Gå til innhold

hei :-) er nye her å trenger anbefaling på stereo pakker

Ranger emnet


kamikazi

Anbefalte innlegg

Gjest SieRRa-rollercam
Brukerfeil:

85% av spolene som tar kveld gjør det pga for mye av feil effekt, fenomenet også kjent som firkantbølger eller "clipping" (dårlig jord, lite strøm, dårlig forsterker, overgainet forsterker). 10% tar kveld fordi man forer for mye effekt inn på spolen over lengre tid, eller at opphenget går fordi man har waaaaaay for mye effekt over kortere tid (burps o.l.).

 

Produksjonsfeil:

De siste 5% er fordi det skyldes direkte dårlige elementer.

 

MEN, så kommer "moroa":

95% av alle elementer lever godt hele livet sitt, mens 5% kommer under de to ovennevnte kategoriene.

 

Jeg vil påstå at når folk "sprenger" X*l*nt- og andre billig-elementer i hytt og pine er dem overrrepresentert blant de 5% som ødelegges. Om det skyldes at elementene er dårlige eller forsterkerne som skal drive elementene vet jeg ikke, men noe er i allefall feil. Jeg har hatt ca 40 forskjellige subber siste 7 årene og jeg har enda til gode å ødelegge èn eneste en, enkelte tilogmed med 10x oppgitt maks-effekt matet inn på dem.

 

Men, det er faktisk ikke det verste:

Selv om Xelent holder det dem lover effektmessig, så låter dem jo like fullt dritt allikevel...

 

Så:

Hva om VI slutter å nevne merket og så slutter DU prate dritt?

 

 

Missoppfatta alt du ????????????????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest SieRRa-rollercam

Går jo faen meg ikke ann å be om våpenvile heller nå uten at jeg skal bli hakka på !og at dere skal fremheve deres uskyld , var en som nevnte barnehager her meget enig med han nå ja!!

 

 

 

Våpenvile JA ELLER NEI!!

Svar på en voksen måte da dersom dere klarer det !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det var jo synd da at adm slettet tråden min her da

kranglefanter var årsaken. og jeg kranglet vell med meg selv ???

 

 

Hallo i luken .

 

Man har ett ordtak som heter "What goes around comes around"

Den siste mnd. hvor mange tråder har blitt slettet pga "kranglefanter"

 

Hva er blitt nevnt i de trådene det har vært "kranglefanter"

 

I rest my case...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare spørre her , brenner du opp en spole av et merke er det 95 % feilbruk.

 

Men hvorfor har dere da skrevet at xelent er jævla dritt da når dere har brent opp en spole og satset på nytt merke !For xelent duger ikke , virker mere og mere på som dere er betalt for å kaste dritt om merket .

Og prøver å ro dette bort når det kommer opp. ingen som har kommet med innlegg av erfaringer, men kun dritt kasteing!

Spør du meg så har dere jammen laga en dyp grøft dere ikke er så lang i fra å falle nedi !

 

Kan jo ikke mene at man skal ta erfaring av det dere skriver ?

 

Sjokkert er jeg , men dere har vell en god forklaring !

Hei.

La lanseringen tale for seg.

 

Xelent TX 2.100A

- Kr. 3390.00,-Enda en forsteker i a serien. Verdens kraftigste 2*100w

Per....

Focal Beryllium - Audison Vrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam
Man har ett ordtak som heter "What goes around comes around"

Den siste mnd. hvor mange tråder har blitt slettet pga "kranglefanter"

 

Hva er blitt nevnt i de trådene det har vært "kranglefanter"

 

I rest my case...

 

 

 

HAr egentlig aldri brydd meg om hva merker som blir brukt,bare det spiller greit nok.Ingen som brur seeg oppe her i allefall.Kan iallefall si at i min tid som bilstereo bygger ikke i det minste kan sammenlignes med deres kamp om å være best,ingen for for andres synspunkter. ser dere skriver at enkelte tydligvis er selgere og tror di prøver å forsvare div merker her.

Men tydlig for meg er motsatt, ikke om dere har betalt men hvor mye dere får betalt.

Er utroligt gla for at jeg ikke har noe som jeg skal forsvare eller lign.

Uskyldig prøvde en gang å skaffe info, men infoen kom som en storm ut av blå himmel,ikke om hvordan, men om alt annet som normale folk ikke kan ta som fornuft av svar ! og videre i en utidig strid om å forsvare seg selv og kaste dritt om det som ikke står i egen bil.(erfaring av bekjente)

Helt desperat etter å få hevdet seg som en vinner, hva er dere egentlig prøver å oppnå?? Hvorfor forum da det er ting ser rett og feil innen bilstereo?

Skjønner at det er rivalisering om div merker, men må da finnes grenser for hvor langt man skal gå. innrønner at jeg har fyrt opp etter jeg har lest deres utblåsning, men å få

kastet tilbake fra absolut alle som hater merket er da jammen ikke noen

som jeg finner for fornuft.

Men ser jo at det er noen her som er i meget ung alder som tydligvis har en bakrund hentet fra andres synspunkt( kaller det ikke erfaringer)

 

Har aldri vært på db-drag og har endeligt funnet ut at det skjer aldri, med tanke på klientelet som hersker her !

 

 

Men for all del . vokt deres merke i fremtiden !!!

 

Jeg har iallefall blitt kvalm av deres utspill !

og skal derfor holde meg langt unna dere klan av merker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr egentlig aldri brydd meg om hva merker som blir brukt,bare det spiller greit nok.Ingen som brur seeg oppe her i allefall.Kan iallefall si at i min tid som bilstereo bygger ikke i det minste kan sammenlignes med deres kamp om å være best,ingen for for andres synspunkter. ser dere skriver at enkelte tydligvis er selgere og tror di prøver å forsvare div merker her.

Men tydlig for meg er motsatt, ikke om dere har betalt men hvor mye dere får betalt.

Er utroligt gla for at jeg ikke har noe som jeg skal forsvare eller lign.

Uskyldig prøvde en gang å skaffe info, men infoen kom som en storm ut av blå himmel,ikke om hvordan, men om alt annet som normale folk ikke kan ta som fornuft av svar ! og videre i en utidig strid om å forsvare seg selv og kaste dritt om det som ikke står i egen bil.(erfaring av bekjente)

Helt desperat etter å få hevdet seg som en vinner, hva er dere egentlig prøver å oppnå?? Hvorfor forum da det er ting ser rett og feil innen bilstereo?

Skjønner at det er rivalisering om div merker, men må da finnes grenser for hvor langt man skal gå. innrønner at jeg har fyrt opp etter jeg har lest deres utblåsning, men å få

kastet tilbake fra absolut alle som hater merket er da jammen ikke noen

som jeg finner for fornuft.

Men ser jo at det er noen her som er i meget ung alder som tydligvis har en bakrund hentet fra andres synspunkt( kaller det ikke erfaringer)

 

Har aldri vært på db-drag og har endeligt funnet ut at det skjer aldri, med tanke på klientelet som hersker her !

 

 

Men for all del . vokt deres merke i fremtiden !!!

 

Jeg har iallefall blitt kvalm av deres utspill !

og skal derfor holde meg langt unna dere klan av merker!

 

Jeg får en bugg i året fra mamma når jeg anbefaler DD til andre, og er fornøyd med det :)

Men nå synes jeg at du overdriver litt. Greit at det har vært mye unødvendig diskusjon her i det siste, men man skal da kunne tåle litt kommentarer mot seg også :) Det har seg vel slik at folk ikke har gpde erfaringer med X og importør.. Da blir det vel gjerne litt oppglødd stemning når det kommer inn folk og påstår det er best uten selv å ha erfaring..

 

Og håper da virkelig at du ikke skal boikotte db drag på grunn av tåpelige diskusjoner på forum. Da går du glipp av mye moro :)

Og er rimelig sikker på at de fleste her skriver det meste med et lurt smil rundt munnen ;) man må altså ikke ta alt for seriøst :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg har sagt sikkert 100ganger nå...X er noe jeg sidestiller med BOSS,dvs et billigmerke som funker helt ok for de som vil ha lyd for en billig penge.

Problemet er at X er/var alt annet enn billig og når man da slenger på en høy feilprosent,en ufyselig importør uten noen form for foretningsetikk og kunskap ang bilstereo whats so ever så sier det seg selv at det blir endel diskusjoner på temaet.

På toppen av det hele så dukker det hele tiden opp "nye" medlemmer på forumet som prøve å skryte opp merket til noe det ikke er(mange av disse viser seg å være på samme IP...snodig) så blir det enda mere diskusjoner.

hvis noe f.eks spør om Boss så får de somregel svar ala de du og andre har fått ang X men forskjellen ligger i det at boss brukere ikke er like jævla hårsåre som Xcelent brukere:)

 

Xcelent er og blir et billigmerke(dog til en litt for høy pris),det blir lyd men det er også alt....til samme pris får mye bedre komponenter både lydmessig og kvalitetsmessig..

 

DEAL WITH IT

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men for all del . vokt deres merke i fremtiden !!!

 

Jeg har iallefall blitt kvalm av deres utspill !

og skal derfor holde meg langt unna dere klan av merker!

 

Altså, nå var det du som først kom med en tråd her i forumet hvor du sa at Rockford Fosgate var noe dritt....

Var vel egentlig ingen som rynket så mye på nesen av det, selv de som er kjempefornøyd med RF sa ingenting..

 

MEN når noen snakker dritt/negativt om Xelent, nei da er det fy fy fy...

 

Altså, du bedriver litt dobbeltmoral her synes jeg..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt utrolig hvor mye surk det går ann å få innpå et bilforum...

og krangling og etc etc. må gå ann å holde seg på et saklig nivå?

 

Zetec: hvor fant du bilde av den Transiten?

 

Transit? tenker du på avataren min? Så er den en 2002 modell Mercedes Vito, og ingen transit ;) og bildet er av bilen min...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SieRRa-rollercam
Altså, nå var det du som først kom med en tråd her i forumet hvor du sa at Rockford Fosgate var noe dritt....

Var vel egentlig ingen som rynket så mye på nesen av det, selv de som er kjempefornøyd med RF sa ingenting..

 

MEN når noen snakker dritt/negativt om Xelent, nei da er det fy fy fy...

 

Altså, du bedriver litt dobbeltmoral her synes jeg..

 

 

 

Blir du aldri færdig du ????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår