Gå til innhold

oljefilter bytte

Ranger emnet

wimsen

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

han har ikke filterflytter vet du, så kan godt tro det er trangt!

hvis du står på passasjersiden av bilen, å ser mot førersiden, så skal du vri øverste punkt på filteret mot venstre.. tenk deg en cola flaske som står ut du skal åpne;) hører ut som du skrur feil vei

-B230FT

Øverste punkt på filteret var jeg ikke helt med på..., jeg har nå stukket et skrujern gjennom filteret og dradd med all min kraft (er heller dum enn pingle som det sikkert høres ut som i posten..:P) mot venstre..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høyre, venstre, opp og ned, kommer jo halt an på åssen du ser på filteret, og hvor på filteret du går ut ifra.. øverst på filteret, toppen, der det er høyest/lengst vekk fra bakken..

men bare se for deg at filteret er korken på ei kola som stikker fram, eller ei brennevinsflaske om du vil, da skruer du rett uansett, for veit du ikke åssen vei du skruer en kork for å åpnei ei flaske, er du ikke gammal nok til å kjøre volvo!:D

-B230FT

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..! gir opp! Må være så lenge siden han skiftet filter at det har eiret seg fast! får det faen ikke løs..! er så jævli forbanna på den bilen no at jeg har lyst å bosse den!

Er jo faen bare problem på problem med den..! er rett og slett deprimert no..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har ikke tenkt å gi opp så lett! har tatt meg kvarter på sofaen no..., merker jeg har fått roet meg litt ned.

Noen som har prøvd denne:

http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=504&iItemId=82503

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må huske og smøre inn pakninga med olje når du montera det da, og du treng ikkje og skru det jævli fast, nokk med og skru det fast med handa, da er det lettare og få det av neste gang...

stemmer det.. heter vel igrunnen at du SKAL skru til for hånd..

*ha en liten skvett med olje på gjengene også..

_B230FT her fortsatt

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har haynes boken vettu, står mye nyttig i den vettu...!

De som har montert mitt må jo ha brukt trykkluft til å teite filteret.

Men er vel ingen som har prøvd den biltema oljefilter avtekkeren jeg linket, om den er mer solid enn den reimen jeg bøyde..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått det til eller?

Her har du god tanga: http://www.biltema.no/products/product.asp?iSecId=842&iItemId=79589

Men om du har stukket an masse hull i filteret begynner det vell å bli så svakt at du bare klemmer det flatt med en tang?

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider