Gå til innhold

oljefilter bytte

Ranger emnet

wimsen

Anbefalte innlegg

• Svar 58
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nei, må bytte den gjengebolten! sitter kubb fast, gjengen e ødelagt!

Kan ikke bruke den avtrekkeren heller, prøvde....endte bare at jeg bøyer filteret når jeg dro til pga de armene på den strammer for mye rundt filteret..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

liten oppdatering på dette eviggående prosjektet:

Var ute på volvohøggeren hvor de sa de hadde. Men det var altså fra en annen modell. Kunne ha byttet til den typen, som hadde gjort det enklere å bytte filter neste gang, pga den vendte filteret bakover.

Så kjørte jeg på frydenbø hvor de heller ikke hadde delen. Er kun bolten som går inn i blokken jeg trenger. Så der bestilte jeg den, må vel ut med 108 kr.

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mutteren som holder på plass den gjengebolten på blokk on`en til oljefilteret, er den links? Noen som vet d, hadde vært greit med et kjappt svar..., holder på å bytte den gjengebolten..! evig stress..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet om den sitter med lock tight? det som hadde vært det mest logiske hadde jo vært at den satt links, ettersom du ikke skal dra av den når du skrur av oljefilteret..

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, sorry utbruddet..! er bare så jævli forbanna! er faen ikke en ting som ikke skal være et problem! no har eg dradd te som faen, og pipen får faen ikke skikkelig tak før den glipper igjen, og hvis jeg først får tak, og drar med alt jeg orker, så glipper den taket på mutteren, og eg murer hånden i et eller annet....eller skraper meg opp og skriker som faen..

Hvis det er noen som bor i sandviken har de nok hørt meg..:P

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

Lenke til kommentar
Del på andre sider