Siste reis Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Noen som vet hvor stor jobb det er å bytte termostat på min Kadett 1,6i 1989-mod.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Tja... inkludert kaffepause og en røyk, ca 10 minutter. Hvis jeg husker Opel rett. Noen opelmotorer har en litt kuken patent, termostaten sitter bak dekslene til registerreima. Da må litt mer arbeid påregnes, går fort en halvtime. Følg slangen fra radiatoren. Der den går inn på blokka, der er termostaten. Skru løs termostathuset, (3 10-mm skruer) ta ut gammel termostat, sett inn ny, skru sammen. Vær forsiktig når du skrur til, ikke for hardt. Husk å ha litt ekstra kjølevæske i bakhånd, forsvinner fort en del når du tar ut termostaten. Anbefales at du gjør det en liten time etter at du brukte bilen, sånn at du har passe arbeidstemperatur. Blir fort en 2. grads forbrenning hvis du skrur på varm motor. ;) Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opelkiller Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Noen som vet hvor stor jobb det er å bytte termostat på min Kadett 1,6i 1989-mod.? :cool: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 woooow... der var gutten som hadde bildene sine på stell. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siste reis Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Takk for svar. Den sitter bak dette registerremdekselet, men jeg antar at det skal la seg gjøre å fjerne dette uten å fjerne remma? Versktedene tar ca. 2000,- for denne jobben, synes det var heller dyrt jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Kjøp et skralle sett og gjør jobben selv enn å kaste bort 2 lapper på et verksted. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Takk for svar. Den sitter bak dette registerremdekselet, men jeg antar at det skal la seg gjøre å fjerne dette uten å fjerne remma? Versktedene tar ca. 2000,- for denne jobben, synes det var heller dyrt jeg.. Jupp, lar seg gjøre. Det krever litt vold og lirking for å få av dekslene, og i verste fall må du løsne litt på strammehjulet på regreima. Husk å lage deg merker på kamhjulet og veivhjulet slik at du kan sjekke at hjulene står i samme stilling når du er ferdig, som de gjorde da du løsnet strammehjulet. Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.