G60Turbo Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Det er klart at men har en lengere responstid(turbo-lag) med turbo, men jeg kjører med ett temmelig stort aggregat for en 1.8l motor å være, en garret T3 med AR. .63 eksosdel og AR .42 Kompressordel med trim 60 kompressorhjul. dette er en turbo som er oppgradering til cossie og 740, gir 350 hk i de motorene. Og jeg synes ikke at det er problem med responsen, det slipper lett på 2. gir og på 3 om man gir på hardt, med slicks vel å merke.. på lave hastigheter spinner det uansett hva man har, og når man kommer opp i turtall henger turboer godt med, og de drar LENGERE....Det ER viktig---- Jeg kjører på 1.3 bar, mange som gjør det med lader? Om man velger ett mindre aggregat som IHIRHB5 eller garrett T28BB så har man ett ikke eksisterende turbo-lag, men da må man holde seg på moderate ladetrykk for at det skal holde 0.8-1.0bar. Fikk også mange RARE blikk en periode, men da kjørte jeg mk1 som hadde ett eksosanlegg som begrenset seg til manifolden ;) Nå får jeg enten smilende ansiktsuttrykk, noen ganger undrende uttrykk og noen ganger sinna uttrykk! Ett par gamle fruer som hytter etter meg med stokken, arti det! Od den kuuuleste episoden: Var på vei til jobben for en måneds tid siden, fikk rødt i ett kryss, ingen biler.... :D drar ut første, smeller over i andre.... det kommer ett sinnsykt smell fra der bak, stikkflammen sto vel omtrent over halve byen.... kombinert med ett skikkelg "PYSSSSJ" fikk dette en dame til å hoppe inn i noen busker.... hun så ikke særlig fornøyd ut der jeg tittet på henne i sladrespeilet.... hun så sånn småsint ut :D:D:D skulle gitt bort en arm for å hatt det på film...... Og appropos "G-lader er unikt" "alle har jo turbo lyd" Jeg spør... hvor mange har turbo i golf mk2 og corrado m.fl?? Ikke så magne det nei.... Vil du ha noe som er unikt, gir mye effekt, er pålitelig, rimelig alternativ og for de som har hengt seg opp i det, LYD, ja da skal du gå for turbo. DET skal det ikke være noen tvivel om. Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Hør hør:):) Hadde selv G-lader med sinsyk plystring.... digg det, men det er ikke lyden som teller Har både hørt og sett bilen til han over og det er som vi sier her i bergen..... god gris:):) Som en kuriositet kjørte jeg med 63mm ladehjul og ladet 1.2.... Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 slår ikke corradoboy`s 16VG60 med motorsport lader ;) Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenB Skrevet September 26, 2003 Rapporter Share Skrevet September 26, 2003 Nei, gjør nok ikke det, men det er morro likevel:):):) 1.2 funker det vettu:) Siter - 03 Audi S3 - 89 VW Golf GT Syncro [x] 99 Audi S3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by G60Turbo Det er klart at men har en lengere responstid(turbo-lag) med turbo, men jeg kjører med ett temmelig stort aggregat for en 1.8l motor å være, en garret T3 med AR. .63 eksosdel og AR .42 Kompressordel med trim 60 kompressorhjul. dette er en turbo som er oppgradering til cossie og 740, gir 350 hk i de motorene. Og jeg synes ikke at det er problem med responsen, det slipper lett på 2. gir og på 3 om man gir på hardt, med slicks vel å merke.. på lave hastigheter spinner det uansett hva man har, og når man kommer opp i turtall henger turboer godt med, og de drar LENGERE....Det ER viktig---- Jeg kjører på 1.3 bar, mange som gjør det med lader? Om man velger ett mindre aggregat som IHIRHB5 eller garrett T28BB så har man ett ikke eksisterende turbo-lag, men da må man holde seg på moderate ladetrykk for at det skal holde 0.8-1.0bar. Fikk også mange RARE blikk en periode, men da kjørte jeg mk1 som hadde ett eksosanlegg som begrenset seg til manifolden ;) Nå får jeg enten smilende ansiktsuttrykk, noen ganger undrende uttrykk og noen ganger sinna uttrykk! Ett par gamle fruer som hytter etter meg med stokken, arti det! Od den kuuuleste episoden: Var på vei til jobben for en måneds tid siden, fikk rødt i ett kryss, ingen biler.... :D drar ut første, smeller over i andre.... det kommer ett sinnsykt smell fra der bak, stikkflammen sto vel omtrent over halve byen.... kombinert med ett skikkelg "PYSSSSJ" fikk dette en dame til å hoppe inn i noen busker.... hun så ikke særlig fornøyd ut der jeg tittet på henne i sladrespeilet.... hun så sånn småsint ut :D:D:D skulle gitt bort en arm for å hatt det på film...... Og appropos "G-lader er unikt" "alle har jo turbo lyd" Jeg spør... hvor mange har turbo i golf mk2 og corrado m.fl?? Ikke så magne det nei.... Vil du ha noe som er unikt, gir mye effekt, er pålitelig, rimelig alternativ og for de som har hengt seg opp i det, LYD, ja da skal du gå for turbo. DET skal det ikke være noen tvivel om. ...menneeeeehh.... Hadde ikke ting en lei tendens til å ta kvelden før du ble enig om hva som ble passe i din bil, eller blander jeg litt her...?? For hvis det stemmer, vil jeg tro det blir en VELDIG dyr turbo convert etterhvert.... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prophets Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by Polo Classic Her er en lydprøve av Steve sin G40, ganske lik min. Go-lader lyd Kan ikke klage på lyden nei, får mange rare blikk pga den når jeg er ute å kjører med bilen Det var flere grunner til at g-laderen ikke gjorde det særlig bra i Rally. Først og fremst pga av at man ikke kunne kjøre veldig små (58 o.l) ladehjul på de og fortsatt kjøre de pålitelig. Det var heller ikke lov å porte g-laderene i Gr.A Men sant nok, skal en ha mye effekt, si ca 250++ er turbo er bedre alternativ Vi kommer snart med deler som skal gjøre det mulig å kjøre med 58 mm ladehjul helt greit Er det dump ventil på denne bilen eller? Siter `94 Audi S2 coupe `91 VW Corrado G60 x `99 Honda NSR125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by prophets Er det dump ventil på denne bilen eller? Hardcore g-lader gutter trenger ikke det. Det er bypassen fra kompressoren du hører Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by Polo Classic Hardcore g-lader gutter trenger ikke det. Det er bypassen fra kompressoren du hører Hørtes ut som den var forkjølet. Hadde aldri noen sånn lyd på min. Hadde g-laderene ladet 1,5 bar og vært holdbar så er jeg ikke tvil om hva jeg hadde valgt. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by Peltz ...menneeeeehh.... Hadde ikke ting en lei tendens til å ta kvelden før du ble enig om hva som ble passe i din bil, eller blander jeg litt her...?? For hvis det stemmer, vil jeg tro det blir en VELDIG dyr turbo convert etterhvert.... Det som skjedde: motoren som satt i bilen når jeg kjøpte den hadde orginalsprut og liten turbo... hjemmelagd eksosanlegg med altfor mye mottrykk tok kvelden på stemplene.... ny motor og datasprut, her skal det lades!!!! den lille turboen blei stressa og begikk selvmord etter noen kilometer.... større turbo, større IC, større bensintrykk, større bensinpumpe og mye større turbo, større turbogrenrør, større eksos, der er jeg i dag.... og det går godt! man må prøve seg frem litt for å få en optimal løsning vettu.... dyrt ja, men penger vokser vel på trær? Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k2bjarne Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Hadde en Corrado G60 før som plystret jevnt og trutt. Mange flere som snudde seg etter den plystre-lyden enn etter turboen i min nålevende Caddy TDI. Dessuten gikk G60en mye bedre enn turboen jeg har nå. Så hadde jeg hatt råd skulle jeg nok byttet til kompressor i Caddyen også! :D :D :D :D :D spamspam Siter Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet September 30, 2003 Rapporter Share Skrevet September 30, 2003 Originally posted by k2bjarne Hadde en Corrado G60 før som plystret jevnt og trutt. Mange flere som snudde seg etter den plystre-lyden enn etter turboen i min nålevende Caddy TDI. Dessuten gikk G60en mye bedre enn turboen jeg har nå. Så hadde jeg hatt råd skulle jeg nok byttet til kompressor i Caddyen også! :D :D :D :D :D spamspam du kanke være rikti..... å tro at en sur caddy har sammenlignsgrunnlag med en potent G60..... det blir som å sammenligne en dass og ett kaffefilter..... Og om turboen i caddyen din plystrer, da ville jeg satt bilen inn til service..... ;) Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by GolfRallye Hørtes ut som den var forkjølet. Hadde aldri noen sånn lyd på min. Hadde g-laderene ladet 1,5 bar og vært holdbar så er jeg ikke tvil om hva jeg hadde valgt. Sånn høres G40 ut med dobble innsug på laderen, frakoblet bypass, tannreim drift og Sebring 54 mm eksos. Er ikke sikker, men tror Steve kjørte med 1,66 bar ladetrykk når han tok opp denne snutten. Neste år kjører vi med 1,5-1,6 bar ladetrykk, og det skal være holdbart:eek: :eek: Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G60Turbo Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by Polo Classic Sånn høres G40 ut med dobble innsug på laderen, frakoblet bypass, tannreim drift og Sebring 54 mm eksos. Er ikke sikker, men tror Steve kjørte med 1,66 bar ladetrykk når han tok opp denne snutten. Neste år kjører vi med 1,5-1,6 bar ladetrykk, og det skal være holdbart:eek: :eek: men på en porta 16v tror jeg en G-lader sliter hardt med å levere nok luft til 1.5bar.... eller? Men blir spennende å se hva du klarer å få ut av laderne etterhvert frode, få tak i noen skikkelige lager og litt annet snacks, så blir det nok rått. Men turbo vil være best, i mine og effekt-guruenes øyne... Siter 83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport 83 80 Turbo Quattro 86 80 Quattro GTE "There is no replacement for turbocharged displacement" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 Originally posted by G60Turbo men på en porta 16v tror jeg en G-lader sliter hardt med å levere nok luft til 1.5bar.... eller? Stemmer nok det, er for liten til å levere særlig med luft på 16v/20v over 6500 o/min Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Oktober 1, 2003 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2003 jeg sku egentlig bygge 16v motor i rallyen, beholde den lysholm kompressorn som satt der. litt mere egna enn G60'en til den motorn. tror det hadde blitt morro... men men, den planen gikk i vasken.. lysholm lada g60 med trimkam og litt sånt på 1.1bar trykk var faktisk ganske moro. sykt bunndrag :) Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg