Gå til innhold

Får ikke gnist på pluggene...

Ranger emnet

Glenn`

Anbefalte innlegg

Som sagt.Får ikke gnist til pluggen.Har prøvd med anna coil. Er 230fk med fordeler på blokka.Er ikke at fordeleren står feil eller noe for bilen har funka før!

Hadde en tråd tidligere om at bilen kutta og fjuska og dette er jo ganske klart feilen som har vært.Igår kutta den mye og jeg kjørte den inn på jobb og stoppa den.Skulle starte igjen å ikke snakk om.....Idag fant vi ut at det ikke er gnist på pluggen.Hva kan være galt?

Volvo 245 Turbo - Prosjekt

-Jag gasar tills det rasar!

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar...har 740 innsprut og tror ikke det er 940 tenning jeg har...coil var hvertfall fra 740tubo(sjekka bosch nummer).Tror det meste er fa 740 bortsett fra blokk osv..har jeg da svinghjulsføler og tenningsmodul?og hvor ligger tenningsmodulen vanligvis?

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt bortsett fra blokk og topp er fra 740.motronic altså.sitter svinghjulsføler på girkassa eller blokka?

skal skrue på bilen etter jobb imårra så vil være sikker på hvor jeg skal sjekke osv :) så slipper det å bli så mye fram og tilbake... =)

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japp vet det er noe dritt.har jeg fortsatt svinghjulsføler da?blir nok datasprut til sommern men trenger sårt start på bilen nå! har sjønt det slik at den hjernen styrer både tenning og bensin.så kan det kanskje være hjernen som er ødelagt?

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.skal sjekke svinghjuls-sensoren da.hvis ikke må jeg nok få fatt på en annen hjerne.vi målte på ledningene til coilen og der var det 11,noe volt men 0A.Kan dette ha noe og jøre med at hjernen er ødelagt?

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.skal sjekke svinghjuls-sensoren da.hvis ikke må jeg nok få fatt på en annen hjerne.vi målte på ledningene til coilen og der var det 11,noe volt men 0A.Kan dette ha noe og jøre med at hjernen er ødelagt?

hei glenn..

du jeg trur du må få testa en annen hjerne.. det er enten den føleren på blokk/gir kasse eller hjerne. men jeg trur att det kansje er hjernen,, sånn att det ikkje blir noe forvirringer hær, så er det kunn 940 fk blokk på bilen, resten er fra 740 tic, jeg monterte på bmw 3 " lmm med volvo elektronic, og så monterte jeg s60r dyser,kjøpte dette av en svenske, men med den chippen som fulgte med fra svensken ville ikkje fungere på bilen som glenn har nå,så jeg bare beholt den orginal chippen i jeg, det har fungert gulle godt helt til glenn fikk bilen, så kan det være att ikkje hjernen tålte i lengden dei dysene?? det kan være att hjernen ikke har tålt det oppsette, jeg har tru på att glenn må bytte hjerne på bilen, men jeg kan ta feil også..??kan chippen ta kveld? eller ær hele hjernen øydelagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp..lurer også på dette for hvis 3"LMM sammens med dysene osv blir for mye for en en chippa motronic-hjerne hadde det vært kjekt og vite :) Driver og leter etter en hjerne og prøve her i nærområdet.Skal også sjekke dn svinghjulsføleren. All hjelp mottas med STOR takk

x-Golf Gti 16v

x-Volvo 740 Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider