Nikdev Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Det eneste som er moro med fwd er at man kan ha stor fart å skikkeli vinkel inn i svingene, men ut er det egentli bare flaut. Blir ikke fett uansett.. Hehe, husker fredric og gutta hadde verdt på isen, kom hjem prata om en gærning i en skoda picup:thumb Må få deg mk2 igjen snart nå Truls? Men det å sladde med fwd er tafatt, jeg angrer ikke på at jeg fikk meg rwd i vinter, etter 2 vintre med fwd var jeg lei (Den ene vinteren hadde jeg appåtil forhjulsbrekk:puke:) Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrasko Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Selv så jukser jeg med brekket, evnt bare bremser hardt siden jeg ikke har bremser foran akkurat nå.. Uansett, min brekketeknikk.... Tar pent ut en vei med brekket, holder til bilen viser tegn til å ville inn igjen, slipper kjapt opp, svinger andre vei, og drar i brekket når bakenden har "glidd" litt forbi "centerposisjon", og fortsetter sånn.... Må innrømme at jeg synes det faktisk var synd at gulvet i 242'en var som nytt..... Ellers hadde jeg brukt den for tiden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders- Skrevet Januar 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2007 Finn deg en stor åpen plass, sett bilen i R, rygg fort i rundinger.. Lukk øynene og drøm om at du har RWD :) Siter Volvo 940Turbo Classic 1997 [X]Volvo 240GL Sedan 1990 [X]Volvo 240Turbo Sedan 1984 [X]Volvo 242DL 1981 [X]Volvo 240GL Herregårdsvogn 1987 [X]Volvo 940SE Sedan 1992 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hehe, husker fredric og gutta hadde verdt på isen, kom hjem prata om en gærning i en skoda picup:thumb Må få deg mk2 igjen snart nå Truls? Men det å sladde med fwd er tafatt, jeg angrer ikke på at jeg fikk meg rwd i vinter, etter 2 vintre med fwd var jeg lei (Den ene vinteren hadde jeg appåtil forhjulsbrekk:puke:) For å si det sånn: Det er ikke hver dag noen kjøper hydraulisk håndbrekk til en Skoda Pickup. Fyren er jo ikke riktig navla. ;) :D Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cross-box Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 og sladde med framhjustrekk er ingen kunst men kunsten er og holde sladden, selv så passer jeg alltid på og ha hjulene altid i bevegelse og helt mest mulig rett for da trekker den framover men du skal jo helst svinge så jeg justerer rattet mot svingen og kaster det fram og tilbake og da har jeg brekket oppe vist det er snø og bruker begge henda og tar brekket ned i gjenn vist det er behov for det, det er bare og teste og teste til du får det til. og venstre bremse er ikke anbefalt pga da vil tryne skli ut Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvoboi Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 For å si det sånn: Det er ikke hver dag noen kjøper hydraulisk håndbrekk til en Skoda Pickup. Fyren er jo ikke riktig navla. ;) :D Hehe må jo ha ordentli utstyr vøtt:) men nå er det snart kjøring på isen igjen freddie. så da må dere ta turen nedover. Skal prøve å få slengt ur en film fra litt skoda "dori" sommer`n 06. hihi Ps kommet over en rally rigget mk`2 nå så vi for se:) Siter old volvos never die they only go faster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tassetasse Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvis venstrefotsbremsing er vanskelig så tror jeg jeg dropper det. Men hvis man ligger for breit i en sving eller mister kontrollen helt - er det da normalt lurest å hive seg på bremsene eller prøve å få grep med forhjulene ved å ikke spinne med dem etc.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hehe må jo ha ordentli utstyr vøtt:) men nå er det snart kjøring på isen igjen freddie. så da må dere ta turen nedover. Skal prøve å få slengt ur en film fra litt skoda "dori" sommer`n 06. hihi Ps kommet over en rally rigget mk`2 nå så vi for se:) Fett! :D Mulig jeg kan ordne pigg, men 16-tom... MSN :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvis venstrefotsbremsing er vanskelig så tror jeg jeg dropper det. Men hvis man ligger for breit i en sving eller mister kontrollen helt - er det da normalt lurest å hive seg på bremsene eller prøve å få grep med forhjulene ved å ikke spinne med dem etc.? Hvis du kommer for bredt med FWD er vel trikset å gi full gass, så du drar bilen rett. :) Hva som er lurest å gjøre dersom man mister kontrollen kommer helt an på situasjonen, men min favoritt når det går åt skogen er å rope høyt. Can't help it, er vel refleks elns. ;) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tassetasse Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Hvis du kommer for bredt med FWD er vel trikset å gi full gass, så du drar bilen rett. :) Hva som er lurest å gjøre dersom man mister kontrollen kommer helt an på situasjonen, men min favoritt når det går åt skogen er å rope høyt. Can't help it, er vel refleks elns. ;) Planen er vel egentlig å ikke dra på skogstur med bilen:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Etter mange år med FWD har jeg funnet ut at det er kjempeforskjell på bilene. Hatt noen vintere i diverse Mondeo utgaver, de er mildt sagt håpløse, ender opp i firehjulssladd uansett hva du finner på. Focus går greit, Escort likeså, men morsomst var gamle Ascona C. Nå spiller vel kanskje bilens verdi en viss rolle, men tror nesten ikke jeg har hatt det morsommere med RWD. Stikkordene er bra bremser bak, mye fart og gode dekk foran, samt en passe stiv bil. Venstrebremsing er tingen, mye morsommere enn brekk. Håndbrekk brukes kun i vinkelsvinger og som siste utveg ved understyring. God fart inn, et lite kast feil vei, slipp gassen, liten touch på bremsen, og så er det bare å stabilisere med gass og brems gjennom svingen. En ting er i hvertfall sikkert, du kan ikke ligge så breit med rwd uten å snurre. Har kjørt mye Ascona/Manta B, Taunus og Sierra. Morsomt det også, så lenge man kommer frem. Kjører BMW E 34 nå, fin sladdebil det også, sliter litt med en brå effektøkning på et bestemt turtall, blir litt brei innimellom Blir visst aldri voksen jeg:rules: PS: ABS bremsene har en sikring Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Flyttet fra "sladdeforumet" til et "annet" forum. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Da har snøen lagt seg, og jeg med FWD prøver å finne ut hvordan jeg kan ligge best mulig breit med kontrollen i behold. Har dere noen teknikker?Og er det slik at man har mindre kontroll med en FWD når man ligger breit, enn man har med en RWD? Forøvrig så funker ikke brekket mitt noe særlig.. Skal fikse det snart :) selg bilen å kjøp rwd heller.....! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 men morsomst var gamle Ascona C. Det kan jeg være enig i. Min ascona hadde så dårlige dekk bak at det var bare å lette på gassen, da kom bakenden slengende på litt vått føre :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Calli-Turbo Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 ingen tvil om at du kan ha mye større sleng med FWD uten å snurre enn d du kan med RWD da, med GSi-en ligger jeg jo bortimot 180 grader og enda gasser jeg den inn igjen. Men pass på dere som har liten motor, man er avhengig av nok motorkraft til å greie å dra den inn igjen hvis du skal dra ekstremslenger, har du for liten motor greier du ikke å dra den inn igjen. Snakker nå om godt vinterføre, på is greier vel alle biler å dra seg inn igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.