Calli-Turbo Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ja understyring skjer ALDRI på fwd biler om du kan kjøre, ræva får du ut på en eller anna måte om du vet hva du holder på med. Faen var jo i jessheimtraktene her i jula, glemte jo helt av deg sugekopp........hva er nr ditt så jeg kan ringe neste gang jeg er på de traktene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thxman Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Folkens: Kjøp bakhjulsdrift... Fremhjulstrekk kan virke gøy, men det er bare en illusjon... hehe..... bra sagt!!! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solberg- Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg kjører med sommerdekk bak og vinterdekk foran. Det gir mange fine sladder, samtidig som fremkommeligheten opprettholdes. Det gjorde jeg i fjord vinter også. Da brekket røk satt vi på sommerdekk bak. Litt småskummelt av og til da ræva kan komme uten at du egentlig hadde ment det. Også er det vel itte helt lovlig heller :P Siter -85 Audi 90 2,2E 10v x91 Mazda 323 1,6 LX - Solgt til narkomane Vorsprung durch technik... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sugekopp Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Calli 924 87 900 Siter Sperra.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 synes FWD er morro jeg:happyhappy: så får bare wannabe-drifterne i 240 stå å spinne på flat mark og ikke komme seg av flekken:bump jævli tøft ja.. er jo veldi morro med bakhjulsdrift, men fremkommeligheten!!!! men det er en annen sak, skulle bare forsvare FWD litt, har jo sine fordeler og......=) Eller, som sagt før i tråden, 4wd!!! har hatt og prøvd alt, har lyst på quattro... Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
le0n Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Er ikke morro med Fwd, savner volvoen min:( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lekelars Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 jeg kan kjøpe en gammal 740 til deg, så får jeg audin din? Siter Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 på snøføre er det faktisk raskere gjennom svinga med FWD enn med RWD, men dette betyr jo at du må sette opp bilen for sving! Det har du helt rett i!!! Morro er det og, faktisk.. Savner den vesle 323en min sånnsett!! Komme i go fart inn i svingen, gå av gassen, få tyngdepunktet fremover så er det bare å styre den i sladd.. Brukte aldri brekket, med mindre jeg sku ha oppsett.. Kontraene, derimot.. Kan bli stygge med fwd.. Men det er jo bare morro, må satses litt! Siter 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sindrejl Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 det jeg gjorde da jeg hadde fwd var å ha et hardt stramt brekk og bare dra i brekket, holde det oppe og kontraratte.. kunne kjøre mange 100 meter helt rett frem med bilen nesten tverr over veien :D men en "lett" bakende hjelper veldig :) Siter Et hav av felger og dekk til gode priser: Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 så får bare wannabe-drifterne i 240 stå å spinne på flat mark og ikke komme seg av flekken:bump jævli tøft ja.. er jo veldi morro med bakhjulsdrift, men fremkommeligheten!!!! Med diffbrems og dugelige dekk er det slettes ikke så ille. Har kjørt forbi mange forhjulstrekkere som står og spinner på ett hjul opp mot lyskryss jeg.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Med diffbrems og dugelige dekk er det slettes ikke så ille. Har kjørt forbi mange forhjulstrekkere som står og spinner på ett hjul opp mot lyskryss jeg.. go ballast i bagasjerome hjelp mykje med, gamle bilen min en ford sierra stv. hadde ej 150kg me sand baki, kom mej opp veien våra uten problem, men fadern si carravelle og audi a4 kom sei ikkje opp, å det e no grevlinga av værste sort Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Spørsmål: Hvordan sladde med FWD mest kontrollert? Svar: Masse øving :) Fordeler: Nedoverbakke, bråe svinger Siter [-] 1991 BMW 320i E36 [x] 1985 Toyota Starlet [x] 1988 Ford Escort [-] 1977 Toyota Celica ST2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Med diffbrems og dugelige dekk er det slettes ikke så ille. Har kjørt forbi mange forhjulstrekkere som står og spinner på ett hjul opp mot lyskryss jeg.. Om man spinner med ett eller to hjul (diffsperre) spiller mindre rolle. Trekkraften blir den samme om friksjonen er lik på begge sider. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Om man spinner med ett eller to hjul (diffsperre) spiller mindre rolle. Trekkraften blir den samme om friksjonen er lik på begge sider. Øh.. hvis du bare spinner på ett hjul er ikke friksjonen lik, og det er den vel ikke alltid for å si det sånn. Når du står og spinner på ett hjul uten diffsperre går all kraften til det ene hjulet som spinner, og det andre er da helt dødt. = Minimal trekkraft Spinner du på 2 hjul med eller uten sperre får du doblet trekkraften. Det beste er jo da selvfølgelig å gå av gassen, så du slutter å spinne. Da har du maksimal trekkraft. Jeg har hørt rykter om at hvis man begynner å spinne på ett hjul, (friksjonstap) så kan man bremse med venstrefoten, (tilfører friksjon på det hjulet som spinner) og diffen vil sende kraft til det hjulet som ikke spinner Stemmer dette? Har ikke fått testet det. :) Virker ihvertfall logisk så lenge du ikke bremser for mye. Og bare for å ha det sagt, så har jeg kjørt forbi mange bakhjulstrekkere som bare står og spinner på ett hjul. Føreren har myyye å si. :partyon: Edit: Jeg har og blitt frakjørt av FWD, RWD og spess 4WD, da dekkene mine ikke akkurat er de beste, og jeg er langt fra verdensmester. Ikke har jeg sperre eller anti-spinn heller. :) Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Når du står og spinner på ett hjul uten diffsperre går all kraften til det ene hjulet som spinner, og det andre er da helt dødt.= Minimal trekkraft Sorry, men nå er du helt på jordet. Differensialen fordeler alltid kraften slik at begge hjulene yter likt. Enhver kraft har en motkraft som er like stor og motsatt rettet osv forklarer dette. Hvis man har 4000 Newton glidefriksjon og 3000 Newton hvilefriksjon og spinner på ett hjul, så får det hjulet 3000 N. Det andre hjulet (som står rolig) får også 3000 N. Sum 6000 N. Hvis man spinner på to hjul (diffsperre), så blir trekkraften 3000 + 3000, sum 6000 N. Næmmen, like tall jo. Du har et poeng med bremsene. La oss si at du spinner på ett hjul og har 3000 N i trekkraft på det hjulet. Hvis du appliserer 500 N bremskraft, så har du fortsatt 3000 N i glidefriksjon. Hjulet som står rolig får samme kraften. Summen blir derfor 6500 N. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.