Gå til innhold

Oppbygging av 240 turbo

Ranger emnet

runestr

Anbefalte innlegg

I oktober solgte jeg min taksenka 142. den gikk til bergens-området. så nå tenkte jeg at jeg skulle fullføre mitt aller første prosjekt, en 1986 volvo 240..

Bilen ble kjøpt av min far i 1990 og har vært i vår familie siden det. overtok bilen i 2002. Da var et en heilt standard Volvo 240 GL, med en 230a motor i, og stålfelger både på sommer og vinter.

Planen med bilen var å bygge den opp til en akseptabel bil. derfor gikk jeg løs på sparekonto'n og begynte å ringe rundt etter deler.

Med tid og stunder fikk jeg tak i komplett orginal instumentering ifra en bekjent. og etter mye leting fikk jeg tak i en orginal volvo r-sport turbotrykksmåler. R-sport setetrekk ble anskaffet, pent brukte.

I november kjøpte jeg bross-styling, og volvo 850 r vinge. hvite blinkers ble også kjøpt. Jeg sprøyta bilen for 4 måneder siden i sort blank, noe jeg ble veldig fornøyd med. fikk tak i 15" turbofelger også. men så, da bilen var så godt som ferdig, ble jeg kjørt i siden av en honda civic.. Den civic'n går ikke lenger for å si det sånn. men, volvo'n fikk også store skader, så nå starter prosjektet med å bygge den opp igjen.

Det som må gjøres er:

- bytte kanal (ferdig)

- bytte førerdør og sidedør bak (ferdig)

- bytte frontrute

- bytte framskjerm (ferdig)

- rett opp igjen b-stolpen (ferdig, men skal vises hos biltilsynet)

- støvsuge bilen for glassbiter=P (gidder ikke enda)

- kjøpe en ny turbofelg

- kjøpe nytt sideskjørt (har kjøpt)

- lakke opp igjen bilen i burgunderrød (gjøres natt til lørdag om alt går etter planen)

- bytte motor til en 230ft/fk (må kjøpes først)

bilde sånn den så ut når den var ferdig lakkert

prospect.pl?nr=1372665&username=

forslag om ting jeg kan gjøre + kommentarer mottas med takk=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider