Gå til innhold

Ny bruksbil (86 mod Golf 16V)

Ranger emnet

nitewlkr

Anbefalte innlegg

Da gode gamle svarten har gjort nytten sin som bruksbil i ett par år fant jeg ut at det var på tide å bytte den ut.

Da jeg ikke har hjerte til å ta livet av en einser til til vinterbruk så tenkte jeg at en mk2 måtte være ypperlig

Da jeg i tillegg fikk nyss om at Remster hadde funnet en passende delebil til sitt prosjekt så var det bare "litt" overtalelse som måtte til så ble resten av den solgt til meg.Bilen er en sort 4 dørs GTI orginalt utstyrt med Digifizz (dette er da fjernet og erstattet av vanlige instrumenter).

Bilen er lettere sliten i karrosseriet med skader og riper men teknisk grei.

har kun noen dårlige mobil bilder men kommer bedre etter hvert

DSC00818.sized.jpg

DSC00817.sized.jpg

HPIM0574.sized.jpg

Planene her er bytting av forskjermer,noen dører og fronten (fikser ikke jetta tryne på golf),EU ok,senking og felger

Ikke bestemt helt med hjul men har ett sett BBS fra 16vT`en som mulig settes på denne da jeg fikk litt dårlig klaring til bremsene på 16vT`en etter den fikk Willwood settet.

G60 breddere,forskjermer og dører er rett rundt hjørnet

Har noen en frontleppe tilovers så skrik ut..... delelageret mitt inneholder dessverre nesten bare mk1 deler

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser ut som et greit prosjekt dette ;)

Nye dører??

Blir planen å kjøre G60-look på bil eller?

Høyreside har skade på begge dørene....

Har noen planer om G60 breddere ihvertfall... må jo bredde litt for å få hjula innunder

Også liker jeg ikke kombinasjonen 90 fangere og vanlige breddere....

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyreside har skade på begge dørene....

Har noen planer om G60 breddere ihvertfall... må jo bredde litt for å få hjula innunder

Også liker jeg ikke kombinasjonen 90 fangere og vanlige breddere....

Okei...skjønner, der er jeg nok enig med deg, mye penere med G60-breddere... gå for 2 lykters emblemfri grill eller? :)

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene her er bytting av forskjermer,noen dører og fronten (fikser ikke jetta tryne på golf),EU ok,senking og felger

Ikke bestemt helt med hjul men har ett sett BBS fra 16vT`en som mulig settes på denne da jeg fikk litt dårlig klaring til bremsene på 16vT`en etter den fikk Willwood settet.

Jetta-front ser helt forferdelig ut på Golf, så fint planene dine innebærer å bytte ut den.

Hva slags BBS er det snakk om? RS, RM? Isåfall så er jo det mer enn nok til at bilen får et akseptabelt ytre.

Også får du gratulere med ny bil:) MK2 er ikke så dumt det heller.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jetta-front ser helt forferdelig ut på Golf, så fint planene dine innebærer å bytte ut den.

Hva slags BBS er det snakk om? RS, RM? Isåfall så er jo det mer enn nok til at bilen får et akseptabelt ytre.

Også får du gratulere med ny bil MK2 er ikke så dumt det heller.

Er disse BBS RM`ene,hvis ikke har jeg jo RSL hjul fra den gamle bruksbilen også så vi får se.... pri 1 er fronten og EU

IMG_4698.jpg

Gratulerer..

Jetta front er fryktelig stygt så bra du fjerner den:-)

Fronten blir historie iløpet av uken....

Fikk gjort litt igår selv om Ekkoj og Rakriste brukte mesteparten av plassen

vaerkstedet_009.jpg

vaerkstedet_002.jpg

"nye" skjermer er hentet

vaerkstedet_005.jpg

ny frontplate

vaerkstedet_007.jpg

og grillen ferdig lakket med nytt sort emblem

vaerkstedet_010.jpg

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er disse BBS RM`ene,hvis ikke har jeg jo RSL hjul fra den gamle bruksbilen også så vi får se.... pri 1 er fronten og EU

http://vagner.jeje.je/bilder/albums/mk1-prosjekt/IMG_4698.jpg

Stemmer. RSL-felgene er heller ikke feil. Og RM'ene slår uansett ikke feil på Golf:) Nydelig med svart senter! Hva slags dimensjoner er det på de 2 forskjellige felgsettene?

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer. RSL-felgene er heller ikke feil. Og RM'ene slår uansett ikke feil på Golf:) Nydelig med svart senter! Hva slags dimensjoner er det på de 2 forskjellige felgsettene?

er 8 og 8.5" på de... RSL er 8&9"

Men er vel vinterhjul som må på først.... har noen nye BBS fra corrado/Golf G60 som får duge til slikt bruk

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider