Gå til innhold

turbokit til g60?

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Originally posted by Polo Classic

SLS, Rothe og S-tec har K03/04 kit til G60 som har TÜV.

 

Du må vel regne med en 30 lapper fort tipper jeg.

 

Hvorfor turbo?

 

hmm... kan det være fordi?

 

G-laderne er ustabile?

Turbo gir artige "pyyyysj!" lyder og masse mer effekt?

Turbo kommer litt senere men gir seg også senere, på laveturtall spinner man uansett.... og det klarer man jaggu lett å gjøre med turbo og!

Det er arti å ha noe som er litt "custom"

 

 

hohohoh, nå blir jeg snart skutt......

 

:D

 

men bakk tu topikk:

 

http://www.8vturbo.com har bitene du trenger

manifold,turbo+++++

sns turbochip skal visst funke godt.

 

kan gjøre som jeg har gjort og, modifisere en td-manifold og lage litt greier selv. da kommer du på samme pris som du må ut med for å få overhalt-porta-+litt snacks til en lader.... og det går ikke like godt....

 

Turbo er tingen!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

 

hmm... kan det være fordi?

 

G-laderne er ustabile?

Turbo gir artige "pyyyysj!" lyder og masse mer effekt?

 

bla...bla...bla...

 

 

Turbo er tingen!

 

Hehe... joa... turbo laga artige lyda. MEN ALLE HAR JO DEN LYDEN!!!!! *flire* G-laderen laga sinnsyk feit plystrelyd! OG DEN er det ikke mange som har! ;)

 

 

 

G-lader e tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du ville valgt G-lader pga lyden altså?????

 

Du har skjønt mye.........:rolleyes: :rolleyes:

 

 

Hvis du prater med folk som har hatt lader i noen år tror jeg de vil stort sett si det samme, G-lader er ikke noe å samle på.

Og skal du p ådød og liv ha kompressor, kjøp deg et annet alternativ enn G-laderen.

 

Er ikke uten grunn at VW motorsport i den tiden de kjørte løp med Rallye G60 hadde stooooore problemer med å henge på de andre..... Fikk liksom ikke den banna laderen til å holde og de strevde fælt med å komme opp mot 295hk( grensen lå på 300 den gangen) mens cossiene måtte tune ned motorene sine for å kunne delta der........

Og laderne ble byttet etter tre timer løpskjøring!!!! Da var de regnet som ferdige..........

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ikke akkurat standarg type g-lader som stod i de bilene heller, så at de var lite holdbare har nok sin grunn..

 

Og skal du bytte ut G-laderen med en annen kompressor, så er det vil ikke så mange som har bedre effektivitet, og laver oppspinningstid enn G-laderen. Lystholm kompressoren er jo en del bedre, men den koster mye, og lager brannbillyd.

 

Så behold G-laderen, den er temmelig unik, ikke noe alle andre har i bilen.

;)

Få gang på CorradoclubNorwegen.

Legg forumet inn som startside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Så du ville valgt G-lader pga lyden altså?????

 

Du har skjønt mye.........:rolleyes: :rolleyes:

 

 

Hvis du prater med folk som har hatt lader i noen år tror jeg de vil stort sett si det samme, G-lader er ikke noe å samle på.

Og skal du p ådød og liv ha kompressor, kjøp deg et annet alternativ enn G-laderen.

 

Er ikke uten grunn at VW motorsport i den tiden de kjørte løp med Rallye G60 hadde stooooore problemer med å henge på de andre..... Fikk liksom ikke den banna laderen til å holde og de strevde fælt med å komme opp mot 295hk( grensen lå på 300 den gangen) mens cossiene måtte tune ned motorene sine for å kunne delta der........

Og laderne ble byttet etter tre timer løpskjøring!!!! Da var de regnet som ferdige..........

 

Lyden i en g-lader er rå!!

Hør på polo classic sin lader, trorlig norges deiligste g-lader lyd...

Frode: hiv ut en lydprøve da!!!??:D :D :D :D

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en lydprøve av Steve sin G40, ganske lik min.

 

Go-lader lyd

 

Kan ikke klage på lyden nei, får mange rare blikk pga den når jeg er ute å kjører med bilen

 

Det var flere grunner til at g-laderen ikke gjorde det særlig bra i Rally. Først og fremst pga av at man ikke kunne kjøre veldig små (58 o.l) ladehjul på de og fortsatt kjøre de pålitelig. Det var heller ikke lov å porte g-laderene i Gr.A

 

Men sant nok, skal en ha mye effekt, si ca 250++ er turbo er bedre alternativ

 

Vi kommer snart med deler som skal gjøre det mulig å kjøre med 58 mm ladehjul helt greit

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hør nå her da.... jeg sier ikke noe på at ikke en G-lader lager fet lyd...... har hat G-lader i flere år selv jeg...... ingenting er som en RS-lader som suger igjennom en orntli konfilter, men det var jo ikke det jeg nevnte over her.

 

Skal en trimme og oppgradere motoren sin gjør en det ikke pga lyden, da har du missforstått vettu...

G-laderen har mye større begrensninger enn hvis en bytter til turbo, og SÅ sist men ikke minst er det snakk om holdbarhet og pris.

 

Nei kast laderen når den ryker og kjøp turbo!

Hvis du ikke er som det virker som flere her er, trimmer etter lyd og ikke effekt og fart

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seff er det ikke bare pga lyden folk bruker g-lader, men at dette blir lever originalt og at det derfor er litt arbeid å bytte gjør nok at mange fortsetter med g-ladder og ikke bygger om.

Det med at g-lader har et dårlig rykte kommer av at folk ikke kan behandle tingene sine ordentlig, samt at vi har et firma ved navn g-tech.....

Men snakker vi om effekt uttak på rundt 250 så vil nok en turbo gi en bedre holdbarhet, men da med et helt annet motor bilde..

`04 Skoda Fabia RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår