Shorty85 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Er VX3 kammen bra å bruke i en turbo motor.. Fikk tak i en 531 topp med VX3 kam fra en b230fb motor... skal sette den på b230fk motoren min... Noen som har erfaring med denne kammen http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Tja, funker meget bra etter hva jeg har hørt, en av dem beste volvo camene imo. - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 780'en har vx3.. jeg har ikke prøvd ft uten vx3 da, men det jeg har lest, er at man får boost tidligere.. vet ikkeom det stemmer, men skal visst bli mye bedre å kjøre. ellers, har jeg sett effektmålinger og man tjener faktisk en del på vx3 på turbomotor, vs. org cam. Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Skriv litt mer utfyllende topic, så slipper du at tråden din eventuelt blir slettet! Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 780'en har vx3..jeg har ikke prøvd ft uten vx3 da, men det jeg har lest, er at man får boost tidligere.. vet ikkeom det stemmer, men skal visst bli mye bedre å kjøre. ellers, har jeg sett effektmålinger og man tjener faktisk en del på vx3 på turbomotor, vs. org cam. At man får boost tidligere er bare VEV ,har kjørt på både t kam og vx3 kam og bilen er kjempe død undr 3000o/m med vx3. jeg byttet tilbake til t kam fordi jeg liker bil med bra bånndrag .Blir vel kg2t kam neste gang jeg prøver . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 jeg har også hørt at vx3 kammen er veldig dau på bunnen.. men du blir nok å merke mye forskjell fra den daue t-kammen du har nå.. en god allround kam, er A-kammen.. da har man jamt drag hele veien. du burde også skifte til natriumfylte eksosventiler i toppen.. (hvis den ikke har det?) kan vel bli litt varmt for de vanlige ventilene som er der nå. 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shorty85 Skrevet Januar 28, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 ja jeg skal bytte alle ventilene og hele toppen skal gåes grundig over... Men konklusjonen ang vx3 kam er?? Få tak i en A kam?? http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5559&cat=500 http://www.bilforumet.no/kjopsalg/showproduct.php?product=5533&cat=500 Noen som har en pall med arbiedslyst?? Begynner og bli tomt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Er vel alt etter hvordan du ønsker at motoren skal oppføre seg det.. A-kammen er sterk og god i hele registeret, med et justerbart kamdrev kan du flytte effekten litt opp på registeret, eller litt ned. Eller du kan bare ha den slik som den er :) Vx3 kammen, har jeg hørt er forferdelig slapp på bunnen, men har veldig mye krutt i toppen av registeret.. 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 er det så stor forskjell på vx/vx3 og a da? trudde det var noe av det samma greiene jeg.. og at folka bytta ut den trøtte t kammen så motorn orker og dra helt til turtallsperra volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 VX og VX3 er like bortsett fra VX3 er bare stilt med en offset forover på 3 grader, så ett justerbart kamdrev på en VX blir det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 jepp volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Hvis du skal bygge en halvseriøs motor så bruk en skikkelig kam... Glan litt på tpc så ser du hvor mange som liker originale kammer ved mye effekt. Jeg skal ha en litt vassere versjon av T5 race kammen. 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg