Gå til innhold

Sæther'n : Bygger Omega B med LET

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Nå er det slikt at det er plater under fuglebæsjen, som har fått fin gjennomsveis, Og du trenger ikke forklare meg sveising har hatt 2 år på skolen med det, ....

 

har slipt ned i kveld og sjekket at platene har fått fin gjennomsveis, og alt ser bra ut, legger ut bilder etterpå..

 

Ser ikke pent ut, Men helt umuligt og legge fin sømm med det fluss/tilbakeslag/bang/DRITT apperatet, så blir punkting rundt om litt her og der.

 

0g beklager så hvis jeg har skuffet deg, :hellothere:

Men jeg hveit hvordan det er gjort, og har sveiset dobbel plate i dag også, Så ta det med ro det holder, og det ble pent når jeg hadde slipt det ned, kommer stor update etterpå ..med BILDER

 

Blir som nytt, bare sterkere,

 

OG HVORFOR HAR JEG SKUFFET DEG? For og være ærlig er det ikke gøy og høre slik når man står og skrur på bilen hele helga :( hjelper ikke på motivasjonen

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

grattis med ny bil!! :P

 

blir rått detta.. :)

 

er bilen import??

 

 

Ja bilen er import fra tyskland i 96-

 

Fant det ut for noen dager siden :)

 

Men bilen har faktisk godt rundt kolboten i sine leve år som standar familiebil. Fant jeg ut, det var litt gøy :) og litt negativt,,pga de salter jo som et helvete her i mine trakter,..uff uff.. og det kan man se, Omega A min er i mye bedre stand en B!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus omega lakken er i boks

 

33504b57677df9dfb88d55d0ddb3c497.jpg

 

Pris, 3750kr

 

 

Også har jeg sveiset oversiden av tårnene, så det ble dobbel plate, ( orginalt ) enkelt plate,

 

bc410cc43c9106c02bc3ef39c956fc50.jpg

 

Legger bare ut et bilde pga, har ikke fått slipt ned så mye som jeg skulle gjort, har fått andre ting og drive med på bruksbilen kan man si hehe

 

se på den skiva!

 

6937fa0f9a721ff04d41fdeff4f429cc.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en flott skive! Men hva bruker du den til? ;P

 

Veit ikke helt, etter den delte seg funket ikke bremsen så godt kan du si, merkligt at det ikke bråket mer...hehe

 

 

Vurder sterkt og kjøpe 275 dekk på 10 brede felgene til omegan. hvordan går det?noen som har prøvd?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke helt, etter den delte seg funket ikke bremsen så godt kan du si, merkligt at det ikke bråket mer...hehe

 

 

Vurder sterkt og kjøpe 275 dekk på 10 brede felgene til omegan. hvordan går det?noen som har prøvd?

 

Ja prøv det.

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om felgen men, det der sveise aparatet du har kjøp deg er noe MØKK, har et jeg også, skal noe til å få det bra i grunn så jeg har full forståelse for sveisingen din :D hehe.

*1995 Opel Astra*

*1986 Mercedes Benz 300E W124*

X*volvo 240GL 1990* SOLGT

X*Opel kadett c, 20se 1978 prosjekt* SOLGT

x*1980 Honda civic 1.3* vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå bra med 285 på 10" felg. Ikke noe problem. En annen ting er hvordan det vil se ut. "Bollete" er vel et stikkord. JEG ville ikke finne på å gjort dette på grunn av utseende du får på bilen med et så breit dekk på den bredden på felgen. En annen ting er er at en 225 dekkbredde forran på 8,5 overhodet ikke kommer til å harmonere med 285 på 10" felg bak. Bare mine 10cent!

 

Som jeg har sagt før: bolledekkutseende hører hjemme på 80-talls corvetter! På en annen side så så jo de originale Lotus Omega felgene med tilhørende original dekkdimensjon også litt bollete ut. Og siden du tross alt bare har 17" du også, kanskje det var den stilen du skulle kjøre? :blunk:

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok gå bra med 285 på 10" felg. Ikke noe problem. En annen ting er hvordan det vil se ut. "Bollete" er vel et stikkord. JEG ville ikke finne på å gjort dette på grunn av utseende du får på bilen med et så breit dekk på den bredden på felgen. En annen ting er er at en 225 dekkbredde forran på 8,5 overhodet ikke kommer til å harmonere med 285 på 10" felg bak. Bare mine 10cent!

 

Som jeg har sagt før: bolledekkutseende hører hjemme på 80-talls corvetter! På en annen side så så jo de originale Lotus Omega felgene med tilhørende original dekkdimensjon også litt bollete ut. Og siden du tross alt bare har 17" du også, kanskje det var den stilen du skulle kjøre? :blunk:

 

Du er inne på noe i det siste du skrev der... hvil ikke røpe mer enda,

 

alt jeg vil hvite er hvordan 275 /40 ser bak ut..blir det "for" bolete ..jeg klemte på 235 dekk på 7,5 felg det så helt jævligt ut..blir det noe lignende?

 

Og hvet noen hvor breie orginale felgene til lotus omega var? og hvordan størelse det var på dekka på den?Helt orginalt altså?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotus Omega ble levert med 8,5x17 forran med 235/45-17 og 9,5x17 bak med 265/40-17. Utifra dette vil jeg påstå at utseende med 275/40 på 10" felg vil se omtrent likt ut som 265/40 på 9,5" felg.

Mer spesifikt:

10" felgen er drøye 12,7mm bredere enn 9,5" felgen og dekket "bare" 10mm bredere. Du kan jo selv bedømme hvordan du synes det ser ut. (Husk bare at du har en B)

 

0001d.jpg

 

Husk på at det kan være store forskjeller i reel dekkbredde på dekk i samme dimensjon. F.eks er Falken FK451 et veeeldig smalt dekk for dimensjonen, mens Nexen 3000 faktisk er breiere enn det som er oppgitt. Dette er eksempler på ytterpunktene da...

 

Tilslutt: 235 lavprofil på 7,5" felg hører ingen sted hjemme hva gjelder utseende, uansett dekkprodusent. 275/40 på 10x17 kommer ikke til å se så Donald ut ihvertfall...

4 ringer, 5 høl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 426hemi

Har sveisa endel med kemppi kempomat eller hva det heter.

MIG apparat som er ganske enkelt å bruke :)

Pass på å bruke VÆRNEbriller da sæther, hvis du får en sveisekule inn i øyet går det dårlig. Evt Sveisemaske.

Har pleid å bruke vernebriller jeg, funker det (lukker jo øya når jeg sveiser, men hvis man trøkker på knappen ubevisst, er du sikra at det går bra med synet mhp sprut).

 

Den bremseskiva, hvordan faen har du klart det ??

Helt sykt, hele den ene slite-banen har jo skilt seg og falt av!

Og navet og forsåvidt.

 

Samma hva du kommer med på meet, bare du børner og drar på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår