Gå til innhold

Sæther'n : Bygger Omega B med LET

Ranger emnet

Sæther Racing

Anbefalte innlegg

• Svar 439
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det jeg mente var at diffrensialen med 45%brems var jævlig fin og holde på med, spant av gårde dro alltid av gårde med 2 hjulsspinn dekk, og i sving fingerte diffen kjempe flott! Jeg og diffen var en enhet hvis du skjønner hva jeg mener, hviste hvordan den oppførte seg alltid.

Derfor liker jeg opel omega så jævligt, fordi du sier sving, og den gjør det, og gjør alltid som jeg sier, uansett fart osv.

hehe litt vanskligt og forklarer, men diffen var med og gjøre bilen til en kjempe bil for meg!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice video ja. Du kommer på meetsene nå til våren eller?

Tenker på gardermoen 21 april iaff. Og sperre er gull ja :)

Får se om jeg kommer, blir vertfall ikke ferdig med bilen, hvis jeg ikke får tilbake motoren i morgen da..det er..Jeg trenger motoren da veit jeg at arbeidslysten kommer tilbake, har mye igjen på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Update

Da ble jeg nesten ferdig med det ene tårnet bak i går.

Fikk sveiset og slipt litt, og syregrunnet det. I dag skal jeg gjøre det ferdigt. overmales med rød grunning , skal vi se om rusta kommer tilbake da ;) tror jeg fikk kuttet bort alt.

litt bilder.

27b0791772af28fe04d8ee4e3e16ca2e.jpg

dfd029f9ac19fc5b762d5c1e1790549a.jpg

04124ae9ef4e6a9df4eb7db4a9cc2ee1.jpg

205c118120ce67e9ab40a375acd4896f.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HeHe, jeg har ikke blitt helt venn enda med sveise apperatet fra biltema, fluss dritt , bare står og slår det stygge apperatet, klarte faen ikke og få lagt en fin sømm. men bare sliper det vekk, det viktigste er at det er tett, og at det holder, Og det gjør det ;)

Men hviste noen skulle komentere sveisinga, gikk litt amokk på sisten der, hehe

Men angrer nå litt at jeg ikke brukte mer en 2000kr på et sveise apperat med gass,

Lincon 300a sveise apperatet vi har på verkstedet er mye bedre!Klarer faen meg ikke og få en fin punkt med biltema batteriet, men øvelse gjør mester, må bare bruke det litt mere så skal jeg se om jeg ikke får lagt litt finere sveis hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare sveise eller har du lagt inn plate der også?

Om det bare er sveis holder ikke det mye, må klippe til en bit som er lik hullet du skal tette igjen.

Har lagt inn plater hehe tror du jeg gidder og bygge ut hele hølet ved og sveise ( Ser litt sån ut jeg hvet ) :hellothere:

Men det der er sterkere en det orginale tårnet var.

Men må få dreisen på det sveise apperatet, og så kommer jeg med en liten update etterpå i kveld , har fått noe i posten :mat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er litt skeptisk til hvor soldt det der blir desverre men Sæther..

Så absolutt ikke noe bra ut desverre..

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel er litt skeptisk til hvor soldt det der blir desverre men Sæther..

Så absolutt ikke noe bra ut desverre..

I dag skal jeg sveise på oversiden også så det blir dobbel plate, og det holder skal jeg love deg, har kjøpt båndsliper i dag og skal fin pusse, og sveise bedre.

så så ikke vær så slemme da:) det kommer seg sæther:)

kommer bort etterpå jeg, hente større kompressor først;)

Fett,

de kan bare være slemme :) jeg veit det holder. det er jo et gm produkt :chevy (snakker ikke om sveisinga hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvom du har lagt på masse sveis vil det ikke si at det holder for det.

For at sveisen skal holde må platene smeltes godt sammen av sveisen, ikke bare ligge oppå. Tror du vil se at du får en del lommer når du begynner å slipe den.

Men sorry mac altså, en sånn sveis hadde jeg aldri tørt å legge ut bilde av engang.. Det der var fuglebæsj deluxe.

Å det er heller ingen vits å legge rustomvandler og så slipe.. bruker bare opp boksen dobbelt så fort da..

Saken er biff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider