maxgets Skrevet September 15, 2003 Rapporter Share Skrevet September 15, 2003 Hvor kan man kjøpe turbokit til corrado g60 og hvor mye koster det de ca? Hva trenges om man ikke skal over 2-300hk? dkriv litt om det dere vet om turbokit til de Siter X 1991 Toyota mr2 X 1994 Toyota Celica gt4 X 1977 Ford escort 2L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 16, 2003 Rapporter Share Skrevet September 16, 2003 SLS, Rothe og S-tec har K03/04 kit til G60 som har TÜV. Du må vel regne med en 30 lapper fort tipper jeg. Hvorfor turbo? Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jeppe Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Vestfold styling og tuning. (vestfold-styling.net) kan skaffe det for 16000,- + Jobben med å sette det inn. Det var iallefall den prisen jeg fikk. Skal gjøre det til våren igjen. Skulle bli 230-240 hester da. Siter *_Silver Corrado_* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 25, 2003 Rapporter Share Skrevet September 25, 2003 Originally posted by Polo Classic SLS, Rothe og S-tec har K03/04 kit til G60 som har TÜV. Du må vel regne med en 30 lapper fort tipper jeg. Hvorfor turbo? hmm... kan det være fordi? G-laderne er ustabile? Turbo gir artige "pyyyysj!" lyder og masse mer effekt? Turbo kommer litt senere men gir seg også senere, på laveturtall spinner man uansett.... og det klarer man jaggu lett å gjøre med turbo og! Det er arti å ha noe som er litt "custom" hohohoh, nå blir jeg snart skutt...... :D men bakk tu topikk: http://www.8vturbo.com har bitene du trenger manifold,turbo+++++ sns turbochip skal visst funke godt. kan gjøre som jeg har gjort og, modifisere en td-manifold og lage litt greier selv. da kommer du på samme pris som du må ut med for å få overhalt-porta-+litt snacks til en lader.... og det går ikke like godt.... Turbo er tingen! Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by G60Turbo hmm... kan det være fordi? G-laderne er ustabile? Turbo gir artige "pyyyysj!" lyder og masse mer effekt? bla...bla...bla... Turbo er tingen! Hehe... joa... turbo laga artige lyda. MEN ALLE HAR JO DEN LYDEN!!!!! *flire* G-laderen laga sinnsyk feit plystrelyd! OG DEN er det ikke mange som har! ;) G-lader e tingen! Siter http://www.corradoclubnorwegen.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Så du ville valgt G-lader pga lyden altså????? Du har skjønt mye.........:rolleyes: :rolleyes: Hvis du prater med folk som har hatt lader i noen år tror jeg de vil stort sett si det samme, G-lader er ikke noe å samle på. Og skal du p ådød og liv ha kompressor, kjøp deg et annet alternativ enn G-laderen. Er ikke uten grunn at VW motorsport i den tiden de kjørte løp med Rallye G60 hadde stooooore problemer med å henge på de andre..... Fikk liksom ikke den banna laderen til å holde og de strevde fælt med å komme opp mot 295hk( grensen lå på 300 den gangen) mens cossiene måtte tune ned motorene sine for å kunne delta der........ Og laderne ble byttet etter tre timer løpskjøring!!!! Da var de regnet som ferdige.......... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Det var vel ikke akkurat standarg type g-lader som stod i de bilene heller, så at de var lite holdbare har nok sin grunn.. Og skal du bytte ut G-laderen med en annen kompressor, så er det vil ikke så mange som har bedre effektivitet, og laver oppspinningstid enn G-laderen. Lystholm kompressoren er jo en del bedre, men den koster mye, og lager brannbillyd. Så behold G-laderen, den er temmelig unik, ikke noe alle andre har i bilen. ;) Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by RSG60 Så behold G-laderen, den er temmelig unik, ikke noe alle andre har i bilen. ;) Unik? Den er jo å finne i Polo, Golf, Corrado, Passat osv osv.. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by EspenB Så du ville valgt G-lader pga lyden altså????? Du har skjønt mye.........:rolleyes: :rolleyes: Hvis du prater med folk som har hatt lader i noen år tror jeg de vil stort sett si det samme, G-lader er ikke noe å samle på. Og skal du p ådød og liv ha kompressor, kjøp deg et annet alternativ enn G-laderen. Er ikke uten grunn at VW motorsport i den tiden de kjørte løp med Rallye G60 hadde stooooore problemer med å henge på de andre..... Fikk liksom ikke den banna laderen til å holde og de strevde fælt med å komme opp mot 295hk( grensen lå på 300 den gangen) mens cossiene måtte tune ned motorene sine for å kunne delta der........ Og laderne ble byttet etter tre timer løpskjøring!!!! Da var de regnet som ferdige.......... Lyden i en g-lader er rå!! Hør på polo classic sin lader, trorlig norges deiligste g-lader lyd... Frode: hiv ut en lydprøve da!!!??:D :D :D :D Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Her er en lydprøve av Steve sin G40, ganske lik min. Go-lader lyd Kan ikke klage på lyden nei, får mange rare blikk pga den når jeg er ute å kjører med bilen Det var flere grunner til at g-laderen ikke gjorde det særlig bra i Rally. Først og fremst pga av at man ikke kunne kjøre veldig små (58 o.l) ladehjul på de og fortsatt kjøre de pålitelig. Det var heller ikke lov å porte g-laderene i Gr.A Men sant nok, skal en ha mye effekt, si ca 250++ er turbo er bedre alternativ Vi kommer snart med deler som skal gjøre det mulig å kjøre med 58 mm ladehjul helt greit Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Men hør nå her da.... jeg sier ikke noe på at ikke en G-lader lager fet lyd...... har hat G-lader i flere år selv jeg...... ingenting er som en RS-lader som suger igjennom en orntli konfilter, men det var jo ikke det jeg nevnte over her. Skal en trimme og oppgradere motoren sin gjør en det ikke pga lyden, da har du missforstått vettu... G-laderen har mye større begrensninger enn hvis en bytter til turbo, og SÅ sist men ikke minst er det snakk om holdbarhet og pris. Nei kast laderen når den ryker og kjøp turbo! Hvis du ikke er som det virker som flere her er, trimmer etter lyd og ikke effekt og fart Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboPolo Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Seff er det ikke bare pga lyden folk bruker g-lader, men at dette blir lever originalt og at det derfor er litt arbeid å bytte gjør nok at mange fortsetter med g-ladder og ikke bygger om. Det med at g-lader har et dårlig rykte kommer av at folk ikke kan behandle tingene sine ordentlig, samt at vi har et firma ved navn g-tech..... Men snakker vi om effekt uttak på rundt 250 så vil nok en turbo gi en bedre holdbarhet, men da med et helt annet motor bilde.. Siter `04 Skoda Fabia RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RSG60 Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Den er jo å finne i Polo, Golf, Corrado, Passat osv osv.. Den finnest ikke i osv,osv. Og den finnest ikke i Opel, Ford, Toyota, Saab, Volvo osv,osv,osv,osv Siter Få gang på CorradoclubNorwegen. Legg forumet inn som startside! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Precious Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 G60 Rallyen til hfr var deilig å høre på :P R.I.P Siter VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder [x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonte Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Originally posted by Precious G60 Rallyen til hfr var deilig å høre på :P R.I.P Det var da en Lysholm Kompressor. Ikke G-lader. Siter - 02 Porsche Carrera 4 - 98 Porsche Boxster (selges) http://www.jonte.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.