Gå til innhold

turbokit til g60?

Ranger emnet


maxgets

Anbefalte innlegg

  • 1 year later...
  • Svar 43
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by G60Turbo

Nå får jeg enten smilende ansiktsuttrykk, noen ganger undrende uttrykk og noen ganger sinna uttrykk! Ett par gamle fruer som hytter etter meg med stokken, arti det!

Od den kuuuleste episoden:

Var på vei til jobben for en måneds tid siden, fikk rødt i ett kryss, ingen biler.... :D drar ut første, smeller over i andre.... det kommer ett sinnsykt smell fra der bak, stikkflammen sto vel omtrent over halve byen.... kombinert med ett skikkelg "PYSSSSJ" fikk dette en dame til å hoppe inn i noen busker.... hun så ikke særlig fornøyd ut der jeg tittet på henne i sladrespeilet.... hun så sånn småsint ut :D:D:D skulle gitt bort en arm for å hatt det på film......

 

Litt seint men .. hehe .. kom bare på når jeg dumpa på vei hjem fra jobb med RS2en en gang. Va noe jævlig dumplyd av den. Som jeg lo når en 12-13 års gammel gutt som stod på fortauet bøyde seg ned la på sprang når jeg dumpa ved siden av han. Hehe, og enda mere morsommt var det at to kompiser ble stående og le av han ... men han SPRANG ... kult ;)

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

jeg sku egentlig bygge 16v motor i rallyen, beholde den lysholm kompressorn som satt der. litt mere egna enn G60'en til den motorn. tror det hadde blitt morro...

men men, den planen gikk i vasken..

lysholm lada g60 med trimkam og litt sånt på 1.1bar trykk var faktisk ganske moro. sykt bunndrag :)

 

Hvor ble det av den lysholmkompressoren egentlig? VELDIG interressert i den! :D

 

"all sladding ble plutselig "drifting" og nå er alle biler

med små felger og div chrome "oldschool"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by G60Turbo

Og om turboen i caddyen din plystrer, da ville jeg satt bilen inn til service..... ;)

 

Litt offtopic: Mener jeg har sett "kit" som gjør at dumpventil også kan monteres på turbo DIESEL. Med spjel osv. Jeg er ikke sikker på hvor omfattende denne ombygningen er, men det er kanskje andre som veit mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør du meg? Jeg har ikke diesel og kommer ikke noen gang til å montere dump på en diesel. Men k2Bjarne sa dette: "Mange flere som snudde seg etter den plystre-lyden enn etter turboen i min nålevende Caddy TDI" Så sa G60Turbo: "Og om turboen i caddyen din plystrer, da ville jeg satt bilen inn til service..... " Så svarte jeg: "Litt offtopic: Mener jeg har sett "kit" som gjør at dumpventil også kan monteres på turbo DIESEL. Med spjel osv. Jeg er ikke sikker på hvor omfattende denne ombygningen er, men det er kanskje andre som veit mer."

Skjønnte du nå? Grunnen til at noen vil montere noe slikt er jo lyden, og ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Spør du meg? Jeg har ikke diesel og kommer ikke noen gang til å montere dump på en diesel. Men k2Bjarne sa dette: "Mange flere som snudde seg etter den plystre-lyden enn etter turboen i min nålevende Caddy TDI" Så sa G60Turbo: "Og om turboen i caddyen din plystrer, da ville jeg satt bilen inn til service..... " Så svarte jeg: "Litt offtopic: Mener jeg har sett "kit" som gjør at dumpventil også kan monteres på turbo DIESEL. Med spjel osv. Jeg er ikke sikker på hvor omfattende denne ombygningen er, men det er kanskje andre som veit mer."

Skjønnte du nå? Grunnen til at noen vil montere noe slikt er jo lyden, og ikke noe annet.

 

Ja jeg spurte deg, siden det var du som nevnte det med det "kittet". Var det vanskelig å forstå?:rolleyes:

Bare lurte på om det var for lyden sin del, eller om det hadde noen annen fordel. Men det var som det pleier, den jævla lyden ja.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg regna med at de fleste visste at man ikke får noe utbytte i form av ytelse på tdi ved montering av dump. På tdi styres turtall ved hjelp av mengden diesel som sprøytes inn ved hjelp av dieselpumpa. På noen nyere typer som f.eksHDI er mengden drivstoff styrt elektronisk, men også her uten noe spjell som ved en bensinmotor. Uten dette spjellet skapes det ikke noe undertrykk når vi slipper gassen. (Ja, vi må slippe gassen noen ganger..) Uten spjellet vil dieselen hele tiden bruke luft, dvs overtrykket blir mye mindre enn ved en bensinmotor med spjell. Uten undertrykket i innsuget (på en bensinmotor, kommer av at spjellet stenges og motoren prøver å suge luft som ikke er der=vakum) vil også effekten av dumpen bli mindre fordi slangen fra undertrykk i innsug, som kobles til dump, hjelper dumpen å åpne når spjellet stenges og det skapes undertrykk i innsuget. Så man får en lang tsssjjjj lyd. Kobler man ut undetrykkslangen får man en kjapp kort tsj. lyd. På diesel har man ikke dette undertrykket fordi spjellet ikke eksisterer. Nå blei det veldig rotete her, men sånn grovt forklart er det slik det fungerer. Er ingen ekspert på diesel, men trur alle burde lære litt om det. Diesel er fremtiden, prøvekjør en moderne turbodiesel og du vil skjønne eksakt hva jeg mener.

 

Edit: skriveleif..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Ok. Jeg regna med at de fleste visste at man ikke får noe utbytte i form av ytelse på tdi ved montering av dump. På tdi styres turtall ved hjelp av mengden diesel som sprøytes inn ved hjelp av dieselpumpa. På noen nyere typer som f.eksHDI er mengden drivstoff styrt elektronisk, men også her uten noe spjell som ved en bensinmotor. Uten dette spjellet skapes det ikke noe undertrykk når vi slipper gassen. (Ja, vi må slippe gassen noen ganger..) Uten spjellet vil dieselen hele tiden bruke luft, dvs overtrykket blir mye mindre enn ved en bensinmotor med spjell. Uten undertrykket i innsuget (på en bensinmotor, kommer av at spjellet stenges og motoren prøver å suge luft som ikke er der=vakum) vil også effekten av dumpen bli mindre fordi slangen fra undertrykk i innsug, som kobles til dump, hjelper dumpen å åpne når spjellet stenges og det skapes undertrykk i innsuget. Så man får en lang tsssjjjj lyd. Kobler man ut undetrykkslangen får man en kjapp kort tsj. lyd. På diesel har man ikke dette undertrykket fordi spjellet ikke eksisterer. Nå blei det veldig rotete her, men sånn grovt forklart er det slik det fungerer. Er ingen ekspert på diesel, men trur alle burde lære litt om det. Diesel er fremtiden, prøvekjør en moderne turbodiesel og du vil skjønne eksakt hva jeg mener.

 

Edit: skriveleif..

 

Det finnes diesler med gasspjeld, men ingen vw har det orgialt.

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår