Gå til innhold

Politiet stoppet litt morro på en stor parkeringsplass i Trondheim.

Ranger emnet

Protrek

Anbefalte innlegg

heeh.. tom parkeringsplass eller ei... Vi hadde vel en svart cossie ifjor som viste at det gikk ann å unngår å bomme på et helt varehus i enden av en parkeringsplass..

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed av min kjørelærer om å finne meg en trygg parkeringsplass hvor jeg måtte lære meg å kjenne bilen.

Og det er virkelig sant. Eneste måten å bli kjent med sin bil er nettop å kaste den og lage litt ukontrollerte manøvrer for deretter å kunne lære seg å håndtere dem.

Har selv en kamerat som mistet lappen da han lekte seg (Eller RÅKJØRTE som avisene er så eksperter på å kalle det). Det også på en helt tom parkeringsplass uten folk tilstede.

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er vel at den "øde" parkeringsplassen eies av noen som ikke vil ha lyktestolper, skur og div ødelagt av noen som overdriver litt.. Var vel bare noen få år siden en døde på den samme øde plassen under lek.

Poenget er at man kan ikke syte å klage over politiet ber noen forlate ett område hvor eier ikke godtar bruk? Politier gjør bare jobben sin.

Skal dere lære "kjøreteknikk" så er det muligheter på bane. Den "øde" plassen her er full av lyktestolper og skur så det er ikke rart politiet mener det er uansvarlig kjøring. Side treff på en stolpe ender som regelt stygt..

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er vel at den "øde" parkeringsplassen eies av noen som ikke vil ha lyktestolper, skur og div ødelagt av noen som overdriver litt..

Så sant som det er sagt. Der jeg jobba tidligere måtte vi ut i snøstormen å rive ned og sette opp et nytt vognskjul 1-2mnd etter første gang vi satte det opp pga en eller annen som hadde mista kontrollen og smadra det.

Og da jeg jobba på ntnu var det ofte snakk om all herjinga på plassen ved idrettsbygget. "Hvis jeg får tak i de..." osv. Det var riktignok på sommeren, men svarte merker i asfalten var ikke så populært

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fakta er vel at den "øde" parkeringsplassen eies av noen som ikke vil ha lyktestolper, skur og div ødelagt av noen som overdriver litt.. Var vel bare noen få år siden en døde på den samme øde plassen under lek.

Poenget er at man kan ikke syte å klage over politiet ber noen forlate ett område hvor eier ikke godtar bruk? Politier gjør bare jobben sin.

Skal dere lære "kjøreteknikk" så er det muligheter på bane. Den "øde" plassen her er full av lyktestolper og skur så det er ikke rart politiet mener det er uansvarlig kjøring. Side treff på en stolpe ender som regelt stygt..

Mvh

e du snut??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjangsen for å møte politiet er større på parkeringsplasser enn på veiene for tida...

Vet ikke hva som er verst jeg, å ligge sidelengs på en tom parkeringsplass eller på en av de fine svingene som finnes rundtomkring ;)

Jeg missta lappen tidligere ikveld pga jeg fallt for en av de fine svingene..

06 Mini Cooper S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiet fikk slutt på kjøringen som de mener kan være til skade både for dem selv og andre." Til skade for seg selv? er det ulovlig å skjære seg selv i fingern eller knuse tallerkenen du eier selv?

Uansett.. hva er best og hvor skjer ulykkene, på en parkeringsplass eller langs veien? "to ungdommer kappa/råkjørte på en parkeringsplass og front koliderte med et eldre ektepar, tre ligger på sykehuset hardt skadet og en er død" parkeringsplass passer ikke helt inn vel? mer som i på landeveien eller motorveien.

Blir de jaga bort fra parkeringsplassen så skjer det på veien... sånn er det hvert fall med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiet fikk slutt på kjøringen som de mener kan være til skade både for dem selv og andre." Til skade for seg selv? er det ulovlig å skjære seg selv i fingern eller knuse tallerkenen du eier selv?

Uansett.. hva er best og hvor skjer ulykkene, på en parkeringsplass eller langs veien? "to ungdommer kappa/råkjørte på en parkeringsplass og front koliderte med et eldre ektepar, tre ligger på sykehuset hardt skadet og en er død" parkeringsplass passer ikke helt inn vel? mer som i på landeveien eller motorveien.

Blir de jaga bort fra parkeringsplassen så skjer det på veien... sånn er det hvert fall med meg...

Og den mentaliteten her deler du med altfor mange andre.. denne "jeg gjør det samme faen hva alle andre sier"-holdningen..

Ingen ulykker hadde vært det beste, eller i det minste ikke slike framprovoserte, unødvendige ulykker som gjerne kommer som en følge an grisekjøring og herjing..

Skjønner ikke hva som er så ufattelig kjedelig med å følge reglene på veien, og heller gidde å betale litt for å få kjøre på bane når muligheten kommer opp...

Bil i dag: 99' BMW 320i *savner honda*

Tidligere: 79' Civic, 92' Civic HB, 97' Civic HB, 94' Civic HB Vti, 97' Civic HB Vti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man alene? ja lek deg litt uten å overdrive.

Er det 8-10 biler som svirrer rundt? Ta lappen av de og få de vekk.

Er det andre som driver å sladder rundt så er det alltids en eller annen som ikke har helt kontroll på hva han driver med.

I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke

-03 Mazda 6

x93 Mazda 323 GT-R

x91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fre_D: prøver for all den ikke være frekk, men hva søren er greia? Ulykker kommer alltid å skje overalt uansett, men for all del ikke tro jeg oppfordrer til idiotkjøring. Og ja, jeg er litt typen til å "gi litt faen", mye fordi Norge er et veldig overbeskytsomt land. Uansett hva folk sier så er fortsatt regelen om å kjøre etter forholda som er viktigst. Så hvis du finner en stor og åpen parkeringsplass og passer på at forholda er tilrettelagt så er det helt greit at du sladder litt, det har ikke noe som helt så si. Klart ikke gjøre det på svarte natta og vekk alle naboene og ødelegger du no så vær såpass ærlig og oppriktig at du sier i fra til eiern.

Og vær så snill å forstå at det er forskjell på folk med mentaliteten du så fint kaller "jeg gjør det samme faen hva alle andre sier". Ikke nok med at du generalliserer, men du sier at "samme faen hva alle andre sier" og det er vel ikke akkurat tilfellet...

For all del, jeg ler meg skakk av dumhetene til folk som ikke bruker bilbelte fordi de mener at det ikke er farlig. Da både fattern og onkel har vært ambulansesjåfører og hentet folk som ikke har brukt bilbelte i 30-40km/t og blitt drept av følgene. Så du ser, jeg gir ikke faen i hva alle sier, jeg bare hører litt på hvilken kilde de kommer fra. Du går ikke til en halikk og spør om hvordan du skal løse problemene du har med kona...

Forresten, hvor tror du flest blir skadd/drept og det skjer mest skade på materiale? på bane ja...hvor mange har feks ikke blitt drept på Nurburgring? Det er nok desverre en hel drøss menneskeliv som har gått tapt der.

Så vær så snill, legg fra deg din "sur/bitter gubbe mentalitet" for et minutt og hør litt på hva jeg har å si.

Ikke ta alt utover oss som vil ha litt uskyldig morro og som tar forhåndsregler. Vi skader ingen, langt fra dreper. Jeg er sikker på at fler blir påkjørt og drept i trafikken ellers enn på en ÅPEN parkeringsplass, og vet du hvorfor?? Sikkert mye fordi en åpen parkeringsplass er ganske bra oversiktlig, og de som kjører rundt der konsentrerer seg litt mer om hva de driver med enn billister generelt da de har alt annet de skulle gjort i bilen enn å kjøre bil.

Dessuten, skulle det da mot formodning skje noe mellom to biler som sladder rundt der så er jo fryktelig synd om noen skulle bli hardt skada, men den som er med på leken må faktisk tåle steken. Alle tar sjanser her i livet, noen små sjanser med store konsekvenser og omvendt. De mest uskyldige ting kan faktisk ha enorme konsekvenser. Tenk på hvor mange som har blitt drept i alpinsenter uten at det får så store konsekvenser som folk som sladder litt på en åpen parkeringsplass.

Mulig det her skled litt ut, håper bare jeg fikk illustrert poenget mitt. Jeg prøver for all del ikke å overbevise noen om noe som helst, men prøver heller å forklare andres syn på saken. Men skulle det komme til det, så må folk få lov til å ta litt sjanser PÅ EGEN RISIKO så lenge sjansene for at det kan gå utover andre er veldig små. Som feks. hoppe i fallskjerm o.l. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider