er det ingenting å si på, 0,45 på blandet kjøring på vinteren må man vel kunne være fornøyd med.

Da bruker jeg verken motor eller kupevarmer og den står aldri i garasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dobbel gløde er ikke dumt. min startet greit i dag på 9 kalde..

Dobbel gløder man forvarmer man litt ekstra og hjelper bilen litt.. er man ekstra grei med motoren setter man i motorvarmeren..

 

Da skal jeg begynne med dobbelgløding hvis det er under 7-8 minus hvertfall, kan lette starten litt det.

Har ikke motorvarmer og det er heller ikke alltid man har mulighet til å plugge den i noen steder.

Bedre å ha et godt batteri, det har man alltid bruk for, enn en motorvarmer som man bare kan bruke noen ganger.

Det som var oppløftende med dagens start av bilen var hvertfall at batteriet ikke så ut til å dabbe noe av selv om det ble litt kinning på startern :thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glødepluggene ble bytta for noen mnd siden? kan dem ha gått igjen da? skal ta å få sjekka dem.

 

nå står den bare å gnur veldig lenge på morgenen, får jo start til slutt.. men det kan ta flere minutter..

 

motoren har gått ca 40000 nå, og jeg vet ikke om alt ble bytta da dem bytta den, eller om det var bare blokka som ble bytta

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm har da ikke vært kaldt i odalen disse dagene heller.. har du bilen i fri når du starter?? vet ikke hva det er men min vil av og til ikke starte i gir,setter den i fri og da er den på laget..

 

ja, jeg har den i fri.. skal prøve å få målt pluggene idag.. rart om det skulle være dysene også.. ettersom hva folk sier her.. det vanligste problemet er vel glødepluggene.. men rart det også ettersom jeg bytta dem for 2-3 mnd siden

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår