Gå til innhold

TBI Trøbbel.

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

I moderns Fiero med "halv motor" 2,5 l TBi får vi følgende feilkoder: 13 og 44

Den er i prinsippet lik V6 og V8 TBI.

 

13: O2 sensor or circuit.

 

44: O2 sensor (lean exhaust)

 

Så vi skifta den Oksygensensoren.

Men det det ga ikke noe resultat.

 

Noen som har vert borti lignende og har ett tips eller 2?

 

 

 

Kan det vere for lite bensin? Slitt pumpe eller tett filter?

Kan Map sensor feil gi denne feilkoden?

Har ikke målt bensintrykket enda men det er nok en grei plass å starte.

Event låne en MAP sensor og prøve det.

 

Anyone ????

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I moderns Fiero med "halv motor" 2,5 l TBi får vi følgende feilkoder: 13 og 44

Den er i prinsippet lik V6 og V8 TBI.

 

13: O2 sensor or circuit.

 

44: O2 sensor (lean exhaust)

 

Så vi skifta den Oksygensensoren.

Men det det ga ikke noe resultat.

 

Noen som har vert borti lignende og har ett tips eller 2?

 

 

 

Kan det vere for lite bensin? Slitt pumpe eller tett filter?

Kan Map sensor feil gi denne feilkoden?

Har ikke målt bensintrykket enda men det er nok en grei plass å starte.

Event låne en MAP sensor og prøve det.

 

Anyone ????

 

Har du resettet hjernen etter bytte av oksygensensoren? Det heter seg at feilen er i oksygensensoren eller i ledningsnettet til O2 sensoren. Har du prøvd å måle O2 sensoren. Her er fremgangsmåten

http://autozone.com/servlet/UiBroker?ForwardPage=/az/cds/en_us/0900823d/80/17/0b/83/0900823d80170b83.jsp

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet fra batteriet ja så hjernen er tilbakestillt.

Takker for link.

Får prøve å teste den men jeg har tro på det er noe annet

som gjør det ettersom det ikke hjalp å bytte den.

Har ikke hatt tid til noen målinger enda, det er tvilsomt det er kabelbrudd da det ikke kommer feilmelding når en kjører "pent". (Tror jeg)

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har koblet fra batteriet ja så hjernen er tilbakestillt.

Takker for link.

Får prøve å teste den men jeg har tro på det er noe annet

som gjør det ettersom det ikke hjalp å bytte den.

Har ikke hatt tid til noen målinger enda, det er tvilsomt det er kabelbrudd da det ikke kommer feilmelding når en kjører "pent". (Tror jeg)

Hvordan kan du få kjørt noe annet en "pent" med en 2.5 liter:)

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Modern er over 60 men har tung høyrefot.

Med "kjøre pent" mener jeg moderat gasspådrag.

Går fint det hvis en ikke har dårlig tid:)

Skulle selvsagt dumpa den firern og putta inn en LS :partyon: men ho er ikke "voksen" nok til det som er der så det får holde.

 

Ingen som har vert borti noe slikt da?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er litt scanna\klipp og lim info om code 13 og 44 fra en “How to tune and modify Chevrolet fuel injection” bok som står i hylla her…

 

 

Code 13

 

Code 13 relates to the oxygen sensor circuit. Typically, this code will set when:

• The engine has been running at least 2 minutes

• The oxygen sensor signal voltage is steady between 0.33 and 0.55 volts

• The TPS signal is above 6 percent (this equates to about 1,200 rpm)

 

Code 13 is most often set when there is an open circuit in the oxygen sensor circuit.

A sooted sensor can also set the code.

 

Troubleshooting with voltmeter:

 

Oxygen sensor circuit testing should begin with checking the ECM’s ability to go into

Closed loop. Start the engine and allow it to warm up by running at 2,000 rpm for 2 minutes.

Allowing the engine to return to an idle, place a jumper wire between terminals A and B of

The ALDL connector and observe the Check Engine light. If the light is flashing on and off rather slowly, about every other second, the ECM has gone into closed loop and the problem

That generated the code is intermittent. No repair is indicated at this time. If, however, the Check Egine light is flashing on and off about two times per second, then the ECM has not entered closed loop and the problem still exists.

Connect a high-impedance (10 megohm input impendance or more) voltmeter to the oxygen

Sensor input terminal at the ECM. Turn the ignition switch on. Disconnect the oxygen sensor at the ECM. Does the voltmeter read close to 0 or 0 volts? If it does not, then the purple wire has an open circuit and should be repaired. If the voltmeter does read 0 volts, this proves that the wire is good.

Now connect the purple wire to the voltmeter connector that would normally be connected to the oxygen sensor. With the ignition switch still on, make these determinations:

• If the voltmeter reads between 0.3 and 0.6 volts, then the ECM is defective.

• If the voltmeter reads over 0.6 volts, the ECM ground wire for the oxygen sensor (CKT 413, usually tan) or its connection to the ECM has an open circuit. If inspection of the wire and connection indicates no problem, replace the ECM.

• If the voltmeter reads below 0.3 volts, then there is an open in the purple wire (CKT 412). To check for a faulty connecion for the purple wire at th ECM, inspect the wire and connection. If they are okay, replace the ECM.

 

 

 

 

Code 44

 

Code 44 is set by a perceived lean exhaust condition. This lean running condition might be a result of air-fuel ratio errors, or might be a result of:

• A grounded oxygen sensor wire

• Restricted injector(s)

• Contaminated fuel

• Low fuel pressure

• Exhaust leaks

• Leaking air switching valve in the air pump system

 

Code 44 sets when the voltage output of the oxygen sensor drops below 0.2 volts and remains there for more than 60 seconds while the system is operating in closed loop.

 

Troubleshooting with voltmeter:

 

Code 44 is set when the oxygen sensor indicates a lean condition. Connect a digital voltmeter to the purple oxygen sensor signal wire of the ECM. Start the warm engine and run at 1,200 rpm for 2 to 3 minutes while observing the voltmeter. If the voltmeter reads 0 volts (or very close to 0), look for a short to ground in the purple oxygen sensor wire to the ECM. If the purple wire is not grounded, replace the ECM. If the voltage is not at 0 but remains consistently below 0.35 volts, inspect the following: MAF sensor and false air, restricted injectors, contaminated fuel (water, alcohol and so on), fuel pressure, vacuum leaks, exhaust leaks and problems in the air pump system.

If all of these items check out okay, replace the oxygen sensor.

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

 

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempegreier Bowtie :race :happyhappy:

Her har jeg litt å gå på når jeg kommer hjem fra sjøen om ei uke.

 

Allpro: Kjøpt hos US Autoparts. Husker ikke merket men helt sikkert ikke original. Kan det ha noe å si da?

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår