en sei Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Skal vi svinge diskusjonen inn på gjengen i Skien igjen? Gidder ikke leite jeg men det ser for meg ut som gjengen i Skien er godt glemt. Spora temmelig bra av dette og jeg ser ikke noe bilrelatert i denne tråden i det hele tatt egentlig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Samma opplegget som med at de blir kurert for HIV\AIDS ved å a sex med en jomfru... Dessverre forekommer nok slikt. Unntak. Morsomt nok har ideen eksistert i lange tider, også i Europa, i moderne tid har vel Mao vært et fint eksempel på denne praksisen. Men nok om det. Ja, la oss. :) Rettssystemet i norge må bli strengere, er vel egentlig ikke mer å si? Ja, det er det. Det er ikke så lett, verden er ikke sort/hvit. Jeg er med på at vi må effektivisere rettsvesenet, det må komme dommer i flere saker, vi må satse mer på rettsvesenet. Vi må kunne dømme mennesker som har skadet andre mennesker alvorlig med en straff som avskrekker, men den klassiske ideen med "kast dem i et hull og kast nøkkelen", jeg tror egentlig det amerikanske straffesystemet viser at strengere straffer ikke nødvendigvis får den ønskede innvirkningen på kriminalitet. Avansert spørsmål. I forhold til topic, jeg tror det enkeste er å plante politi blandt rånerne, overvåke med rånernes støtte, og foreta nødvendige arrestasjoner. Videre bør politioppbud i sentra på natterstid økes. Politioppbud er faktisk en ganske effektiv forebygger. :) Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ser enkelte personer her inne mener tråden er rasistisk. Men slik er det jo alltid i røde Norge, så fort noen tar opp problemene vedrørende dissefolka, er man rasist. Men enig i at den ikke er mye bilrelatert lenger, og er vel ikke noen av rånerne i Skien som kjenner seg igjen i denne saken, så vi får håpe det er mediaskapt. Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
en sei Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hvis det er meg du sikter til ang. den enkelte må jeg bare si at jeg synes det er merkelig at denne tråden forblir åpen.. Har selv ganske sterke meninger når det gjelder utlendinger og innvandring men dette holder jeg stort sett for meg selv fordi jeg ikke vil bidra til at andre skal påvirkes av mitt noe forvaklede menneskesyn. Vil med det samme oppfordre alle til og stemme FRP ved neste valg...noe jeg har gjort i alle år...kiddie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriegHeim Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Vil med det samme oppfordre alle til og stemme FRP ved neste valg...noe jeg har gjort i alle år...kiddie Det er gutten sin det! Lancer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ...nå mistenker jeg at vi er omtrent 25673 sekunder fra stenging av tråden... Det er jo det vanlige etter at sugekopp får sagt sitt det.... Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg vil også annbefale alle som synes billig sprit & bensin er det viktigste her i livet, og at mørkudede folk generelt er litt skumle, å stemme på FRP. Ser ikke helt hvilke problem som blir tatt opp her jeg. Det tråden oprinnelig handlet om var noen gutter i Skien som gikk ut i media og sa at de var redde for at noen mindre gutter skulle komme og ripe opp bilene deres. Gjenger er ganske patetisk spør du meg. Men det at ungdommer har samlest og gått og banket opp andre ungdommer er ei noe nytt, eller noe som er blitt importert til Norge fra Pakistan. Det er mulig at innvandrere er overrepresenterte i disse gjengene, jeg vet ikke, siden jeg bor i kardemomme-Tromsø, hvor mesteparten av volden skyldes overdrevet alkoholkonsum. Uansett, dette tyder mer på at innvandrer-ungdommer/andre generasjons innvandrere er samfunnets tapere og ender derfor opp i gjenger, enn at innvandrere ikke kan fungere som annet enn kriminelle i norge. Å skjære alle over en kam, fordi det finnes noen råtne epler er like dumt som å heve aldersgrensen for lappen til 25, grunnet at noen ungdommer råkjører. Og spesielt til mad_maxx som synes u-landene er skyld i elendigheten sin selv: Har du en, overhodet lest historie? Og to, tror du andre verdenskrig startet fordi: 1: Tyskere er mer krigerske enn folk flest og Hitler var ett godt eksempel på den menige tysker. 2: Tyskland lå nede, og mange ville høre på en sterk mann som kunne bringe tilbake de gamle storhetstider. Disclaimer: Jeg er ikke medlem av noe parti/støtter noe parti, men regner meg selv og mine meninger til å være langt til venstre på det politiske kartet. Så beklager jeg dette inlegget som har ellers lite med bil å gjøre, men jeg kan ikke unngå å bli provosert av rasistiske, ignorante innlegg. - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ser enkelte personer her inne mener tråden er rasistisk. Men slik er det jo alltid i røde Norge, så fort noen tar opp problemene vedrørende dissefolka, er man rasist. Men enig i at den ikke er mye bilrelatert lenger, og er vel ikke noen av rånerne i Skien som kjenner seg igjen i denne saken, så vi får håpe det er mediaskapt. Personlig ser jeg med avsky på alle som snur saklig argumentasjon til "rasisme". Det er en hersketeknikk, jeg har mindre til overs for, i likhet med å påpeke debattanters alder, og når Israel avviser saklig kritikk som antisemittisme. Jeg vil også annbefale alle som synes billig sprit & bensin er det viktigste her i livet, og at mørkudede folk generelt er litt skumle, å stemme på FRP. Takk for en meget fin sammenfatning. :) Og to, tror du andre verdenskrig startet fordi: 1: Tyskere er mer krigerske enn folk flest og Hitler var ett godt eksempel på den menige tysker. 2: Tyskland lå nede, og mange ville høre på en sterk mann som kunne bringe tilbake de gamle storhetstider. OfT: Min antakelse er Versaillestraktaten og krakket på Wall Street. Det sentrale i innvandrerkriminaliteten, er at innvandrere er overrepresentert i kriminalstatestikken. Men om en ser på annen statestikk, som arbeidsledighetsstatestikk, ser en også at de er overrepresentert der også. Det er en ganske normal sosial teori at høy arbeidsledighet = høy kriminalitiet. Og det tror jeg ærlig talt mye på. Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Rasisme (def): Å ha forutinntatte holdninger basert på andres rase, hudfarge, etniske tilhørighet og (ofte også) religion. Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Jeg meg si meg mektig imponert over hvor politisk engasjerte bilforumet leserne plutselig har blitt! Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Jeg meg si meg mektig imponert over hvor politisk engasjerte bilforumet leserne plutselig har blitt! Det er trendy å være politisk vettu- Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Det er trendy å være politisk vettu- Ahaaa :P Da er ikke jeg mye trendig hehe Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Det er trendy å være politisk vettu- Sadly, ja. Hater at alle skal følge trender, er det ikke mulig å være seg selv? Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Personlig misliker jeg verdensmestere og bedrevitere uten NOENSOMHELST praktisk erfaring som sitter dag ut og dag inn og maser om ting de har lest i et eller annet illustrert vitenskap etc... -81 Lada 1300S En rullende livsstil -07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car <<=== Stripa, verdens kuleste kattepus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Tja, det kan være like tåpelig å legge for stor vekt på sine egne, høyst personlige erfaringer. Det er da en fare for at en legger for stor vekt på kjennsgjerningene, og derfor ser på det en selv har opplevd som meget viktig, og ikke minst almenngjeldende. Det er virkelig ikke alltid slik at generaliseringer er noe positivt, i alle fall ikke på generelt grunnlag. :) Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg