tassetasse Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Da har snøen lagt seg, og jeg med FWD prøver å finne ut hvordan jeg kan ligge best mulig breit med kontrollen i behold. Har dere noen teknikker? Og er det slik at man har mindre kontroll med en FWD når man ligger breit, enn man har med en RWD? Forøvrig så funker ikke brekket mitt noe særlig.. Skal fikse det snart :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Slædde med FWD uten brekk er vanskelig.... Med RWD kan man ha mye høyere fart i slædden over lengre perioder enn med fwd, men i lik hastighet tror jeg rwd og fwd er omtrent likestilte for mitt vedkommende ivertfall... trikset med FWD er å kaste den ut så mye som mulig å hente seg inn igjen ved å gi på... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ford'n Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 et brekk som funker er vel det viktigste. også er det best å kjøre i nedoverbakker. for da kan du bare sette på brekket å kjøre "vanlig" med sladd uten å miste farta. det er litt morro, men blir fort lei. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 er langt i fra mester med fwd så jeg er flinkere med rwd en med fwd.. men når jeg sladda med fwd så hadde jeg gasspådrag å slapp gassen å svinga/provoserte ut bilen:P veit ikke om dette er noen bra måte men er ingen expert på fwd som sagt:P Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Med fwd og brekk: Ha kontrollert fart inn i svingen, sving raskt til venstre(hvis venstresving) og samtidig dra kraftig i brekket mens du holder knappen inne. Styr imot, altså mot høyre, til du ser utgangen av svingen. Gass og brekk om hverandre, gjerne samtidig, så du beholder en fin vinkel. Slipp brekket og gass til bilen retter seg opp, se opp for kontraer. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tassetasse Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Ok. Har hørt noe om venstrebeinsbremsing. Hvordanfunker det? Selv har jeg ABS :S Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 det tøffeste er jo å rygge i passende fart, også svinge over og rive i brekke :D Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Ok. Har hørt noe om venstrebeinsbremsing. Hvordanfunker det? Selv har jeg ABS :S Aldri hatt bruk for, det meste kan justeres med gass eller brekk. Er mest i racing de bruker det for å forskyve vekta fremover/holde på turbotrykket hvis jeg ikke husker feil. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Ok. Har hørt noe om venstrebeinsbremsing. Hvordanfunker det? Selv har jeg ABS :S bremse med venstrefoten naturlig nok, og ha gass på høyrefoten, bare å prøve seg fram.. Det har jo heller liten hensikt nå på vinteren for din del vil jeg gjette... Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi RS80 Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 bremse med venstrefoten naturlig nok, og ha gass på høyrefoten, bare å prøve seg fram.. Det har jo heller liten hensikt nå på vinteren for din del vil jeg gjette... De gangene jeg har testa det mister jeg all styring og peiser rett fram, men brekket fungerer bra det. Bare dumt at brekket mitt har tendens til å henge seg opp når jeg bruker det på vintern Siter Prosjekt Audi 80 B4 Kanskje til salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Det eneste som er moro med fwd er at man kan ha stor fart å skikkeli vinkel inn i svingene, men ut er det egentli bare flaut. Blir ikke fett uansett.. Jeg har ryki brekkwire`n på bilen min men, hvis du kommer til en høyresving så kan du svinge brått høyre å så venstre for å legge opp en kontra å ligge å bremse med venstrefoten for å få tyngdepunktet framover i bilen, så ræva blir lettere. inn mot sving for så å slippe ratt å brems inn i høyre svingen.Gi da på maks for å ikke dra av hehe. Veit ikke om noen skjønnte dettamen men. Krever mye fart for at det skal bli noe moro. å litt guts. hehe Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 De gangene jeg har testa det mister jeg all styring og peiser rett fram, men brekket fungerer bra det. Bare dumt at brekket mitt har tendens til å henge seg opp når jeg bruker det på vintern Øv deg på å bremse med venstrefoten helt til du klarer å stoppe bilen og bremse forsiktig slik du til vanlig gjør med høyrefoten. Siden clutchpedalen ikke behøver like myke og fine bevegelser er det naturlig at man ikke klarer å balansere bremsen med venstrefoten første gangene man prøver. Dessuten er det en fordel å øve på venstrebremsing om sommeren når det ikke er glatt ute. Etter noen dager med herjing på en tom parkeringsplass for noen sommere siden klarte jeg å bruke venstrebremsing til å få ut baken på forhjulstrekkeren jeg kjørte på den tida. Og tilslutt var det lekende lett å få til 360'er uten bruk av brekk, bare med gass og brems :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Hvis du venstrebremser uten å gå av gassen vil jo bilen bremse mer bak, funka gull med colt iallefall. Trikset er høy fart. Bare å legge de sykeste vinklene, den graver seg på plass igjen med litt gass (go gammaldags araberdrifting :D ) Men er glad jeg har vinterbil i år... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
devileh Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Sladda greit med varebil uten brekk jeg. Peugeot Partner FWD. Bare ha litt fart, bruk bremsen svak og gjør en scandinavian flick. Pass på å ikke gasse for mye mens du er i sladd for da ødelegger du alt, ergo viktig å ha litt fart. Det er ganske mye mer givende å få til sladd uten brekk. Skal sies jeg koser meg mer med 4wd lanceren denne vinteren. Feint og Powerover! :) Siter -1992 Mitsubishi Lancer GLXI 1.8l 4x4 -1982 BMW 525i *Solgt* ____________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tassetasse Skrevet Januar 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Må vel bli en RWD-lekebil etter hvert. Er bare litt trått med pengene for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.