Gå til innhold

Startproblemer diesel

Ranger emnet


sInnzYk

Anbefalte innlegg

røyker den mye etter start? det kan tyde på glødepluggene. Når det gjelder biltema glødeplugger, har dem vært bra hos meg.

 

da den endelig starter ryker det temmelig bra ja.. kjøpte pluggene på bilextra på kongsvinger, hvis jeg ikke husker feil.. skal få sjekket dem, helt sikkert dem som kødder!

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, du kan gløde på en annen måte også.

Du setter den på gløding på vanlig måte, når lyset slokker venter du til du hører ett klikk til. Skal ta ca. 10 sekunder. Så kan du gløde engang til, til lyset slukker, også kan du prøve å starte ;)

 

Har og hatt problemet med at den ikke starter i kulde, så nå har jeg vært å kjøpt meg nye glødeplugger. Er jo ett reint H***** e å komme skikkelig til, så bytter bare med det samme jeg tar dem ut. Godt å få gjort det, å ha kontroll på når de ble byttet :)

 

Jeg må også ha startkabler når jeg skal få start, for han klarer ikke kjøre starteren fort nok rundt. Skjønner at jeg ikke er den eneste som har dette problemet nå.

 

Clutch er lurt å holde inne når man skal starte, uansett om bilen er i gir eller ikke. Det sies at det kan være at den bruker litt ekstra kraft om clutchen ikke er inne. Så det anbefales å gjøre :)

 

Skal gi tilbakemelding imorgen om hvordan det er å starte bilen etter at glødepluggene er skiftet.

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt problemer noen ganger med at sikringen foran på gløderen (tror jeg) har ryki. Den flate lange som ligger i motorrommet innmot torpedoveggen, ganske langt oppe. Kanskje en 2-3-4-5-6 ganger siden den var ny i 1993 vel og merke. Men er helt klart en "feil" et sted. Andre som har vært borti det samme? Kan være dette som er problemet? Da blir bilen også veldig vanskelig å starte, men skulle ikke ha noe å si på temperatur osv da...

Volkswagen Golf IV 1.6 16V

Volkswagen Golf III 1.9TD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være at Rele'et som er under dashobordet. Den som lager den "klikk" lyden når du gløder. koster 1 000 for en ny ca. Tror jeg det var.

 

Jeg skifta glødeplugger igår, ett helvettes arbeid. Orka ikke skru ut pumpa, men fikk det til :)

Og nå funker det hest! Aldri vært så lettstarta som nå :D

 

Du kan jo også koble om den sikringa, det måtte jeg gjøre. Bare for en kort tid til jeg har tid å penger til å fikse nytt rele osv.. Jeg klarte å skulle teste om Coupe lyset ble svakere når jeg skulle gløde etter å ha skiftet pluggene. Og glemte da å koble på - på batteriet, så ledningsnetter fra Rele kortslutta (a)

 

Jeg måtte koble om hele dritten, finne en ny bryter (som tåler 30 Amper) og dra nye ledninger inn i bilen, og koble til batteriet. Klarer ikke forklare hvordan jeg gjorde dette :p Beklager så meget. Men kanskje andre her har gjort det samme og kan forklare bedre?

 

Men, skift plugger :)

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt vrien i morgen ja, og dum som jeg var så slapp jeg jo nøkkelen akkurat når den var i ferd med å starte, så jeg måtte begynne helt på nytt igjen :rolleyes:

Bra batteriet leverer da hvertfall.

BTW, hva er den lyden fra motorrommet mens glødingen pågår?

Virker som det er en liten pumpe eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan være lurt å la noen kyndige se over bilen..

Om ikke sikringene er gått, så ville jeg sjekka om startern er defekt, eller om Rele'et kanskje er gått!

 

Du får ha lykke til ;)

 

ja, jeg kan ikke akkurat så veldig mye selv.. så får håpe han finner ut noe.. dumt jeg ik har noen garage å ha bilen i :\ stå ute i sprengkulda.. ouf

 

nå ligger golfen også ute for salg.. blir golf 4 tdi eller passat tdi nå :)

Corrado G60 <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har start vansker jeg også...

Har jeg rett at jeg skal måle 12V på pluggene når jeg vrir på teningen????

 

stemmer det, 12V om du har 12V batteri :o

 

Når man skifter glødeplugger er tiltrekningsmomentet veldig viktig. Det skal ikke så veldig mye til før de blir ødelagt om man skrur til for hardt..

 

Veldig lurt å nevne det ja! Glemte det helt av. Ikke skru alt for hardt, men akkurat hardt nok. Tror du kommer til å tenke "Nå sittern" Og ikke skru mer da :p

Eirik.

VW Passat 2.0 2007.

Volvo V40 1.8 2000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår