biohazard Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Hvem side av bilen er det best plas til strømkabelen under dørlistene? Og er det noen som har noen gode idèer på hvor man kan plassere forsterkeren (e)? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Jeg la min på høyre side,grei plass til 35mm2, også veldig lett tilgang til kabelgjennomføringer i torpedoveggen. signal og høyttalerkabler la jeg i midten, litt fiklete, men gjort på 1 time. forsterker er det vel egentlig ikke så mange steder å ha, er det en liten en til interiørhøyttalerne, kan det være plass mellom hanskerommet og torpedoveggen. ellers er det reservehjulsbrønnen som gjelder, det kan hende du kan få plass til den bak plasten i bagasjerommet på høyre side... Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Får håpe det er plass til 50mm2 da. Hvor er kabelgjennomføringen på høyre side av torpedo? Har funnet ett kabelgjennomføringsrør på venstre! Koblet til cdspilleren, og da oppdaget jeg at det ikke lå opplagt noe annen konstant spenning enn den som kommer fra instrument belysninga. Var bare der og ett signal fra nøkel som var å finne. Ser på sikringsoversikten at spilleren egentlig skal dele sikring med sigarett (14), men den ligger nå på 21 eller 20 (Husker ikke helt) Må vel legge opp ny ledning med sikring fra batteri. Men er det noen som har hatt samme prob? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Popp Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Har lagt opp 55mm2 på høyre side i bilen min, fant ett passe stort hull, men gummiringen gikk i stykker, så måtte ha inn noe annet for å tette irundt og beskytte kabelen fra å bli gnidd istykker.. Veldig god plass til å legge 55mm2 på begge sider under dørlister og bakover i 940, så jeg ville lagt kabelen på den sida batteriet ligger så du får lagt kortest mulig kabel bakover. Edit2; Knipsa lik så greit ett bilde ettersom at jeg har for lite å gjøre nå:P Du ser den røde kabelen like til venstre for motoren.. Siter Too much power is never enough! [ ] '67 Buick Skylark [ ] Volvo 940 '95 - S90 prosjekt [x] Volvo 142 '71 - Solgt :( [x] Opel Calibra 8V '96 - Spiker :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 popp; Det må bli venstre side på min da! Åssen er sofaen bak festet? Noen gode forslag til oppbygning av bagasjerom? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Slik ble min 940 baki... Helt greit utseende, og plass er det fortsatt baki der også... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Skal du gjøre bagasjerommet totalt ubrukelig kan du jo ta en titt i min prosjekttråd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Slik ble min 940 baki... Helt greit utseende, og plass er det fortsatt baki der også... Pent. Du har ikke reservehjul lenger du da? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 hvordan får man BEST lyd baki der egentlig? volvo er ikke lett bil og lage lyd i!!! Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Hva skal man med reservehjul?:) Hadde heller ikke med meg jekk, så så ikke vitsen... Hehe... Jeg har positiv erfaring med å bygge kassene med elementet mot bakluka, men dette varrierer jo fra person til person... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Jeg har enn sånn Rockford kasse med 2 p2 element. Orginallaget. Den passer akkurat trudde jeg først, helt til jeg merka at det jævla feste til trepunkt belte i midten bak var i veien. Ingen som har fått fiksa at den passer inn? Ellers får jeg bare lage meg en ny kasse Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Noen som har lagt strømkabelen på venstre side av bilen? Hvor streker en kabelen gjennom veggen mellom setene, og bagasjerom? Signalkabel la jeg mellom skomgummien til sete ryggen og det hulle i vegen til bagasjerommet.. Men veit ikke åssen dette blir på venstre side. Siden jeg legger opp 50mm2 strømkabel! Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddeee Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Veggen mellom sete og bagasjerom er full av hull du... Kanskje en ide å ta ut sete å ta en titt... hehe :) Skal du bygge noe skikkli så fjerner du all plast baki der... :) orginakasser (12er kasser) passer somregel dårli i 940... beste er å bygge selv... Å bygge kasse med elemente bakover er ikke d beste.... Er jo ikke baki der bassen skal... når du bygger så tenk at bassen skal inn i bilen... ikke bake i bagasjerommet. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Februar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2007 Veggen mellom sete og bagasjerom er full av hull du... Kanskje en ide å ta ut sete å ta en titt... hehe :)Skal du bygge noe skikkli så fjerner du all plast baki der... :) orginakasser (12er kasser) passer somregel dårli i 940... beste er å bygge selv... Å bygge kasse med elemente bakover er ikke d beste.... Er jo ikke baki der bassen skal... når du bygger så tenk at bassen skal inn i bilen... ikke bake i bagasjerommet. :) Merkelig nok så er det ofte slik med volvoer at du får bedre lyd av subben dersom elementet peker bakover. det kommer også litt an på hvilken kasse du bygger. Har forsøkt litt forskjellig i de volvoene jeg har hatt, og jeg kommer fortsatt til å ha elementene pekende bakover. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddeee Skrevet Februar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2007 mulig d funker noenlunde ok... men d må jo vere med løs kasse? å kan ikke fatte d funker så bra som mitt opsett... :) (ikke for å skryte) men mange som tenker utsene fremfor lyden. at elemente skal vise osv. Men en volvo 940 vil du aldri få til å spille skikkli heftig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg