Gå til innhold

Ledninger til bilstereo. (Innbrudd i bilen)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei satte meg inn i bilen på søndag og skulle starte opp, men skjønte ingen ting når plutselig det bare hang noen ledninger der cd-spilleren min skulle vært. Jævla kjipt det der...

Men det jeg lurte på er om noen viste litt om hvem farger som var hvem osv, sånn at det blir litt lettere når jeg skal innstallere ny spiller:)

Jeg har multimeter og kan finne høytalere og litt sånn selv, lærte noen triks av en på jobben.

Noen som forresten har tips for og forhindre flere inbrudd? Det er skjedde hjemme i gården min i helga, så tenker vi skal sette opp lampe på bevegelsedetektor. Det jeg trur de hadde gjort var og lirka vinduet mitt forann litt ut, og stikki noe metalstang ned og vippa opp sentralåsen. For hadde noe skade på lista der.

Begynner og bli litt dritt lei.

Hadde en scooter som jeg totalvraka, uten at det var min skyld.

Kjøpte en atv som tok forbanna mye lengre tid og få enn forventet(ca 3 månder lengre) som ble stjelt i sommer.

Kjøpte da en scooter som funka fint.

Kjøpte nå bilen, som først måtte på verksted for 11000, også ville den ikke starte i romjula.

Også plutselig hadde ikke avtalegiroen betalt forsikringa, så de pengene var jo brukt opp. også ble cdspilleren stjelt. Og jeg burde egentlig hatt masse penger til syden om 2 uker...

Bare jeg som har så uflaks`???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som forresten har tips for og forhindre flere inbrudd? Det er skjedde hjemme i gården min i helga, så tenker vi skal sette opp lampe på bevegelsedetektor. Det jeg trur de hadde gjort var og lirka vinduet mitt forann litt ut, og stikki noe metalstang ned og vippa opp sentralåsen. For hadde noe skade på lista der.[/quote

vanskelig og si egentlig.Kjedelig med innbrud da.. Men det er garantert noen som veit hvor du bor og slik. Bra spiller som satt i`n eller??

Lupoline<3

Not slow but Low;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er forbanna kjedelig..

men men..

Er ikke helt sikker på om den hette CDX-600Mr for prøvde og søke nå etter den igjen, men fant lite.. men er noe rimlig likt tenker jeg..

trenger vel ikke sånn Prow Spiller?? får mye bra til en billig penge:) jeg kjøpte meg en billig pioner spiller for en stund siden:)

den er mer enn bra nok i min neom:)

Lupoline<3

Not slow but Low;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jaja, nå har jeg funnet høytalerene minne og hovedstrømmen + og minus.

Men da har jeg 4 kabler i igjen, noen som kan hjelpe meg og finne ut hva de er?

Prøvd og sjekka om den ene er strøm når spenninga er på, men fant ikke helt den.. merkelige saker. Noen som har noen tips? hehe:P

På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hm, jaja..

har hvertfall funnet ut det meste av ledninger nå. Høytalere,minus, pluss ved tenning og pluss ved lys på. Til og med montert festesak og fått den på plass. Men har 4 ledninger igjen og merkelig nok har jeg ikke funnet en med pluss hele tiden. Skjønner ikke det der, og har sjekket sikringer til radio/kassetspiller.

Så det jeg har lyst til da er og likesågodt trekke ny ledning om ingen andre har peil på det der.

Noen som isåfall vet om enkleste måte og få lagt ny pluss? Ser jo forbanna køddent ut det der:S

På forhånd takk for svar!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis der stod i en spiller fra før, så skal der vere en ledning som går på + men den kan ligge ganske langt bak. husker fra da jeg monterte sist gang at det var ganske vanskeli å komme til, å vanskeli å finne alle ledningene. men det du kan gjøre for å kansje finne + ledningen er å ta av plast dekselet som er rundt spiller/bryterpannel. da blir det fort mye enklere å se hvordan ledningskaoset ligger. dette plast dekselet sitter bare fast med noen enkle klips, og er bare å dra fint av.

skulle du derimot finne det for godt å legge opp ny ledning fra pluss, så er det sikkert enklest å legge opp en ny fra batteriet, men da må du ha sikring på den nye + lederen, å du må få den fra motorrom og inn i bilen. dette er ingen vanskeli jobb, men det er ganske trangt å vanskeli å komme til enkelte plasser.

men når du likevel holder på å koble til ny spiller kan jeg komme med et lite forslag, koble både + på spilleren og ACC på spilleren til den ledningen som du nå mangler med +. på denne måten kan du ha på stereo anlegget uten at baklys/frontlys står på og bruker strøm i tillegg til stereoen. dette har jeg gjort, og det fungerer veldi bra, så lenge du har mulighet for å slå helt av spilleren din. spesielt her hvor jeg bor, der jeg ofte tar ferge for å komme meg noen plass, så er det kjekt å kunne sitte å høre på musikk på fergen uten at alle lys i bilen står på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider