Gå til innhold

nye avgifter??

Ranger emnet

staff

Anbefalte innlegg

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da jeg hørte om dette på nyhetene så forstod jeg det som at det var snakk om en økning på årsavgiften bare hos diesel biler.. PGA at de nye regavgiftene på dieselbiler ble kraftig redusert (fordi de slipper ut mindre co2) så skulle man øke årsavgiften (fordi de slipper ut andre og flere farlige "klimagasser" og kreftfremkallende stoffer enn bensinbiler gjør)

Men de skal sikkert øke alt sammen, hvorfor tjene litt mer? når mann kan tjene mye mer? ...

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt før i dette forumet;

Norge er som en dårlig verson av robin hood. Tar fra de "fattige" og gir til de "rike". Nå synes jeg at noe burde gjøres. Jævla grønne regjering, det skulle aldri vært lov og sott ei økologisk regjering på stortinget. Dritt lei alle avgiftene. Det er ikke EN ting i norge som er gratis!

Det skal sies at Norge er ett av værdens rikeste land, Men han TYKJE kan vær sikker på at det er det dyreste landet og bo i.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det fra den positive siden, hvis dette skal gjennomføres vil det bli urimelig å basere seg på tall fra når bilen er ny da gamle målemetoder ikke nødvendigvis er de mest eksakte. Derfor må man sikkert ta nye målinger feks i forbindelse med eu kontroll. Det vil da bli muligheter til å påvirke sitt eget utslipp, før målingen setter man på katalysator og fyller e85 og legger den på 16,1:1 i lambda. Da vil man få veldig lave utslipp og da vil man dermed betale mindre avgifter (det er lov å håpe)

uansett vil man sikkert få noe fratrekk pga alder på bil e.l

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klart.. de ga jo disel biler en liten fordel i fjor.. nå må de jo ta igjen litt, for de fant ut at de faktisk GA noe..

gir med den ene handa, tar med den andre...

lønna vår går opp.. skattene går opp.. mao ikke mere penger og rutte med til oss.

DET BARE ER SÅNN..

MEN, når går det på dunken??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det verste jeg har gjort noensinne trur jeg er å flytte fra sverige til norge... at jeg ikke tenkte på hvor bra jeg egentlig hadde de... hadde dem bytta ut HELE regjeringen med vanlige folk i stedenfor dem jævla blodsugerne som er der nå så hadde dette landet vært en av verdens beste..

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm veldig smart å få folk til å kjøpe nye biler hele tiden i grunn:wonder:

leste et sted at den forrurensingen som kom av å lage en ny bil tillsvarer gjennomsnittelig kjøring med denne bilen i mange år (tror faktisk var nærmere 10 år med kjøring)

Så hurra for norge :thumb kjempe bra og bytte til en bil som kansje bruker litt mindre drivstoff når det fører til masser av utslipp for å produsere denne nye bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm veldig smart å få folk til å kjøpe nye biler hele tiden i grunn:wonder:

leste et sted at den forrurensingen som kom av å lage en ny bil tillsvarer gjennomsnittelig kjøring med denne bilen i mange år (tror faktisk var nærmere 10 år med kjøring)

Så hurra for norge :thumb kjempe bra og bytte til en bil som kansje bruker litt mindre drivstoff når det fører til masser av utslipp for å produsere denne nye bilen.

NETTOPP!!

DET fatter jeg ikke at dissa miljøfjolsa kan unngå å forstå!

En annen ting med disse avgiftene: Lønningene går opp og avgiftene går opp, ja, men det gjelder bare de som HAR lønn. Pensjonister og studenter har ikke like stor økning i inntekt.. Veldig assosialt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider