Gå til innhold

Stereo

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Hvem side av bilen er det best plas til strømkabelen under dørlistene? Og er det noen som har noen gode idèer på hvor man kan plassere forsterkeren (e)?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la min på høyre side,grei plass til 35mm2, også veldig lett tilgang til kabelgjennomføringer i torpedoveggen. signal og høyttalerkabler la jeg i midten, litt fiklete, men gjort på 1 time. forsterker er det vel egentlig ikke så mange steder å ha, er det en liten en til interiørhøyttalerne, kan det være plass mellom hanskerommet og torpedoveggen. ellers er det reservehjulsbrønnen som gjelder, det kan hende du kan få plass til den bak plasten i bagasjerommet på høyre side...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det er plass til 50mm2 da. Hvor er kabelgjennomføringen på høyre side av torpedo? Har funnet ett kabelgjennomføringsrør på venstre!

 

Koblet til cdspilleren, og da oppdaget jeg at det ikke lå opplagt noe annen konstant spenning enn den som kommer fra instrument belysninga. Var bare der og ett signal fra nøkel som var å finne. Ser på sikringsoversikten at spilleren egentlig skal dele sikring med sigarett (14), men den ligger nå på 21 eller 20 (Husker ikke helt) Må vel legge opp ny ledning med sikring fra batteri. Men er det noen som har hatt samme prob?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt opp 55mm2 på høyre side i bilen min, fant ett passe stort hull, men gummiringen gikk i stykker, så måtte ha inn noe annet for å tette irundt og beskytte kabelen fra å bli gnidd istykker..

Veldig god plass til å legge 55mm2 på begge sider under dørlister og bakover i 940, så jeg ville lagt kabelen på den sida batteriet ligger så du får lagt kortest mulig kabel bakover.

 

Edit2; Knipsa lik så greit ett bilde ettersom at jeg har for lite å gjøre nå:P

Du ser den røde kabelen like til venstre for motoren..

Popp051.jpg

Too much power is never enough!

[ ] '67 Buick Skylark

[ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt

[x] Volvo 142 '71 - Solgt :(

[x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik ble min 940 baki...

 

 

stereo3.jpg

 

 

Helt greit utseende, og plass er det fortsatt baki der også...

 

Pent. Du har ikke reservehjul lenger du da?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enn sånn Rockford kasse med 2 p2 element. Orginallaget. Den passer akkurat trudde jeg først, helt til jeg merka at det jævla feste til trepunkt belte i midten bak var i veien. Ingen som har fått fiksa at den passer inn?

 

Ellers får jeg bare lage meg en ny kasse

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Noen som har lagt strømkabelen på venstre side av bilen? Hvor streker en kabelen gjennom veggen mellom setene, og bagasjerom? Signalkabel la jeg mellom skomgummien til sete ryggen og det hulle i vegen til bagasjerommet.. Men veit ikke åssen dette blir på venstre side. Siden jeg legger opp 50mm2 strømkabel!

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggen mellom sete og bagasjerom er full av hull du... Kanskje en ide å ta ut sete å ta en titt... hehe :)

Skal du bygge noe skikkli så fjerner du all plast baki der... :) orginakasser (12er kasser) passer somregel dårli i 940... beste er å bygge selv...

 

Å bygge kasse med elemente bakover er ikke d beste.... Er jo ikke baki der bassen skal... når du bygger så tenk at bassen skal inn i bilen... ikke bake i bagasjerommet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veggen mellom sete og bagasjerom er full av hull du... Kanskje en ide å ta ut sete å ta en titt... hehe :)

Skal du bygge noe skikkli så fjerner du all plast baki der... :) orginakasser (12er kasser) passer somregel dårli i 940... beste er å bygge selv...

 

Å bygge kasse med elemente bakover er ikke d beste.... Er jo ikke baki der bassen skal... når du bygger så tenk at bassen skal inn i bilen... ikke bake i bagasjerommet. :)

 

Merkelig nok så er det ofte slik med volvoer at du får bedre lyd av subben dersom elementet peker bakover. det kommer også litt an på hvilken kasse du bygger. Har forsøkt litt forskjellig i de volvoene jeg har hatt, og jeg kommer fortsatt til å ha elementene pekende bakover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår