Gå til innhold

nye avgifter??

Ranger emnet


staff

Anbefalte innlegg

Vi har vel "høyest lønnsinntekt per hode i hele Europa" eller noe sånn.... SO WHAT??!!!! Vi har mye skatt,rundt 30% og oppover,og den godeste "MVA-avgiften" er en AVGIFT,ikke skatt..Bull. For vanlige folk er det ingen forskjell om det er skatt eller avgifter. Og legger man sammen litt av skatten og den evinnelige MVA'en,så skatter vi glatt 50-60% av det vi tjener tilbake til staten alle mann... De burde se på hva vi sitter igjen med i forhold til prisnivået i dette landet. Da tror jeg brått vi ikke hadde vært "rikest per hode" lenger,men et stykke ned på lista....

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er så typisk de rødgrønne, her skal de straffes! dem som ikke gjør eller mener det samme som oss.

 

Alt med dem er sånn tar du ikke buss til jobb skal du straffes, er ikke snakk om å heller få buss tilbudet bedre og lavere pris for å lokke flere til å ta buss.

 

Og med bil, i stede for å sette ned avgifter på nye biler slik at de med gammle biler har råd til å kjøpe seg nye sikkrere biler som forrurenser mindre skal dem heller straffe dem som ikke har råd til ny og bedre bil med høyre avgifter. 99% kjører ikke rundt i en gammel golf eller volvo fra 80 tallet fordi man har lyst eller bare for å lage faen, men fordi man har ikke råd til en ny og bedre bil, men dette skjønner ikke sosialistene dem mener de som kjører gammle biler er skitne miljøsvin som må straffes med å tyne mer penger ut av dem.

 

klarer ikke fatte dem som har stemt på disse kommunistene, vet dem virkelig hva dem stemmer på? dette er en gjeng som vil eie alt og ha kontroll på alt, (statlig eie) og står for det samme som Fidel Castro, Stalin osv.

 

Er også veldig likt Adolf Hilter fra det Tyske arbeiderpartiet, fatter ikke hvorfor de kaller han for Høyre ekstrem da han hører mer hjemme på venstre siden, eneste forskjellen var at han likte å krige selv og like ikke negre mens de rød grønne her liker bedre å bare sitte å se på og støtte terrorister og terrorist stater som er på samme politiske side som dem selv.

 

ellers helt lik, staten skal eie alt, du betyr ingen ting alene, du skal ikke tru du kan komme å si vi tar feil, vi har altid rett.

 

En sosialist (Kommunist) vil altid mene dem har rett i alt selv om det er bevist flere ganger i historien at dems måte ikke fungerer å fører til bare faen!

 

 

Så tenk litt over neste gang dere stemmer å les hva de forksjellige partiene fakktisk står for, og ikke hør på propaganda fra AP og SV.

 

Er flere jeg kjenner som har stemt AP og SV bare fordi andre gjør det å dem høres så bra ut, men etter jeg har forklart hva de fakktisk står for og egentlig vil, har alle byttet side til Frp og Høyre.

 

LO styrer også Arbedierpariet med Gærningen Gerd Liv Valla i spissen, hvem i dette land har stemt på hun? hvorfor skal hun ha noe å si hvordan dette landet styres? ingen! så hvorfor bestemmer ho så mye da? ho har bare funnet ut på egenhånd at ho vil bestemme masse, hvor demokratisk er det?

hun er jo som er overstatsminister som ingen har stemt på. hmmm... hvem flere var sånn?

 

Gerd Liv Valla har gjennom hele sitt liv sloss for diktatorer som har utallige millioner menneskeliv på sammvittigheten." Jeg kan nevne en rekke diktatorer som Valla har støttet og støtter den dag i dag: Stalin, Pol Pot, Fidel Castro osv.

 

square-med-commies.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooooooooooooo.....

 

Hvis dette går utover gamle åttitalls-bensinbiler også, så rammer det jo veldig mange FATTIGE ganske kraftig.

 

Er det jeg sier: sosialistene gjør alt annet enn å praktisere en sosial politikk.

 

Dem tar fra de fattige nesten alt av muligheter, og bruker penga på egoistiske goder som trygd til privatpersoner istedenfor sosiale goder som bedre veier, skoler, sykehus etc.dukenukem

 

Trøsta er: jo verre det blir, jo lettere er det å flytte til sverige, og bare jobbe i norge :)

 

EDIT: en annen sak er at pga all dustepolitikken, blir ikke akkurat FRP mindre heller ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lederartikkel i amcar:

21. april 2006

 

Bilpolitikk som stinker…

Du som følger litt med i media kan ikke ha unngått å registrere den debatt som foregår rundt finansministerens varslede omlegging av bilavgiftene fra neste år. Det knytter seg derfor stor spenning til hva ministeren fra Sosialistisk Venstreparti vil legge frem i forbindelse med forslaget til statsbudsjett i høst. Vi som velger å kjøre amerikansk bil bør erfaringsmessig ikke ha særlig forhåpninger til at et nytt avgiftssystem uten videre vil være til vår fordel. Hver gang man har foretatt endringer i avgifter eller tekniske krav relatert til avgiftene, så har amerikanske biler fått svi. Svi for den tragiske uvitenhet og den manglende respekt både politikere og byråkrater til stadighet utviser når det gjelder sikkerhet og miljø i trafikken.

Verdens rikeste land opptrer som en råtten og grådig sinke både hva gjelder bilteknologiske nyvinninger og moderne veiutbygging. I en pressemelding spør AMCAR Bilpolitisk Utvalg om det er slik at Regjeringen ikke har en eneste en eneste krone å gi når det gjelder å sikre en mer miljøvennlig bilpark i verdens rikeste land?

Etter å ha vært på konferanse om klimapolitiske mål og avgiftspolitiske konsekvenser i regi av NAF og Bilimportørenes Landsforbund er vi svært betenkt over de signaler som så langt har lekket ut i forbindelse med den varslede endringen i bilavgiftene her i landet. På denne konferansen kunne vi registrere at et samlet kobbel med foredragsholdere fra forskningsmiljøer, bilindustri, EU, miljøvern, petroleumsindustri og regjering er enige om at vi må redusere CO2-utslippene på den tilårskomne norske bilparken.

Her er altså alle enige om at vi må redusere utslippene, alle er enige om at det er mulig å redusere utslippene og de fleste er enige om at en omlegging i engangsavgiften til et mer CO2-basert beregningssystem er det beste. Alle er også enige om at vi må komme i gang fort. Leder for Lavutslippsutvalget og professor ved Handelshøyskolen BI bruker ord som "rasende billig" og "ikke uoverkommelig dyrt" om kostnadene med hva som skal til. Instituttsjef Lasse Fridstrøm fra Trafikkøkonomisk Institutt (TØI) sier at en "bratt CO2 kurve alene ville ideelt sett vært det beste".

Etter en gjennomgang av alle tenkelige forslag på hvordan man avgiftsbelegger kjøp og bruk av bil på en slik måte at man best ivaretar miljø- og sikkerhetsaspektet, står man igjen med følgende gjennomførbare forslag:

Drivstoffavgift, CO2-basert årsavgift, veiprising og rushtidsavgifter, vektårsavgifter og CO2-differensiert engangsavgift. Soria-Moria erklæringen sier: "Regjeringen vil se på tiltak som skal stimulere til sikrere og mer miljøvennlige biler". Og vi vet hva statssekretær Geir Axelsen i Finansdepartementet mener når han formidler at "denne regjeringen har ikke til hensikt å gi skatte- og avgiftslettelser". Og han forklarer videre at en omlegging i engangsavgiften til en mer CO2-basert utregning må ses på som provenynøytral.

Dette betyr i praksis en flikking på dagens avlegse avgiftssystem som fører til at biler med veldig lavt utslipp blir "marginalt billigere" mens det Staten taper av inntekter på disse bilene skal tas inn på høyere avgifter på biler som ikke har så lave utslipp. Man ser altså her helt bort fra forbrukernes behov for bil, og straffer på denne måte barnefamilier og andre som har et legitimt behov for noe større biler. Man ser også helt bort fra den nye teknologi som nå har kommet, og stadig kommer, i nye biler.

Staten forutsetter således at politikk ikke virker i praksis. For dersom "alle" bare ville kjøpe biler med lavt utslipp, så måtte jo bilavgiftene settes opp ganske umiddelbart for å ikke tape inntekter. Problemet med Staten er at man innbiller seg at dersom man reduserer bilavgiftene med 20%, så betyr ikke det at Staten får 20% mindre inntekt. Tvert i mot er det vel ikke usannsynlig at Staten vil tjene mer på dette! Uansett er det jo ganske så tragisk at det er Finansdepartementet som styrer denne skuta - og at de ikke forstår dynamikken i økonomien. Dersom alle hadde begynt å kjøpe minibiler som Prius, så ville det vel bli panikk i departementet!

Det er helt nifst å registrere at når det kommer til å ta ansvar for verdens CO2-skapte klimaforandringer har ikke Regjeringen i oljenasjonen Norge én eneste krone å gi for å få en sikrere og mer miljøvennlig bilpark. Det er skammelig! Alt skal dyttes over på forbrukeren. Jo da, vi skal gjøre vårt, men da får i sannhet Regjeringen gjøre noe også. AMCAR utfordrer politikere, regjering, miljøvern, helse- og finansminister til å gi sitt bidrag til en sikrere og mer miljøvennlig bilpark. Reduser bilavgiftene og innfør et CO2-basert beregningssystem som rammer rettferdig og fornuftig! Så får det heller være at inntektene over statsbudsjettet i oljenasjonen Norge er 1% lavere etter at vi har gitt vårt bidrag til en bilpark som sikrer bedre helse- og miljø, og som derved sparer samfunnet, Staten og det norske folk for unødige lidelser skapt av politikere som ikke er i stand til å se helheten i den politikk de bedriver.

AMCAR ønsker at dagens bilavgiftsystem skal legges om totalt slik at avgiftskomponenter som vekt, motoreffekt og motorvolum erstattes med en fast stykkavgift i bunn og en CO2-avgift på toppen. AMCAR ønsker således at Regjeringen revurderer sine hensikter når det gjelder provenynøytralitet, og i stedet reduserer den totale avgiftsinngangen på kjøp av bil under hensyntagen til de enorme besparelser samfunnet vil få grunnet bedre sikkerhet og bedre miljø ved omlegging til et nytt CO2-basert system.

Den norske bilparken er tilårskommen og den stinker! Det stinker også av den bilpolitikk som har vært ført her i landet siden avgiftssystemet ble lagt om i 1996. Slik Regjeringen turer frem, så fortsetter den det svik og den gedigne miljøbløff som også tidligere regjeringer har utsatt det norske folk for! En kosmetisk flikking på dagens utdaterte bilavgiftsystem er et hån mot oss som er opptatt av sikkerhet og miljø i trafikken.

 

Double-A

 

sorry for lengden, men det er jo absolutt aktuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lederartikkel i amcar: 21. april 2006

(...)

Etter en gjennomgang av alle tenkelige forslag på hvordan man avgiftsbelegger kjøp og bruk av bil på en slik måte at man best ivaretar miljø- og sikkerhetsaspektet, står man igjen med følgende gjennomførbare forslag:

Drivstoffavgift, CO2-basert årsavgift, veiprising og rushtidsavgifter, vektårsavgifter og CO2-differensiert engangsavgift. Soria-Moria erklæringen sier: "Regjeringen vil se på tiltak som skal stimulere til sikrere og mer miljøvennlige biler". Og vi vet hva statssekretær Geir Axelsen i Finansdepartementet mener når han formidler at "denne regjeringen har ikke til hensikt å gi skatte- og avgiftslettelser". Og han forklarer videre at en omlegging i engangsavgiften til en mer CO2-basert utregning må ses på som provenynøytral.

Dette betyr i praksis en flikking på dagens avlegse avgiftssystem som fører til at biler med veldig lavt utslipp blir "marginalt billigere" mens det Staten taper av inntekter på disse bilene skal tas inn på høyere avgifter på biler som ikke har så lave utslipp. Man ser altså her helt bort fra forbrukernes behov for bil, og straffer på denne måte barnefamilier og andre som har et legitimt behov for noe større biler. Man ser også helt bort fra den nye teknologi som nå har kommet, og stadig kommer, i nye biler.

Staten forutsetter således at politikk ikke virker i praksis. For dersom "alle" bare ville kjøpe biler med lavt utslipp, så måtte jo bilavgiftene settes opp ganske umiddelbart for å ikke tape inntekter. (...)

Staten farer med løgn og er ikke det minste interessert i miljø. Jeg tror de aller fleste her i landet ville velge en miljøvennlig bil om slike biler ble billigere og mer tilgjengelig. En win-win-win situasjon for staten, innbyggere og miljøet. Men staten skal for enhver pris ikke tape økonomisk, må vite. Derfor stinker miljøet fortsatt. Staten gjør det ikke billigere (de gjør aldri noe billigere) å være miljøvennlig (som de fleste vil hvis de får lov til det, og som også Amcar ønsker) men dyrere å forurense mer. Istedenfor å føre en politikk som er miljøvennlig og stimulere til kjøp av biler som er miljøvennlige, fører man en politikk som later som om den er miljøvennlig. Provenynøytralitet er stikkordet som de aller fleste bør lære seg hva betyr når staten snakker inntekter og utgifter...

 

Faktisk er dette en svært bra lederartikkel fra AMCAR som treffer spikeren midt på hodet. Synd våre store aviser ikke har baller til å skrive det samme - men i politisk korrekte Norge ville det bety avisens død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så forbanna lei.. Nesten så man skulle kidnappa familien til diverse politikere, og tvinga de til å endre ting til det bedre for oss trafikanter, ellers så fikk de familien tilbake i norgespakker... Hælvetes innavla molbosatan i det røde helvetes innbakte skjærsild, er så forbanna lei de forbanna forfylla horeungene som styrer landet! Og alle dere som stemte på de, HÅPER DERE DØR I FRONT MOT FRONT MOT ET VOGNTOG FORDI DERE MISTA KONTROLLEN OVER ELBILEN DERES I EN FARTSDUMP!!

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig.. Har personlig behov for bil, jobber 2,5 mil hjemmefra i en retning, går på skole 1 mil hjemmefra i motsatt retning og går i tillegg til det på en skole til ca 1,5 til 2 mil unna.. Prøvde meg på buss mellom ene skolen og jobben i høst (pga mistet lappen), brukte 2 timer på en tur som tar 40 minutter med bil.. Bil er mitt eneste alternativ! Selv om jeg tar toget fra ene skolen til den andre, så må jeg kjøre til toget for å nå det med god nok tid til at jeg får kjøpt noe å spise..

 

Hadde planer om å bli student og samtidig fortsette å bo utenfor byen, vil ikke bo i byen.. Men det går vel ikke, uten at jeg får kjøpt en helt ny Volvo V50 som sikkert får økte avgifter for den er så miljøsvin om et par år.. Helvete..

 

Forbanna politikerene vet ingenting om hvordan vanlige folk lever, de baserer alt på teorier og løgn..

 

EDIT: MEN jeg er enig i flat omregistreringsavgift! Og de kan godt legge om så det blir billig med ny bil, men å gjøre det like dyrt å kjøpe og eie en Golf 2 som en Golf 4 er helt bak mål, burde heller gjort en Golf 4 like billig som en Golf 2, så hadde vi fått til noe.. (Det eksempelet tok jeg ut av luften)..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig.. Har personlig behov for bil, jobber 2,5 mil hjemmefra i en retning, går på skole 1 mil hjemmefra i motsatt retning og går i tillegg til det på en skole til ca 1,5 til 2 mil unna.. Prøvde meg på buss mellom ene skolen og jobben i høst (pga mistet lappen), brukte 2 timer på en tur som tar 40 minutter med bil.. Bil er mitt eneste alternativ! Selv om jeg tar toget fra ene skolen til den andre, så må jeg kjøre til toget for å nå det med god nok tid til at jeg får kjøpt noe å spise..

Nei, nei, nei.. ifølge Staten har du ikke behov for bil selv om bussen bare går 1 gang i uka. Har du lagt opp livet ditt slik at du mener at du har behov for bil i dagliglivet, jobb, reise osv, må du dessverre flytte til et annet land hvor sånt går an.

 

Kan da ikke komme her og komme her... ihvertfall ikke uten å betale det hvite ut av øynene i bompenger... :partyon:

 

(innlegget er ment som en spøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! dette er bare nok en bekreftelse på at det ikke skjer noe vettugt i hue på de som sitter på den jævla plassen der... skulle bomba den sønder og sammen slik at vi hadde vært sikker på at de ikke ble gjenvalgt NOEN av dem...

 

Nå er det nok piss fra de blodsprengte rasstreotrene, hvis EN av dem hadde peiling på hva ei normal lønning, og en normal dag med henting og kjøring av unger, kjøring på jobb og skole for å tjene penger som tilsvarer kansje 1/2 parten av det de har, så kansje de hadde forstått...(tviler på dette også)

 

Disse hjernedøde idiotene som sitter på det JÆVLA tinge der burde blitt så maltraktert og sparket at de ikke tør å gjøre noe...

 

Stemmer for en ny lov, representanter på tinget kan sitte MAKS 1 periode, så er det ut og ned i lønn til normale lønnsforhold, da er det slutt på representantsboliger, henting i limo, osv osv...

 

NOK OT: Jeg er med hvis noen faktisk ønsker å endre på dette idiotiet som våre "representanter" trer neddover hue på oss.. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, men nå er det nok. Jeg er så dritt lei at jeg har mest lyst til å sende regninga med årsavgifta videre til stortinget for å spørre hva i HELVETE jeg betaler for, og hvorfor jeg skal gidde å betale noe som helst når de FAEN ikke bruker pengene til det de skal.

 

Beklager meget krasst inlegg, men dette fyrer meg virkelig opp!

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår