Kverna Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 ingen tvil om at du kan ha mye større sleng med FWD uten å snurre enn d du kan med RWD da, med GSi-en ligger jeg jo bortimot 180 grader og enda gasser jeg den inn igjen. Men pass på dere som har liten motor, man er avhengig av nok motorkraft til å greie å dra den inn igjen hvis du skal dra ekstremslenger, har du for liten motor greier du ikke å dra den inn igjen. Snakker nå om godt vinterføre, på is greier vel alle biler å dra seg inn igjen. Drar inn de fleste med min 90hk jetta, men det er kanskje ikke i din definisjon av "svak" bil. Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 har ingen erfaring med FWD; kjører bare RWD og 4WD, men... går det ikke med en liten sånn... "Scandinavian flick"? svinge brått til feil side, så hard til rette siden for å lokke rumpa ut? Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sRt Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 fort gjort å understyre når man skal flicke over da :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nikdev Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 har ingen erfaring med FWD; kjører bare RWD og 4WD, men... går det ikke med en liten sånn... "Scandinavian flick"? svinge brått til feil side, så hard til rette siden for å lokke rumpa ut? Ja men det gjør du vel også selv om du har rwd... jeg prøver iallefall å stille opp bilen min før svingen så man får sladd før svingen og holder`n hele veien igjenom... Siter Team HS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Med de sykeste sladdene er det greit å være kjapp på labben idet du får tatt den inn igjen! Full motsatt styring idet grepet kommer, og det blir en helvettes piruett ;) Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 eh ..... Vanskelig?...... Umulig?........ Håpløst? Døh. jenter. nå er det faen meg på tide at dere ruller inn snurbassen og slutter å uttale dere om ting dere ikke vet! på snøføre er det faktisk raskere gjennom svinga med FWD enn med RWD, men dette betyr jo at du må sette opp bilen for sving! Enten om du bruker brekk, noe du vil tape en del fart på, eller så må du bare samle sammen nøtta og legge bilen kontra før svingen med rattet og bilens egen vekt, f.eks venstrebremsing på pedalen. Om du bor i nærheten av jessheim, skal jeg gjerne ta deg med på skikkelig kjøretur i FWD om føre er på sitt beste. Vi har løypene. Du bør ha rene bleier. Skrik ut Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 fort gjort å understyre når man skal flicke over da :P Det skjer ikke. Du må faktisk holde gassen inn i det du flicker over, Så slepper du gassen når ræva stiller seg opp, dette hjelper bilen med å lette i rumpa ERGO sklir ut, så når du har fått bilen i vinkelen du ønsker for å klare svingen, trokker du inn gassen igjen for å beholde farta og sakte rette den opp. Men dette innebærer at du kjører F O R T! ellers mister du slædden før du rekker frem til svingen. Derfor går det fortere med FWD enn RWD om du satser.:) Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 jeg har faktisk aldri kjørt så fort så hardt og hatt så stål kontroll på grensa til helvete heleveien som jeg har med focusen til mamma. 140hk, er ikke all verden i axx, men når du får en maxfart på 180KM/T på rett strekker og begynner å nappe i brekket i 170 for å falle ned på 140 inn i svingen for å komme ut igjen i 110 ..... er GØY! en rwd må du heletiden ha lavere fart for å komme deg riktig inn., snurrer du er du fucked før du vet ordet av det! med FWD kan du alltids ta deg inn. verste tilfelle er rumpe på utsiden av veien. og det tar tak Understyring kan man drite i å nevne det skjer ikke. såfall gjør du noe jævli galt Som sagt, er du i nærheten av jessheim skal du få deg en kjapp leksjon. FWD er ikke like morro å kjøre sideveis med men det går så ufattelig fort fremfor rwd så morroa er der anyway Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 bruker ikke og hærje så mye.. men de gangene det er, tja.. vi kan kalle det idiotisk glatt, i sporene. Er et morro at bilen veier 200kg mindre bak.. trenger ikke provosere sååå mye.. fart er kluet.. men for all del.. holdnese på bilen i vettug retning.. :driving 200kg lettere bak er ingen fordel ved forbikjøringer på vått føre med hard innbremsing og felt skift.. bilen logrer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xander Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Om du bor i nærheten av jessheim, skal jeg gjerne ta deg med på skikkelig kjøretur i FWD om føre er på sitt beste. Vi har løypene. Du bør ha rene bleier. Skrik ut Vurderer... *hmm* Siter Reservert Tesla Model S Saab 93 '09 Hyundai Coupe '06 - solgt. Audi A4 Cabrio '03 solgt. Hyundai Coupè '04 - solgt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Xander, du bor jo ikke langt unna Har du cam? du kan jo komme turen oppon, så kan vi stikke og sjekke om et er bra føre i løypa. er det for glatt er det umulig. ikke morro å seile i 160 Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg kjører med sommerdekk bak og vinterdekk foran. Det gir mange fine sladder, samtidig som fremkommeligheten opprettholdes. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morty83 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Skal sies jeg koser meg mer med 4wd lanceren denne vinteren. Feint og Powerover! :) Glem fwd å rwd. 4wd er tingen! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 joa,. men da skal du gjerne ha en 4x4 med litt hk. og det vil si MINIMUM 270hk for at det skal bli no morro. ellers er det bare å gi opp Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svinball Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Har denne tråden noe i driftingforumet å gjøre? Eneste jeg har sett som har med drifting til nå er: "Feint og Powerover!" fra Devileh... Folkens: Kjøp bakhjulsdrift... Fremhjulstrekk kan virke gøy, men det er bare en illusjon... Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.