Gå til innhold

Til "Forhandlerene" : Komp.Sett: 4x6,5" + diskanter og delefilter. Hvem leverer ?

Ranger emnet


CoaSlip

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal til med et moderat bilstereobygge og må prøve meg på doble 6,5'ere igjen , hadde det for noen år siden og det var "king" Er veldig svak for midbass, og har vel vært litt uskjemt med focal utopia 3veis sett i forrige bilen, og er nok litt svak for det merket , men er villig til å prøve nye merker. Er litt opphengt i diskanten ikke skal være for kvass , og helst gå litt ned i frekvens og ikke dele på 3,5 kHz liksom, siden jeg dropper mellomtonen denne gang. Passivt delefilter er en fordel , men ikke et must, skal kjøre det på en Pioneer PRS880R(?), og noen rockford amper som ligger her å slenger. Subben jeg har stående er en 12" L7 , men ikke helt sikker på om det blir den jeg skal bruke. Bilen er altså en bistøgg Carina E. :)

 

Noen som har noe kjekt å anbefale ?

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Skal til med et moderat bilstereobygge og må prøve meg på doble 6,5'ere igjen , hadde det for noen år siden og det var "king" Er veldig svak for midbass, og har vel vært litt uskjemt med focal utopia 3veis sett i forrige bilen, og er nok litt svak for det merket , men er villig til å prøve nye merker. Er litt opphengt i diskanten ikke skal være for kvass , og helst gå litt ned i frekvens og ikke dele på 3,5 kHz liksom, siden jeg dropper mellomtonen denne gang. Passivt delefilter er en fordel , men ikke et must, skal kjøre det på en Pioneer PRS880R(?), og noen rockford amper som ligger her å slenger. Subben jeg har stående er en 12" L7 , men ikke helt sikker på om det blir den jeg skal bruke. Bilen er altså en bistøgg Carina E. :)

 

Noen som har noe kjekt å anbefale ?

Heisan, og takk for sist. Send meg en mail på ketil@audio-art.no, så fikser vi no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 stk Seas CA18RNX og 2 stk. Seas 27AFNC/G

h1215.jpgh1397.jpg

 

Tilsammen 1896,- kroner pluss frakt og evt. moms

 

 

Eller 4 stk. Peerless Exclusicve 7" og 2 stk. Vifa 25XT

830883.jpgXT25TG30-04.jpg

 

Tilsammen 2593,- kroner pluss frakt og evt. moms

 

Du kan jo også prøve med et par Tang-Band W6-1139SG i hver dør? 13mm Xmax... hver vei :D

w6-1139sg_3.jpg

 

1480,- kroner for 4 stk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mange gode forslag her , sier takk til alle sammer så langt jeg :) Nå var dette rettet mot forhandlerene , og det vil vel bli det samme som å gå i butikken å spørre etter en anbaling , så jeg vil ikke si det er reklame. Det er tross alt ingen som tvinger deg til å lese tråden , og topic sier at det blir litt reklame.

 

Så , spørsmålene mine:

 

Hvem forhandler morel ?

 

Epifant : lyst å komme med enda et forslag , litt mindre diskanter i størrelse og kansje en prisklasse opp på mellombassene ? :)

 

Audio-Art : Sender deg en mail ;)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Odd-Helge: dersom det er meg du sikter til har jeg ikke relasjoner til en eneste forhandler. Prisene jeg oppgav var fra henholdsvis Madisound og Creativehifi. Mulig trådstarter først og fremst var interessert i å få svar fra de som ER forhandlere, men det kan vel ikke skade å tipse om andre gode og samtidig billige løsninger vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Coa: Seasdiskantene er så små du får dem, helt på størrelse med vanlige bildiskanter. Et annet alternativ kan forsåvidt være Scan-Speaks D2904/6000, men denne er et lite hakk større igjen, og koster 2.200,- pr. par :)

 

D2904_6000-00.jpg

 

 

Hva 6-tommerne angår må du ikke la deg "lure" av prisen, dette er meget, meget kompetente elementer som har fått ypperlige kritikker til bilbruk. Men vil du et hakk opp finnes det alltid ting som Seas Excel W18NX til 3.950,- for fire. Prøv å få fire andre bassmellomtoner i den kvalitetsklassen til den prisen du... ;)

 

e0042.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår