Gå til innhold

Tegninger til Sub-kasse til A3.

Ranger emnet

EIO

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg har laget noen tegninger til en sub-kasse som jeg nå har i min bil. Tenkte bare jeg skulle vise et ekempel. Hvis noen vil ha nøyaktige tegninger til en kasse de vil ha enten i bil eller til hva som helst, kan jeg sikkert tegne det på bestilling (gratis), i alle fall prøve. Syns det er litt gøy å drive med.

sheet1.jpg

Sammensatt og "exploded"

sheet2.jpg

Fronten

Hvis du i tillegg kjenner noen som kan skjære til plater med stor nøyaktighet, kan du lage veldig gode kasser! Blir da nesten som et byggesett.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva med å tegne det så det fyller hele bagasjerommet? Så ikke det står en kasse bare midt i eller på siden og som flyr veggimellom ved litt hard kjøring hvis man ikke har festet den ordentlig?

Ganske sprekt hvis man får det ordentlig!

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp! det er en god idé!

Skal ta noen mål av bagasjerommet. Vil vel bli en kasse som kan ta 2x12" kanskje 2x15", med reflex. Tar noen timer å lage modellen, men skal nok bli bra!

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynte litt på en modell nå som i utgangspunktet kan romme hele bagasjerommet. Tenkte det skulle bli plass til 2x12" der, og bagasjeplass i midten Evt plass til kondensatorer og forsterkere.

En slik kasse vil veie mange mange kilo, wild guess, sånn ca 70 kg uten elementer (22mm MDF), men hadde sett stilig ut, elementene er tenkt plassert slik at de slår skrått ut mot bakruten. Man kan da ta bort hattehyllen, tror det ville sett stilig ut.

kasse.JPG

Dette er 3D modellen (litt raskt laget men).

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God idè!

Prøv å få til en tegning som er litt flat, følger ryggen på setene og treffer kant i kant på sidene.

Hadde vært spennende... =)

Ikke glem;

Elementene skal spille inn mot seteryggen.

Kassen og sidene skal være trukket i skai.

Audi-ringene spaces ut under skai'n, midt på kassen.

Snart ferdig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik kasse vil veie mange mange kilo, wild guess, sånn ca 70 kg uten elementer (22mm MDF),

kommer jo anpå hvilket materiale man bygger i da med tanke på tyngden, men kan nok bli noen kilo ja! men ble sprekt det der!!

Hvilket prog. bruker du å tegne i?

Oslo & Larkollen

Audi A3 1.8TQ RS

Nissan KingCab 2.5TD (vinterbil)

| X Toyota HiLux 2.5D Pickup | X Subaru Pickup | X BMW 316 i | X Ford Fiesta 1.1 |

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg har laget noen tegninger til en sub-kasse som jeg nå har i min bil. Tenkte bare jeg skulle vise et ekempel. Hvis noen vil ha nøyaktige tegninger til en kasse de vil ha enten i bil eller til hva som helst, kan jeg sikkert tegne det på bestilling (gratis), i alle fall prøve. Syns det er litt gøy å drive med.

sheet1.jpg

Sammensatt og "exploded"

sheet2.jpg

Fronten

Hvis du i tillegg kjenner noen som kan skjære til plater med stor nøyaktighet, kan du lage veldig gode kasser! Blir da nesten som et byggesett.

Hei du! du ser ut som den mann jeg trenger! skal bygge kasse i min audi jeg også. Og trenger hjelp med mål og tegninger.

Det hadde vært veldig flott om du kunne komt med noe forslag!

Planen er å fylle hele seteveggen i bagasjerommet med kassen, nettopp som som er beskrevt av han enne i tråden din. Slik at jeg ikke får en kasse som slenger rundt.

Men jeg skal bare ha et 12" element. Så jeg tenker meg hull for elemtente i midten av kassen,mulig noe pleksiglass på hver side hvis jeg får dette til. Pappa er snekker så får god hjelp der fra mener jeg.

ehm, kassen tenkte jeg som sagt skulle strekke seg fra enne siden til den andre. Men bør ikke være for brei heller. trenger lit plass i bagasjeromme også. Planen er å ha en forsterker oppå kassen så den bør ikke være så høy som hattehyllen heller.

Tror det det er mulig du kunne tegnet et forslag til meg angående dette? hadde jeg satt stor pris på.!

Har forresten helt lik bil som deg! 8l, a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

THovland!

Kan godt lage tegninger til deg. Trenger litt tid for å gjøre det skikkelig, men får gjort det (ca en uke vil jeg anslå)

Trenger litt mer info. Hvilket element er det snakk om? siden de fleste produsenter har oppgitt anbefalt volum til kasse.

Vil du ha lukket kasse, bass-reflex eller bandpass-kasse.

Gjerne også hvilket materiale du planlegger å bygge det i, (tykkelsen er viktig å vite). Sleng gjerne med all info du har. husk på plassering av forsterker også. Husk at det går fint å feste kassen til den ene seteryggen.

- 02 Audi A4 1.8TQ

- 91 BMW 325iA

x 91 BMW 318i

x Audi A3 1.8 Ambition

x Renault Laguna 2,0RT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja kjempe! jeg har god ti jeg! hadde vært flott om du hadde fått det til. Sjønte du hva jeg mente med kassen? ja det er det som er problemet:S jeg finner ikke noe informasjon om elementet. Fordi det er innebygd i en kasse fra før. som er fabrikkprodusert. Men jeg kan vel ta mål av denne? jeg skal sette det gamle elemente i den nye kassen ser du, Den forrige kassen er ødelagt og hull i. Det var tidligere eier som skulle se om det fungerte bedre med åpen kasse enn lukket. Men i og med elemente er så gammelt finner jeg ikke ut av noe:S men det er et blaupunkt velocity.

MAteriale blir vel sponplater tror jeg.! Jeg har to forsterkere. Den ene er litt styg så håper å få gjemt unna denne. Men den andre tenkte jeg skulle ha oppå kassen. Jeg har ikke peilig på hvilken kasse som er best. Bliur vel lukket kasse meneer jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider