Gå til innhold

Hvordan sladde med FWD mest kontrollert?

Ranger emnet


tassetasse

Anbefalte innlegg

ingen tvil om at du kan ha mye større sleng med FWD uten å snurre enn d du kan med RWD da, med GSi-en ligger jeg jo bortimot 180 grader og enda gasser jeg den inn igjen.

 

Men pass på dere som har liten motor, man er avhengig av nok motorkraft til å greie å dra den inn igjen hvis du skal dra ekstremslenger, har du for liten motor greier du ikke å dra den inn igjen. Snakker nå om godt vinterføre, på is greier vel alle biler å dra seg inn igjen.

 

Drar inn de fleste med min 90hk jetta, men det er kanskje ikke i din definisjon av "svak" bil.

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har ingen erfaring med FWD; kjører bare RWD og 4WD, men... går det ikke med en liten sånn... "Scandinavian flick"? svinge brått til feil side, så hard til rette siden for å lokke rumpa ut?

 

Ja men det gjør du vel også selv om du har rwd... jeg prøver iallefall å stille opp bilen min før svingen så man får sladd før svingen og holder`n hele veien igjenom...

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eh ..... Vanskelig?...... Umulig?........ Håpløst?

 

Døh. jenter. nå er det faen meg på tide at dere ruller inn snurbassen og slutter å uttale dere om ting dere ikke vet! på snøføre er det faktisk raskere gjennom svinga med FWD enn med RWD, men dette betyr jo at du må sette opp bilen for sving!

 

Enten om du bruker brekk, noe du vil tape en del fart på, eller så må du bare samle sammen nøtta og legge bilen kontra før svingen med rattet og bilens egen vekt, f.eks venstrebremsing på pedalen.

 

Om du bor i nærheten av jessheim, skal jeg gjerne ta deg med på skikkelig kjøretur i FWD om føre er på sitt beste. Vi har løypene. Du bør ha rene bleier.

 

Skrik ut

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fort gjort å understyre når man skal flicke over da :P

 

Det skjer ikke.

Du må faktisk holde gassen inn i det du flicker over, Så slepper du gassen når ræva stiller seg opp, dette hjelper bilen med å lette i rumpa ERGO sklir ut, så når du har fått bilen i vinkelen du ønsker for å klare svingen, trokker du inn gassen igjen for å beholde farta og sakte rette den opp.

 

Men dette innebærer at du kjører F O R T! ellers mister du slædden før du rekker frem til svingen.

 

Derfor går det fortere med FWD enn RWD om du satser.:)

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har faktisk aldri kjørt så fort så hardt og hatt så stål kontroll på grensa til helvete heleveien som jeg har med focusen til mamma.

140hk, er ikke all verden i axx, men når du får en maxfart på 180KM/T på rett strekker og begynner å nappe i brekket i 170 for å falle ned på 140 inn i svingen for å komme ut igjen i 110 ..... er GØY!

 

en rwd må du heletiden ha lavere fart for å komme deg riktig inn., snurrer du er du fucked før du vet ordet av det! med FWD kan du alltids ta deg inn. verste tilfelle er rumpe på utsiden av veien. og det tar tak

 

Understyring kan man drite i å nevne det skjer ikke. såfall gjør du noe jævli galt

 

 

Som sagt, er du i nærheten av jessheim skal du få deg en kjapp leksjon.

FWD er ikke like morro å kjøre sideveis med men det går så ufattelig fort fremfor rwd så morroa er der anyway

Sperra.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruker ikke og hærje så mye.. men de gangene det er, tja.. vi kan kalle det idiotisk glatt, i sporene. Er et morro at bilen veier 200kg mindre bak.. trenger ikke provosere sååå mye.. fart er kluet.. men for all del.. holdnese på bilen i vettug retning.. :driving

 

200kg lettere bak er ingen fordel ved forbikjøringer på vått føre med hard innbremsing og felt skift.. bilen logrer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår