Gå til innhold

Slipe og programmere ny nøkkel (Ford)

Ranger emnet

Radhaz

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte meg nettopp en 2003 Mondeo.. :driving

Men der fulgte det bare med en nøkkel som hadde fjernstyring, samt en vanlig.. Og diskusjonen mellom madammen og meg endte uavgjort. (hun hadde bedre forhandlings midler..)

Så jeg tenkte en nøkkel til.. Spurte om prisen. 1900,-!

fant imidlertid ut at det var 1000,- for nøkkel og 900,- for programmering.

Men ser i brukerveiledningen en prosedyre for først å programmere startsperre delen av nøkkelen, deretter fjernstyringen ved å bruke de eksisterende nøklene.

Er dette virkelig mulig? Kan jeg da kjøpe en brukt nøkkel og programmere den på nytt til min bil? Finner på Ebay til 300,- inkl. frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar at alle nøklene er forskjellig slipt for å passe i tenningslåsen og alle dør låsene. Og i tillegg så må de programeres for å kunne styre fjernstyringen og startsperren.

det var vel ikkje heilt det han spurde om.

Uansett viss du får slipt til nøkkelen slik at den passer så kanskje det her funker : http://www.mirez.co.uk/KeyProg.htm

det er ein god del sider som beskriver korleis den skal programmeres. eg søkte på programming ford mondeo key og fekk eit fint antall sider. så er jo berre å gå gjennom den prosedyren på sida og sjå om det går. det er eigentle ingen stor hokus pokus på mange bilar...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har to nøkler som fungerer er koding av startsperre på den tredje enkelt. Du tar den ene som fungerer og skrur tenning på og av, gjentar med den andre som fungerer, og så til slutt den som skal programmeres. Husk å slå tenning av med denne også

Men alle nøkler må jo slipes, og det koster jo noen kroner. Regner med at det var innlagt i 1000 lappen.

Husk også at du må ha nøkkel til riktig biltype, det er noen forskjellige startsperrevarianter ute å går

Programmering av fjernkontrollen er vel beskrevet i instruksjonsboken

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å slipe nøkkelen kan du no få gjort på din nermaste jernvare handel

har du sett en nøkkel til ford mondeo før,,,, er somregel slike å tviler på at jervareansatte klarer å slipe et mondeo emne

men derimot kanskje de kan klare å slipe en husnøkkel evt eldre bilnøkler f,eks 1980 talls volvo, wag, etc

ford-mondeo_key_01_s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får IKKE slipt slike nøkler hos vanlige nøkkelslipere! Og jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe orginal og nytt hos ford! Feilprogrammering og andre evt. feil som kan oppstå ved 'amatør programmering' kan fort bli dyrere enn 1900,-

Hilsen Ford mekaniker..

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får IKKE slipt slike nøkler hos vanlige nøkkelslipere! Og jeg anbefaler deg på det sterkeste å kjøpe orginal og nytt hos ford! Feilprogrammering og andre evt. feil som kan oppstå ved 'amatør programmering' kan fort bli dyrere enn 1900,-

Hilsen Ford mekaniker..

Heisann alle sammen!

Takk for alle svar. Innser at nå at det ikke er samme sliping på alle nøklene..

Men snakket med en låsesmed (Wilhelm Nielsen) og de sliper ALT, men disse var spesielle så det tok de 260,- for..

Jaja..

Men stiller meg undrende til at du kaller det for amatør programmering når det står detaljert i brukerveiledningen fra Ford.

Oppfølgende til det, hvordan gjorde dere det på verkstedet da?

Har hørt noe om en egen maskin som foretok programmeringen. Har også lest om folk som har programmert i forhold til veildeningen.

Vi får se, de uslipte nøklene på nett var ikke fullt så lett å få fatt i til en billig peng nei..

Men på en annen side, jeg digger den nye bilen min! Så er det sagt..

Forløpig meget fornøyd Ford!

Rad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

Takk for alle svar. Innser at nå at det ikke er samme sliping på alle nøklene..

Men snakket med en låsesmed (Wilhelm Nielsen) og de sliper ALT, men disse var spesielle så det tok de 260,- for..

Jaja..

Men stiller meg undrende til at du kaller det for amatør programmering når det står detaljert i brukerveiledningen fra Ford.

Oppfølgende til det, hvordan gjorde dere det på verkstedet da?

Har hørt noe om en egen maskin som foretok programmeringen. Har også lest om folk som har programmert i forhold til veildeningen.

Vi får se, de uslipte nøklene på nett var ikke fullt så lett å få fatt i til en billig peng nei..

Men på en annen side, jeg digger den nye bilen min! Så er det sagt..

Forløpig meget fornøyd Ford!

Rad

Stiller meg også undrende til utsagn om amatør programmering. er liksom ikkje noko anna hokus pokus enn å vri om nøkkelen og sette i ein annan...

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider