Gå til innhold

2x4 ohm eller 4 ohm, hva er best til min amp?

Ranger emnet

BurleY

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har denne forsterkeren Dynabel BF4501 ( http://www.mamut.com/dynabel/subdet299.htm )

Så har jeg tenkt på og kjøpe 2 stk nye bassere, har lyst på og prøve Hertz denna gangen.

Hvilken av disse skal jeg da velge ( skal ha 2 stk) med tanke på motstand og spoler o.s.v.

ES300 ( http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_113&products_id=722 )

ES300D ( http://installbay.no/product_info.php?cPath=109_113&products_id=725 )

HVa er egentlig best av 1 eller 2 spoler, men tanke på ytelse o.s.v.?

Ha en fin dag :D

Mvh

Kristian Bjørke

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt ES300 enkelt spolet altså..

to av disse parallellkoblet gir deg 2 ohm og 800w rms fra forsterker.

Du kan også kjøpe dual 4 ohmsen, ES300D altså, parallellkoble alle spolene så får du 1 ohm og 1200w rms fra forsterker, vet dog ikke hvor stabil og strømsterk denne forsterkeren er da.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alpine SWR-1222D (TYPE R) Dual 2 ohms Type-R 12" Subwoofer

eller

Alpine SWR-1242D (TYPE R) -- Dual 4 ohms Type-R 12" Subwoofer

til Alpine Monoblokka MRD-D1001 1x1000 watt rms ??

Hvilken sub egner seg best til den monoblokka?

Trenger svar fort om noen kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amp'en din tåler 1ohm , dvs at hvis du kjøper subbene som har 2 spoler (det er som regel best) så kan du paralellkoble spolene slik at hver sub blir 2ohm,så paralellkobler du igjenn mellom subbene,da blir det 1ohm,så broklobler du amp'en din.Da har du maks effekt ut av amp'en,å da spiller subbene best =) btw,har dynabel selv,den største på 2500watt rms (L) =D

1xStroker 15" (+BF7501)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Tror jeg kommer til og kjøpe Single 4ohms versonen, eller anbefaler dere en annen sub, i ca samme pris klasse, vil ha en annlegg som litt punch bass, som smatidig låter pent.

Har liksom fått for meg at Hertz skal låte pent :P

Mvh

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider