Gå til innhold

VX3 Kam

Ranger emnet

Shorty85

Anbefalte innlegg

Er VX3 kammen bra å bruke i en turbo motor..

Fikk tak i en 531 topp med VX3 kam fra en b230fb motor... skal sette den på b230fk motoren min...

Noen som har erfaring med denne kammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

780'en har vx3..

jeg har ikke prøvd ft uten vx3 da, men det jeg har lest, er at man får boost tidligere.. vet ikkeom det stemmer, men skal visst bli mye bedre å kjøre.

ellers, har jeg sett effektmålinger og man tjener faktisk en del på vx3 på turbomotor, vs. org cam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

780'en har vx3..

jeg har ikke prøvd ft uten vx3 da, men det jeg har lest, er at man får boost tidligere.. vet ikkeom det stemmer, men skal visst bli mye bedre å kjøre.

ellers, har jeg sett effektmålinger og man tjener faktisk en del på vx3 på turbomotor, vs. org cam.

At man får boost tidligere er bare VEV ,har kjørt på både t kam og vx3 kam og bilen er kjempe død undr 3000o/m med vx3. jeg byttet tilbake til t kam fordi jeg liker bil med bra bånndrag .Blir vel kg2t kam neste gang jeg prøver .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også hørt at vx3 kammen er veldig dau på bunnen..

men du blir nok å merke mye forskjell fra den daue t-kammen du har nå..

en god allround kam, er A-kammen.. da har man jamt drag hele veien.

du burde også skifte til natriumfylte eksosventiler i toppen.. (hvis den ikke har det?)

kan vel bli litt varmt for de vanlige ventilene som er der nå.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg skal bytte alle ventilene og hele toppen skal gåes grundig over...

Men konklusjonen ang vx3 kam er?? Få tak i en A kam??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel alt etter hvordan du ønsker at motoren skal oppføre seg det..

A-kammen er sterk og god i hele registeret, med et justerbart kamdrev kan du flytte effekten litt opp på registeret, eller litt ned. Eller du kan bare ha den slik som den er :)

Vx3 kammen, har jeg hørt er forferdelig slapp på bunnen, men har veldig mye krutt i toppen av registeret..

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår