Gå til innhold

Ledningsnett til 230fk fra 940 i 240

Ranger emnet

ExceL

Anbefalte innlegg

Det er ikke mange ganger jeg er innom forumet her i måneden, men hver gang er det minst 3 nye topicer om akkurat dette.... Søk?

Iallefall, jeg smidde nedi en 230ft fra 940 94 mod, i min 245 92 mod. Samme el nett som fk egentlig, men har din startsperre?

Mye klipp og lim der ja:P Men det spørs hvilken modell 240 du har. Har hørt at du kan bruke 230f nettet!

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke mange ganger jeg er innom forumet her i måneden, men hver gang er det minst 3 nye topicer om akkurat dette.... Søk?

Iallefall, jeg smidde nedi en 230ft fra 940 94 mod, i min 245 92 mod. Samme el nett som fk egentlig, men har din startsperre?

Mye klipp og lim der ja:P Men det spørs hvilken modell 240 du har. Har hørt at du kan bruke 230f nettet!

Ok, ja jeg er i allefall innom her hver dag, og jeg har ikke sett noe om dette.. mulig det har blitt pratet om dette i en tråd, men men.. endel klipp og lim ja?:P ja det var det jeg tenkte..

vil dere anbefale meg å skaffe ett nett fra 230f i stedet da? mener det kan brukes med tanke på tråden om motorbytte i nyttige linker.. men men.. så da lar jeg være å kjøpe det nettet da eller hva foreslår dere?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok motor fra en kondemnert bil, så raska med meg alt som var av ledn. nett der. Men forskjellen på 240 og 940 er....:

240 har eget separat ledn. nett til motor. Eneste som går sammen med bilen er i den pølsa som går inn på høyre side med styreenhetene. Et stikk der går til "bilen" med styring til bensinpumer, motorfeillys til instr. og sånn.

940 har et ledn. nett som alt er "i ett". Med lys foran, fløyte, utetemp måler, abs, stikk til lavt bremsevæskenivå osv osv... Masse ledninger! Som ender opp ved A-stolpene. 2 stk 52 polige kontakter:P Så blir det klipping og lodding kan du si...

08' S40 2.0D Summum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE bruk 940 nettet, det blir dritstygt og jævelig uansett hvor flink du er, bruk et 240 nett fra B230F biler (89+, ikke 88) dette nettet har alt du trenger, eneste modden er å lodde inn motstander til dysene, se i guiden "fra A til F/FK/FT"

svært enig.. stakkrs folk som modder dissa 940 netta.. haugevis med ekstra "piss"

volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du sier komplett innsug! hva tenker du på da? har innsuge fra 230'fen min..står på motorn!

er F innsuge bedre til trimming en orginaln på fk?

Jeg vil kjøpe ett f innsug, med dyser, rail, og alt.. og ledningsnette fra den motoren, med hjærner.. Tviler på at det er noe bedre, uten at jeg vet det men.. Jeg skal bygge litt skjønner du;) men men.. for dere som vet litt mer om det der ute.. er det store forskjeller på f innsuget og ft/fk innsuget?

- VOLVO -

Lenke til kommentar
Del på andre sider