Gå til innhold

Bil til å drage biltransporthenger

Ranger emnet

Chevelle_68

Anbefalte innlegg

Om du ikke har tilhenger lappen, har du ikke lov og kjøre en slik henger uansett (omså selv om den er tom). For da må du ha en bil som har en egen vekt på 3500kg, og da overskrider du maks grensen på 3500kg.

Har du tilhenger lappen er jeg litt usikker på om du går etter aktuel henger vekt, eller tillat total vekt på hengere, også er det vell et eget felt i vognkortet på bilen som tilsier hvor stor henger den bilen har lov og dra, men det må hvertfall være en stor bil, se jo at du liker amcar, så må vell bli en enorm slik srt10 truck ting..hehe

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en her på forumet som skal selge en 88 mod suburban,og den har tillat hengervekt på 1884 kg tror jeg.Så må vel opp i bra størrelse for å ha lov til å dra henger på 3500kg.Svogern min har forresten en 97 mod Jeep Cherokee, og den har tillatt hengervekt på 2500 kg.Kanskje de nyere suburbans å slike kan dra slike hengere.

-01 Peugeot 806 Familiebil

-80 Chevrolet Caprice 4 dørs

-66 Ford Falcon stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dratt og sjøsatt båt på over 6 tonn med tahoen min. Var 0 problem. Merket ikke noe til at jeg hadde den der engang ved vanlig kjøring. Eneste var når jeg skulle bremse ned så måtte jeg kalkulere med litt ekstra bremse lengde. Vet ikke helt låvligheten med å ha den bak men. Gikk hvertfall smertefritt.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal utnytte eller ønsker å ha muligheten til å utnytte totalvekten på 3.500kg er ikke de aller største usa-bilene f.eks Ford Excursion tingen, for de veier så mye at de har nok med å dra på seg selv. Og da blir tilhengervekten så lav som du har erfart.

F.eks:

'88 mod suburban,og den har tillat hengervekt på 1884 kg

'97 mod Jeep Cherokee, og den har tillatt hengervekt på 2500 kg.Kanskje de nyere suburbans å slike kan dra slike hengere.

En Volvo 900 serie kan lovlig trekke 1.800kg med forsterket hengerfeste.

Det samme kan en '98- Mazda 626!

Men det hotteste tipset er en spella ny Nissan Navara (KingCab) som kan trekke hele 3.000kg lovlig! :thumb

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider